Het is nu do 28 maart, 2024 23:31


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: vr 10 jan, 2014 17:17 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
KLintk alsof we gewoon kunnen roepen dat het er 25 zijn en dat 1 groep vertraagd is ;-)

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: vr 10 jan, 2014 19:51 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Ze hebben nooit expliciet een minimum genoemd, maar het is de bedoeling dat we met 40 man komen. Ik heb gezecht dat we 30 man verwachten en dat vinden ze okay. Dat heb ik zelf geinterpreteerd alsof 25 ook wel voldoende is. Als we in de buurt van de 30 zitten (>25) ga ik het doorgeven om de afspraak definitief te maken. Maar reken er gewoon op dat het door gaat.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: do 16 jan, 2014 21:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Het is definitief: het gaat door. De groepgrootte is voldoende.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: vr 17 jan, 2014 17:06 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Dus bij deze ook een verblijfplaats geboekt. Wij zijn gegaan voor goedkoop: een klein appartement met receptie binnen de ring in de buurt van OV. Hier, om precies te zijn. 170 euro voor twee nachten met twee personen of 158 zonder mogelijke annulering.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: za 18 jan, 2014 0:34 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Gôe gedôa ! Oftewel: goed geregeld !
Oók wij zijn aan het "hotel-surfen" ...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: za 18 jan, 2014 20:31 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 262
Woonplaats: Haarlem
Wij hebben geboekt: Mercure Paris Opera Crusset 3 of 4 sterren € 95/ nacht, exclusief ontbijt.
Lekker centraal. Ik kan bij de beurs parkeren.

Wij hebben er erg zin in.

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: di 28 jan, 2014 12:33 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Daarnet heb ik iedereen die mij gemaild heeft een mail terug gestuurd. Er zijn mensen die zich via het forum hebben aangemeld en van wie ik geen mail ontvangen heb. Voor hen post ik dezelfde informatie hier. Ik moet wel zeggen dat ik ziek thuis ben en mijn administratie op mijn werk heb liggen. Er is een kans dat ik iemand vergeten ben terug te mailen. Mijn excuses hiervoor. Zodra ik op mijn werk ben, ga ik controleren of ik niemand gemist heb.

Bij deze wil ik iedereen informeren over de plannen van het weekend en aanvullende huishoudelijke mededelingen. Ik verwacht dat iedereen vrijdag 14 februari voor 13:30 aanwezig is bij het conservatoire. Daarnaast zijn alle plannen optioneel voor degene die daar zin in hebben. In dit mailtje staat meer informatie over het overnachten, wat we voor het bezoek kunnen doen, meer details over het bezoek aan het conservatoire, het avondeten, en de mogelijke plannen het weekend daarna.

Voor het bezoek aan het conservatoire
Mijn plan is om tussen 12:00 en 12:30 hier: http://www.courtepaille.com/ aan te komen en te gaan lunchen. Geen toprestaurant, maar boven gemiddeld voor een wegrestaurant. En het is vooral lekker dicht bij het conservatoire. Daar willen we toch met volle maag aankomen. Vanaf deze lunchlocatie kunnen we gezamenlijk rond 13:10 naar het conservatoire vertrekken.

Het conservatoire
De ingang van het Citroen terrein is hier. Door het hek rechtsaf, alsmaar rechtdoor rijden en je ziet het Conservatoire aan je rechterkant. En voor de ongeduldigen onder ons, alvast een filmpje om in de stemming te komen.

Ben je geïnteresseerd in de geschiedenis van de eigen auto? Het conservatoire beheert de archieven van de oude fabrieken. Hierin staan ook de productiegegevens van jouw Citroen. Dit geeft het conservatoire uit in de vorm van een "certificat d’authenticité". Op dit formulier staat wat je moet aanleveren voor het opstellen van het certificaat. Het formulier is oud, het is mogelijk dat het bedrag inmiddels omhoog is gegaan, maar je kan alles gewoon in het Conservatoire overhandigen in plaats van alles met de post te doen.

Avondeten
Na het conservatore is er eventueel tijd om in een hotel in te checken. Om 7 uur spreken we met de liefhebbers af in restaurant L'Ambassade D'Auvergne. Dit restaurant is altijd vol. Ik reserveer voor iedereen die zich bij mij heeft aangemeld om mee te eten.

