Het is nu do 28 maart, 2024 21:24


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel werk!
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 23:02 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
Hoi allemaal,

afgelopen vrijdag zijn we terug gekomen van onze eerste echte vakantie met de HY camper, we hebben het prima naar onze zin gehad maar hebben wel aardig moeten sleutelen om de boel 3000km en een beetje rijdend te houden. desalniettemin was het geweldig om mee te maken.

1ste rit: van apeldoorn naar monnerville onder parijs 618km, eigenlijk geen problemen gehad behalve een vrachtwagen chaufeur die een mooie middelvinger liet zien, tja ding liep echt niet harder. vertrek om 7:30 aankomst om 18:00.
2de rit: monnerville naar sarlat de caneda in de dordogne 495km, wederom alles zonder tolwegen maar toch nog veel A gereden, dit was een hele warme dag met heel veel problemen met de temperatuur. 2020kg HY een 50 jaar oude 1600cc H72 motor een buitentemperatuur van 41graden en de dordogne heuvels zijn geen goede combi. regelmatig liep de temperatuur op naar tegen de 100 graden waarneer we weer even gestopt zijn om de boel af te laten koelen. verder laadstroom probleem gehad omdat de 12V stekker op de dynamo eraf was gesprongen, auto met behuklp van accu kabels en huishoudnet weer gestart en daarna was dat ook voorbij. ook vandaag de 1ste van 4 lekke banden gahd. een ventiel wat helemaal gescheurt bleek. wieltje verwisseld e voila probleem opgelost. deze dag zijn we 13 uur onderweg geweest om nog geen 500km te rijden en had ik al gezegd dat het een tikkeltje warm was??? :D
ook kwamen we erachter dat de motor onwijs olie lekt ongeveer 1 liter op 500km. verder niet beneden peil geweest ofzo maar toch. schoonouders opdracht gegeven om extra bus 20w50 mee te nemen. vlak voor de camping besloot ook de kilometertellerkabel dat ie het wel best vond en knapte af bij de bak, ook de hele buitenkabel is kapot gegaan. Dus die was al afgeschreven, alle kilometer standen van de tomtom en tankbeurten bijhouden in het reisboekje dan maar, lekker hoofdrekenen!

we hebben een volle week in de dordogne gestaan, schoonouders bus olie en extra ventilatortje voor de koelkast meegenomen. koelkast werkt als een malle nu 4 graden koel en -16vries.
In de dordogne bij plaatselijke pnues boer het ventiel laten fixen,vent sloeg stijl achterover toen ie doorhad dat de velg van een TUB afkwam. ik was meteen zijn beste vriend geloof ik.

3de rit: Sarlat de Caneda naar Marseillan plage 450km, bij vertrek meteen een band leeg dus weer opgepompt en dat 2 keer gedaan die dag. weer een warme dag maar lang zo warm niet als tijdens de vorige rit, ook geen noemenswaardige problemen gehad met koeling op de helling bij Millau na (niet ernstig trouwens) wel geweldige foto's kunnen maken met de brug op de achtergrond. we kregen in Millau zelfs een applausje van een plaatselijke bakker toen we voor een stoplicht stonden te wachten. In de ardeche een tussenstop gemaakt in Largantiere en chazeaux, waar ik wat jeugd herinneringen aan Viev wilde laten zien. later op de dag weer een band lek gereden op een hele lange schroef vervangen voor reserve wiel en weer door.

volle week op Beauregard A sud in marseillan plage gestaan mooi weer gehad en veel gekookt in de camper. erg leuk allemaal. lekke band gerepareerd, dus nu weer een goed reserve wiel, het achterwiel liep per drie dagen 3 bar terug in spanining dus die heb ik laten

4de rit Marseillan plage naar Saint Sauveur de Montagut in de ardeche. 275KM,
kwa route een absolute rampdag. We hebben weer alles binnendoor gereden maar kwam vlak na de colle de la fayolle (936m) een wegversperring tegen in een dropje waar een enorme markt was, we hebben hierop tegen de gegeven van Acsi in toch de tom tom geraadpleegd en die stuurde ons een klein en pittoresk dal in op een Padje wat de D58 heet. Hier zitten 2 haarspelden in onder 18% 1 naar beneden die we net hebben gehaald, ik dacht echt “als ik nu door de remmen ga donder ik met het hele ding zo dat ravijn in”, dus Viev verzocht even uit te stappen (doe dat soort dingen liever alleen) kon ze meteen even kijken waarneer het rechter voorwiel het beetje asfalt wat er wel was zou verlaten en toch die bocht gehaald. Steken achteruit werd door de koppeling niet getollereerd. Onderin het dal gaat de helling tussen 2 huizen in van -17% naar +18% in een meter of 20, dat vond de koppeling van de bus en het bakje niet zo’n goed plan. Ik heb de koppeling echt moeten misbruiken om tegen die helling op weer op gang te komen in zijn 1. De bodem van het dal is 82meter boven zee niveau en de piek erna ligt op 1093 meter deze route hebben we geheel in de 1ste versnelling moeten doen met iets van 7km per uur koppel zat overigens als je maar op gang bent. De Peugeot chauffeur die nog steeds achter ons zat bleef naar timide zijn hand op en neer bewegen en duim opsteken. Savonds op de camping enorme regenbui gehad en dus maar eens in de detailkaarten van Michelin gedoken, markering voor deze d58 is zwart gestreept met rode stippen, en word aangeduid met “zeer gevaarlijke en moeilijk begaanbare weg”…. nog maar een biertje dan…..

