Het is nu do 28 maart, 2024 16:15


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: wo 10 aug, 2011 23:31 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Wat gaaf om te lezen, maar ook vooral om te zien!
Met een traction zo'n reis maken lijkt me ook erg gaaf!
Je advies is me helder :lol:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2011 8:34 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
we zijn een maand en wat e-mails verder, maar de ANWB gaat een expert sturen..... en heeft excuses aangeboden voor de trage reactie tijd.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2011 15:58 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: vr 10 jun, 2011 12:49
Berichten: 76
je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!

_________________
ons veHYkel : http://img840.imageshack.us/img840/2679 ... htblur.jpg


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2011 20:59 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Gelukkig is het slecht weer en zijn we niet afhankelijk van de HY.
Het is jammer dat het allemaal zo lang moet duren, maar eerlijk gezegd had ik daar al opgerekend.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2011 0:15 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Heeft iemand nog een goede gebruikte motor liggen?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2011 0:22 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: vr 10 jun, 2011 12:49
Berichten: 76
geen goed nieuws dus mbt de afwikkeling van e.e.a?

_________________
ons veHYkel : http://img840.imageshack.us/img840/2679 ... htblur.jpg


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2011 13:16 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Dat klopt.
De anwb beroept zich op het recht dat men niet verantwoordelijk is voor het werk verricht door derden.
Daar is wat voor te zeggen, alleen helpt men je vervolgens niet om de kosten te verhalen bij hun contractpartner die alle auto's in regio Calais van de weg af plukt.
En rechtstreeks is dat niet of nauwelijks te doen, mede omdat de berger daar al een zeer terughoudende stelling innam. Kastje-muur- verweg - Frankrijk. Dat werkt niet. Participatie van ANWB valt mij vies tegen. Mede omdat de anwb besloot/adviseerde de auto nar NL te halen. Dat is achteraf stom, want die auto had gewoon bij die berger moeten blijven staan totdat alles helder was.
Maar goed, de strijd is nog niet helemaal gestreden, wel heb ik besloten om de reparatie in gang te gaan zetten. Dus..ik zoek een motor....


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2011 14:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Ik snap er helemaal niets van.

Je hebt een contract afgesloten met slechts één partij: de ANWB.

Jij belt de ANWB, zij regelen en vergoeden een berger, die - in samenwerking met een garage - jouw auto sloopt.

Voor deze "service" heb je niemand anders betaald dan de ANWB. Zij zijn de enige met wie jij een contract hebt. Zij zijn m.i. verantwoordelijk voor de vervolgschade. Zíj moeten dit vervolgens weer gaan verhalen op die berger/garage.

Mijn tip zou zijn om dit verhaal even voor te leggen aan de overkant. Op www.citroen-forum.nl, zitten zowel mensen die bij de ANWB gewerkt hebben als verzekeringsexperts. Zij kunnen je haarfijn uitleggen wat je rechten zijn.

Hier zou ik een onderwerp beginnen, ik stuur daar de specialisten wel naar je draadje toe...

Grtn,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2011 14:54 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Ree,

Zelf de vaste expertisedienst vand eanwb begrijpt het niet, maar het ligt zo wel contractueel vast in de voorwaarden.
Over de inspanningsverplichting verschil ik in ieder geval van mening met de anwb.


Aansprakelijkheid
De ANWB stelt alles in het werk om de
service van de Wegenwacht zo goed
mogelijk te verlenen. De ANWB heeft
hier een inspanningsverbintenis en geen
resultaatsverbintenis. De maatschappij
en/of de ANWB zijn, tenzij er sprake is van
een toerekenbare tekortkoming, niet aansprakelijk
voor: • schade die voortvloeit uit gebreken in
onderdelen, noch voor toezending van niet
passende onderdelen, tenzij de maatschappij
of de ANWB kan worden toegerekend
dat verkeerde onderdelen zijn besteld; • schade voortvloeiend uit de keuze van een
garage en de uitvoering van werkzaamheden
door een na bemiddeling van de
ANWB ingeschakelde garage of derde
schade voortvloeiend uit transport; • schade aan of diefstal van het voertuig en
eventuele bagage, ontstaan tijdens stalling
of vervoer van het voertuig; • schade van de rechthebbende door te late
inlevering van een gehuurd of gecharterd
voertuig; • gevolgschade, bijzondere schade dan wel
indirecte schade van welke aard ook zoals,
maar niet beperkt tot, gederfde winst of
gederfde inkomsten.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2011 22:47 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Hoi Harold,