Overnachten
De keuze óf, en waar je wil overnachten is aan jezelf. De bikkels gaan kamperen, maar ik denk dat de meeste voor een hotelovernachting zullen gaan. De voorstad waar het conservatoire staat, Aulnay-sous-Bois, is een is een industriële, arme buurt. Hier kan je dus relatief goedkoop overnachten, maar daar is de omgeving dan ook naar. Binnen de Périphérique betaal je snel 20 euro per dag om je auto te kunnen parkeren, en daar komen de overnachtingskosten dan nog bovenop.

Je kan kiezen tussen een hotel of een (particulier) appartement. Zelf heb ik voor een goedkoop appartement met receptie gekozen. Via WayToStay kan je veelal van particulieren hun appartement huren. Of je kan gewoon zoeken een hotel zoeken via booking.com in iedere prijsklasse. Meer dan genoeg keuze.

En daarna
Daarna heb je het hele weekend in Parijs. Eerst wat tips voor de citrofielen, daarna nog wat algemene tips.

De bekendste showroom van Citroen staat op de Champs Elysées nummer 42. Altijd even de moeite waard om 10 minuten naar binnen te gaan want hier staan wisselende exposities. Rust is te vinden in het Parque André Citroen en op de begraafplaats van André Citroen.

Wil je de Eifeltoren beklimmen? Dan moet je van te voren online een kaartje reserveren. Doe dit tijdig. Hetzelfde geldt voor de meeste musea. Ikzelf ga zaterdag naar Musée d'Orsay. Ook hiervoor moet je uren in de rij staan als je niet online een kaartje reserveert.

Als je verder nog vragen hebt, kan je bellen op nul-zes-5121-acht-vier-acht-vier. Ik wens iedereen een goede reis toe, en tot ziens in het conservatoire.

Salutions!

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: wo 29 jan, 2014 14:46 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Iemand anders nog tips? Vragen/aanbiedingen met betrekking tot carpoolen?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2014 2:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Raymond,
Respect en waardering voor jouw uitvoerige info en vóóronderzoek !
Door "huiselijke" omstandigheden gaan we dit "avontuur" aan met Valérie ...
Wordt (héél) vroeg opstaan duzzz ...


Bijlagen:
DSC00420 - forum.jpg
DSC00420 - forum.jpg [ 306.65 KiB | 24511 keer bekeken ]

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2014 9:47 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Prachtig, Gert!

Neem voor de zekerheid mijn telefoonnummer mee. Ik vertrek om acht uur vanuit Delft en kan als bezemwagen fungeren. Goede reis!

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2014 10:13 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 262
Woonplaats: Haarlem
Hi Ree,

Ook zeer bedankt voor het geweldige organiseren. Wij vertrekken ook redelijk vroeg uit Haarlem met 4 man waarschijnlijk in zuinig modern japans blik, en hopen rond een uur of 12 bij de lunch plek te zijn!
Wij zullen onderweg de vluchtstrook in de gaten houden!

Tot in Parijs! :D

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: vr 31 jan, 2014 10:45 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Voor de snelle beslissers (alleen vandaag geldig) is deze aanbieding misschien een optie voor verblijf. Voor 120 euro ben je met zijn tweeën drie dagen onder de pannen.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2014 1:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Raymond,
misschien inmiddels een beetje aan de late kant en puur uit nieuwsgierigheid: wàt kost de entrée eigenlijk ... ?
Oók wij hebben een leuk hotelletje gevonden en hebben er zin in !
Groet,
Gert

P.S.: aangezien Valérie wellicht de traagste deelneemster is aan deez' reis kan óók zij als bezemwagen dienen hoor ... :lol: (06-48183467)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2014 8:37 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
De entree is 5 euro per persoon. Ik moet het nog even met het bestuur overleggen, maar mijn voorstel is dat le-camion dit bedrag sponsort als je lid bent van een van de clubs.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Bezoek Conservatoire: vrijdag 14 februari 2014
BerichtGeplaatst: di 11 feb, 2014 19:59 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Restaurant grerserveerd voor vrijfag avond. Ze gaan pas om half acht open. Museumkaartjes voor zaterdag gekocht. Alles is geregeld!


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group