4 dagen op camping L’ardechois gestaan, mooi weer geweldige omgeving geweldig restaurant daar dus helemaal top!

5de rit: Saint Sauveur de Montagut naar Neuville sous chatenoix 502km. Deel 1 van de reis huiswaarts na een uur wat gestuurt te hebben schee de motor er ineens mee uit ik draaide mijn stuur naar links een parkeer plaats op en besefte toen pas dat de parkeerplaats behoorde tot de garage van ene meneer Patrick Neuresse. 1 uur en 3 kwartier zitten sleutelen om het probleem op te lossen, en uiteindelijk de bobine en condensator vervangen, ik had nog een complete distributeur mee dus daar de condensator vanaf gehaald en monsieur patrick om een werkende bobine gevraagd, die ie na een olijke lach en een minuut of 20 graven op een oude zolder nog wel een goede voor ons had. Ook meteen een reserve condensatortje meegenomen voor de zekerheid, het vervangende exemplaar zou ook best eens hoogbejaard kunnen wezen. De beste man 20 euro betaald en weer door. Liep meteen een stukje stabieler dan voorheen. Later op de dag besloten toch Tol te gaan rijden om tijd en brandstof te besparen. Bij een tankstop knapte er iets onder mijn voet weg toen ik de koppeling intrapte om naar 3 te schakelen, ik wist meteen dat er iets goed fout was maar zat net op de oprit en had hem weer in zijn 3 staan. koppeling los gelaten er klonk niets vreemds dus eerst nog maar 300km op de teller gezet, bij de camping aangekomen maar 1 keer geschakeld met hetzelfde gevolg, de bak ontkoppelde ook niet meer helemaal. Het was toen al wel 19:30 en we zijn om 7:30 gaan rijden. Vloer eruit gehaald luikje op het koppelingshuis open en ja hoor de koolring hing alleen nog aan de linker kant op de vork, het boutje aan de rechterkant was foetsie alsmede alle plaatjes die daarop zitten. Ook was de afstelling helemaal van slag. Dus die eerst weer ok gemaakt, door de holling in de vork kan de koolring dan eigenlijk al nergens meer heen. Boel weer opgeruimd want eerst een biertje eten en een paar uur slapen. Wekker op 6:45 gezet bij wakkerworden toch besloten de koolring met staaldraad op de vork te borgen, dus zo gezegd zo gedaan, 2 gevlochten straps gemaakt van staaldraad (tuinier spul is onwijs taai) deze door het boutgat van de vork en koolring gepield en in elkaar getwist, een aan de linkerkant van de vork en een aan de rechter, had liever boven en onder gehad maar daar kom je nooit bij met de motor op zijn plek.

6de rit Neuville sous chatenoix naar Apeldoorn 564km
prima rit voor een bus die geen: dashbord verlichting, kilometer teller,laadstroom meter, meer had een perfect afgestelde ontsteking met nieuwe bobine en een met ijzerdraad in elkaar gekluste koppeling, en dus eigenlijk geen reservewiel meer maar toch op de laatste dag weer een ventiel naar de knoppen had en dus dat ene wiel met die spijker erin maar volgespoten met van die reparatei zooi en opgepompt bij de Luxemburgse grens, (ik wist wel dat ik die reparatie-set zo lang mogelijk moest bewaren)

Dus uiteindelijk, veel geknooid en geprutst maar een super vakantie gehad.

Volgend jaar een 2 liter erin of moderne andere motor, een nieuwe koolring met nieuwe boutjes en een extra bobine meer op pad!

Groetjes Thoman en Viev morgen probeer ik wat foto’s bij te plaatsen.

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 23:30 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 ICQ  Profiel

Geregistreerd: di 31 okt, 2006 13:10
Berichten: 8
Woonplaats: Heerde
Leuke beschrijving van een vakantie.
Toch eens goed het koelsysteem controleren, ik heb namelijk het binnenwerk van de radiateur en de thermostat vernieuwd, daarna geen problemen meer gehad met de themperatuur. Maar ik rij ook niet met die themperatuur en niet klimmend.