We hebben aan de overkant in de kroeg even over jouw casus zitten roddelen. Eerst heb ik het hier geponeerd, toen zijn we een paar pagina's verder doorgegaan. Het is het café, er zit dus nogal wat onzin tussendoor :lol: Aan het eind van de maand zal het ook weggegooid worden.

Anyway, het meest logische verhaal:
-Je koppakking was bij voorbaat lek wat je slechte lopen en starten veroorzaakte.
-De depanneur heeft je carter gesloopt en de Franse garage heeft dat op kosten van de (verzekering van de) depanneur netjes gerepareerd.
- Het draaien met kapot carter heeft waarschijnlijk niet tot vervolgschade geleidt.
- Nu staat je bus in NL nog steeds met een kapootte (kop)pakking.

De ANWB heeft je bus netjes gerepatrieerd. De huidige symptomen (geen compressie) kunnen niet veroorzaakt worden door het draaien zonder motorolie.

Nu is het dus alsnog aan jou om je koppakking te repareren. Hiervoor heb je geen nieuwe motor nodig!

Kan je je hierin vinden, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Grtn,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2011 23:50 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Hai Ree,
Fijn dat je me op deze manier helpt!
Ik moet me even aanmelden bij deze forums om dan te kunnen lezen wat er staat.

Maar als ik het goed begrijp is het dan bij een HY zo dat als je zonder olie de motor laat draaien dat eerst de koppaking het begeeft en niet je zuigers in je cilinders door de hitte gaan vastlopen met alle gevolg van dien.
Bij "moderne auto's" heb ik (zakelijk) genoeg expertise rapporten onder ogen gehad waarbij de oliepomp geen olie meer pompt en de zaak gaat vastlopen cilinder voor cilinder.

Ik ga me morgen aanmelden.
Heb ook de hulp ingeschakeld van "hy is mooi".


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2011 0:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Ree, heb het inmiddels toch maar even snel nagelezen...
Dat onderbelicht is denk ik, is dat de motor wel degelijk enige tijd heeft gedraaid met het gat in het carter.
Tot dat die dus vastliep.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2011 10:19 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Maar de crux is, volgens mij en volgens de mannen aan de overkant, dat de diagnose "drie cilinders geen/te weinig compressie" niet veroorzaakt kan worden door het lopen zonder motorlolie.

Geen compressie duidt op een lekke pakking of klep die niet funcioneert. Hierin zie ik geen verband met lopen zonder olie. Lopen zonder olie veroorzaakt eerst het vastlopen van lagers of eventueel een zuiger. Aangezien jouw garage in NL dit niet heeft geconstateerd...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2011 10:21 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Harold Les Coiffeurs schreef:
Bij "moderne auto's" heb ik (zakelijk) genoeg expertise rapporten onder ogen gehad waarbij de oliepomp geen olie meer pompt en de zaak gaat vastlopen cilinder voor cilinder.

Dat gebeurt bij een HY ook, maar dat is bij jou dus niet gebeurt. Vastlopen is iets anders dan geen compressie meer hebben!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2011 10:26 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Harold Les Coiffeurs schreef:
Maar als ik het goed begrijp is het dan bij een HY zo dat als je zonder olie de motor laat draaien dat eerst de koppaking het begeeft en niet je zuigers in je cilinders door de hitte gaan vastlopen met alle gevolg van dien.

Nee, niet dus. Maar waarschijnlijk was jouw koppakking al stuk vóórdat je werd afgesleept. Het verklaart je symtomen van het slechter lopen en daarna niet meer willen starten. Het is nu dus nog het enige probleem dat je hebt.

Want even voor de duidelijkheid, je zuigers in cilinders zijn toch niet vastgelopen? Ik lees alleen maar dat je geen compressie meer hebt in drie cilinders...


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group