Kok


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 0:15 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Hee, fijn iemand die ook veel problemen heeft :mrgreen:

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 8:44 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Mooi verhaal Thomas!

De berg op in z'n 1, altijd leuk :)
Zo te horen heb je weer een aardige reden om een paar uurtjes in de schuur te klussen.

Jij hebt dus een 1600 h72 blok en gaat dat vervngen door een 1.9 h78? Kan dat zomaar, of moet je dan ook iets met de bak doen om het passend te krijgen?

Michiel.

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 13:53 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: vr 10 jun, 2011 12:49
Berichten: 76
leuk om te lezen..vooral dat applaus :-)

_________________
ons veHYkel : http://img840.imageshack.us/img840/2679 ... htblur.jpg


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 18:51 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
MicHYl schreef:
Jij hebt dus een 1600 h72 blok en gaat dat vervngen door een 1.9 h78? Kan dat zomaar, of moet je dan ook iets met de bak doen om het passend te krijgen?

't behoort volledig uitwisselbaar te zijn, het enige verschil is letterlijk de zuigers en zuigerbussen voor zover ik weet (kleinere inhoud = belastingvoordeel in Frankrijk, de H72 is dan ook een voor die reden aangepast H78 blok)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 19:08 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Yep, inderdaad wat Leipie zegt. Ik rijd zelf ook met een H72 blok. MOet zeggen dat het noet verkeerd rijdt. Ten opzichte van een goed 78 blok mis je wel wat vermogen, maar een redelijk 78 blok is niet maar zo beter dan een goed 72 blok. Er zijn 78-ers die ik er uit rijdt (andersom natuurlijk ook), dus staat en afstelling zijn minstens zo belangrijk als cilinderinhoud.

gr teun

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 19:23 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
kok schreef:
Leuke beschrijving van een vakantie.
Toch eens goed het koelsysteem controleren, ik heb namelijk het binnenwerk van de radiateur en de thermostat vernieuwd, daarna geen problemen meer gehad met de themperatuur. Maar ik rij ook niet met die themperatuur en niet klimmend.

Kok


Hoi Kok,

koelsysteem functioneer prima, het gebruik van de HY met die omstandigheden geeft alleen wat "uitdagingen", dit werd zelfs beaamd door de banden-boer in de dordogne. die vroeg echt letterlijk hoe vaak we waren gestop onderweg in die hitte. hij had vroeger ook een HY gehad en had ervaring zeg maar. meer mensen zeggen dat een HY altijd op temperatuur blijft, ik kan uit ervaring zeggen dat dat niet altijd waar is. overigens een week later was het 25 graden en hebben we geen een keer hoeven stoppen om het af te laten koelen hoor.

grtz Thomas

ps inderdaad ik heb vakantie een gare 1900 gewisseld voor een goede 1600 en dat pas gewoon 1 op 1 op elkaar hoor. voor volgend jaar gaat of de 1900 in de revisie of ik knetter er een moderne motor met 5 bak in.

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 19:24 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
nogmaals
heel heet en plat = geen probleem
heel koud en klimmen = geen probleem
heel heet en uren klimmen = te heet!

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 22:56 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 11 aug, 2009 16:06
Berichten: 54
Woonplaats: hasselt
mooi verhaal zeg, je draait nogal wat km's op een dag
Wij halen net 300 km per dag met een max. snelheid van 70 km/h maar wegen dan ook 3400 kg volgestouwd voor de vakantie.

Toevallig hebben we je op de heenreis van je vakantie zien rijden in nederland, toch leuk dat je via het forum en de foto,s onderweg mensen herkent zonder ze persoonlijk gesproken te hebben

Veel sleutel plezier de komende weken dan maar weer, het lijkt erop dat je kitcar hobby op een lager pitje komt te staan


groet


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2011 1:12 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Thomas schreef:
heel heet en uren klimmen = te heet!

Maak je dan wel genoeg toeren? Ik heb heel wat bergjes genomen, maar ben in de HY nog nooit boven de 90 graden uitgekomen.

Ik moet wel toegeven dat ik met mijn trax wel altijd tegen de 100 graden aankom in een file, terwijl het koelsysteem er erg veel op lijkt...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2011 11:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Ondanks de hindernissen die je genomen hebt een goede vakantie gehad zo te horen :)
Blijft geweldig die reacties van de fransen. Zelf laten ze de bussen in de schuur staan maar weten gelukkig de liefhebbers uit het koude nederland wel te waarderen. Zo werd ik (overigens wel in een 2cv charleston toen) een keer in een haarspeltbocht ingehaalt door een bakkertje in een c15...over de bijrijderstoel zijn duim door het raam.. en dat terwijl de bocht wel heel snel naderde.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2011 19:00 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
Ja mooi he.

leuk dat jullie ons hebben zien rijden trouwens klein wereldje he

Die fransen ijden echt als idioten soms, mijn zus is zelf fransaise en die kan er ook wat van. ik heb wel eens met een seven (clubman racertje met kenteken) achter mijn zwager aan gereden ik moest echt trappen als een idioot toen om hem bij te blijven in het donker. hij reed in een corsa diesel........

Tja ree het kan vanalles wezen maar volgens mij is het toch de combi vollast met een 1600 in extreem warme buiten temperatuur. als het buiten 10 graden kouder is blijft ie bijna altijd onder de 90. toeren zijn zo rond de 2000-2500 geweest dus zou goed moeten wezen.

Kitcars zeker niet op een laag pitje, HY gaat de stalling in, volgend jaar weer wat aan werken, en ik ga volgas aan mijn kitje verder.

Grtz thomas

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 22:59 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
leuk om te lezen..vooral dat applaus
Jajaja ... ben het volkomen met je eens: sta daar maar eens ... met al dat soort technische euveltjes ...
Het vergt soms véél fantasie (en soms ook lef !) om te blijven rHYden ...
Afgezien van het "kortsluiten" van de koelvloeistofslangen welke (normaliter) zijn aangesloten op de kachelradiator d.m.v. een stukje koperen waterleidingpijp (Otje had op een gegeven moment méér dorst naar water dan naar gas/benzine ... die radiator bleek dus zo lek als een zeef) hebben óók wij nu onze Franse 3.200 km vakantierondrit van ruim 3 weken achter de rug.
Als ik voor iedere foto die er van Otje gemaakt is EUR 1,= had ontvangen hadden we ons afsluitings-dineetje vergoed gehad !
En idem voor alle opgestoken duimen en enthousiast geclaxonneer: hadden we onze bijbehorende borrels eveneens gratis ...
En óók: zóóóvéééle (lange) meters wit, imposant, prijzig en technisch volmaakt (nou ja ...) camper-spul op iedere camping ... maar dáár sloeg niemand acht op ...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2012 16:55 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
Nou Ja, joh

vandaag weer wat meegemaakt, haar HY heeft vanaf 20 septermber tot vandaag in een stalling gestaan. dat is 8 maanden!
Eergister heeft viev de boer van de stalling gebeld om te zeggen dat we vandaag een poging zouden gaan doen on de camper weer aan de praat te krijgen.
Omdat ie vorig jaar toen we hem weg wilden brengen echt heel erg slecht wilde starten had ik een donkerbruin vermoeden dat er nog wel eens een kleine uitdaging aan zou kunnen komen, ook had ik rekening gehouden met 4 platte bandjes en een kompleet lege accu (start accu had lekker laten in de bus laten zitten want die was toch al niet zo best meer, de dure Gel huishoud accu wel keurig binnen gezet)

dus ik vanochtend de scenic helemaal volgegooid met, jerrycan verse benzine, startpilot, afstel spullen, klein compressortje, volle extra accu + kabels, en een hele berg gereedschap. komen we daar, ding goed dik onder het stof, maar geen spatje roest extra meer bijgekomen, dus echt een goeie droge stalling. multimeter op de accu gezet en ... he.... 12,6volt... Prima dus, ding weer aangesloten, 5 liter verse peut in de bijna lege tank gekiepert.

Sleuteltje omgedraait choke uit, 5 sec op de startmotor rond e voila, vrot vrot broemmmmmmmmmmmmmmm.

ongeloofelijk dat had ik never verwacht. motortje dus nog prima op de compressie enzo.

Rij ik met Viev (haar) achter me aan 35kilometer bijna naar huis. Sta ik 300m voor onze voordeur, heel even stil om te wachten op iemand die op de weg wilde keren, slaat ie af, en denk je dat ik hem weer gestart krijg..... ammenooitnietweerwillenlopen dat kreng.
dus sleepje eraan en de laatste 300 meter afgelegd.

10minuten knooien later blijkt bobine kaput, gelukkig had ik die extra van die fransoos van vorig jaar nog liggen dus liep ie opzich vrij vlot weer netjes.

nu de hele zooi al weer uit elkaar liggen klaar om de motor er weer uit te halen om die koppeling/koolring te fixxen.

het begint weer goed zo, ik heb ding nog geen 4 uur uit de mottenballen en de klauwen al weer zwart!

morgen even naar Stan in Heesch spulletjes halen en dan weer klussen als een malle om hem deze week nog weer 100% te krijgen. hij moet de komende maand nog bijna 1600km rijden dus...... time is ticking!

Grtz Thomas

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group