Het is nu do 28 maart, 2024 19:50


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Hoesten ... maar dan wèl allebei ...
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2013 1:38 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Afgelopen weken Otje eens door Frankrijk laten dartelen. Maar onze geplande "lente-droom" werd door de weergoden wreed verstoord: op de brug bij Millau in een hevige hagel- en regenstorm hesen wij onszelf uiteindelijk in onze dikke wintertruien en bonden Otje haar schaamschortje voor zodat er tenminste nog een beetje warme lucht uit de kachelopeningen blies en Otje niet te erg onderkoeld raakte.
We waren echter te laat ! Het griep-virus had bij Otje al toegeslagen ! Ze begon te rochelen. En te stinken. Héél erg te stinken.
Alhoewel er nog niets te merken was aan haar prestaties want ze haalde nog steeds haar constante reeds jarenlang beproefde gemiddelde snelheid van 60 kmh. Na nog een paar honderd kilometer verder gerocheld - en inmiddels gehoest - te hebben werd het waarempel droog. In de zin van: het regende nu "normaal". Dus Otje even aan een "medisch" onderzoekje onderworpen waarmee mijn vermoeden werd bevestigd: ze leed aan een chronisch ontstoken uitlaatspruitstuk ...
Aangezien er geen accuut "overlijdensgevaar" bestond tóch nog een stukje "verder gehoest en gebulderd" en uiteindelijk vanuit een Camping Municipal in midden-Frankrijk het "Citroën HY - reddingsteam" (in de persoon van Fons) alswel de ANWB gebeld.
Na een kort gesprek met Fons en een hele lange uitleg aan de ANWB de volgende twee dagen verder gekucht, gerocheld en gehoest tot op een camping in noord-Spanje. Dankzij het voortreffelijke snelle werk van Fons (!!!) en de medewerking (zucht) van de ANWB werd er binnen 2 dagen een - weliswaar gebruikt maar in perfecte staat - uitlaatspruitstuk op de camping afgeleverd en was Otje met een uurtje sleutelen weer helemaal genezen en springlevend (onder toeziend oog van héél geïnteresseerde mede-campinggasten).
In tegenstelling tot haar chauffeur. Want die was intussen óók besmet met een hoest-en pijn virus waardoor 'ie bijkans niet meer kon slikken. Gelukkig konden we een charmante Nederlandse dokter bezoeken die in de buurt haar praktijk had gesettled. Deze dokter echter had de grootste moeite een diagnose te stellen. Ik ben dan ook géén HY. Geen enkel medisch handboek of dito internetsite kon ook maar enig licht werpen op mijn kwaal. Uitstrijkje: niets ! Bloed prikken: idem ! Aldus gewapend met een berg breed-spectrum-antibiotica-pillen m'n stretcher onder Otje's luifel dus maar opgezocht. Na twee dagen uitbreidende kommer en kwel - m'n slokdarm en maag stonden intussen óók in brand - die pillen aan de kant. En zie: het herstel zette zich in.
Otje heeft ons vervolgens bijna fluisterend de rest van intussen zonnebadend (37*C !) Frankrijk rondgereden, ik vergat er prompt alle lichamelijke ongemakken door en genoot van elke kilometer.
Elk verhaal kent een staartje ... en een moraal.
Het staartje: bij Luik was het sissen ... bij Maastricht kuchen ... bij Nederweert hoesten ... en eenmaal thuis rochelen ...
Gelukkig was dit zó weer verholpen: de aansluiting uitlaatspruitstuk - 1e demperpijp zat niet goed vast.
De moraal:
1) BLIJF NOOIT MET EEN LEKKENDE UITLAAT RONDRIJDEN ! Want achteraf bekeken en geconcludeerd heb ik honderden kilometers lang een hoop uitlaatgas in zitten ademen. En daar kun je dus goed ziek van worden ! Nú, dikke 2 weken erna, is m'n keel enz. nog niet helemaal "de oude".
Heb die arts in Spanje nog wèl een excuus-mailtje gestuurd. Is ZIJ in ieder geval een frustratie armer.
En IK ben een ervaring rijker.
Ach, je bent nooit te oud om te leren ... (zullen we maar zeggen).
2) Zorg dat je lid bent van Citroën HY Team Holland ! ( (073) 64 32 33 5 / informatie@citroenhyteam.nl ). Zorg dat je deze gevens bij je hebt. Daarnaast is een mobieltje of laptop alsmede lidmaatschap van de ANWB óók wel handig ...
Heb het nu aan den lijve ondervonden en vind dat zéker het HY Team (alles op vrijwilligers-basis) een absolute grote pluim verdiend !! (Ook lof aan de ANWB hoor, maar die jongens verdienen (al bijna 40 jaar) een maandsalaris aan (mede) onze lidmaatschappen).

Óp naar de volgende vakantie ! Mèt Otje !!

P.S.: het "oude" uitlaatspruitstuk bleek uiteindelijk aan de onderzijde bijna over de gehele breedte te zijn gescheurd. Twee jaar geleden had onze plaatselijke (zéér ervaren) smid (jawel, een èchte !) al zijn kunsten reeds gebotvierd op een destijds heel klein scheurtje, hetgeen uiteindelijk een relatief korte "tijdelijke genezing" is gebleken ...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hoesten ... maar dan wèl allebei ...
BerichtGeplaatst: zo 30 jun, 2013 19:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Welkom thuis Gert, je werd node gemist tijdens de meeting in Schagen dit weekeinde!

gr Teun

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hoesten ... maar dan wèl allebei ...
BerichtGeplaatst: ma 01 jul, 2013 2:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Sorry Teun ...
Door een reorganisatie binnen ons bedrijf was 28-06 j.l. de laatste werkdag van mijn bijna 40-jarige loopbaan ... en een 42-jarig "werkzaam" leven in deez' maatschappij.
We hebben ècht nog "gedubt" over Schagen maar Otje was het met me eens: "don't rush". Zoals "repareer eerst maar eens mijn lekkende uitlaat ... ".
En, volgzaam als ik ben, is dàt inderdaad mijn eerstvolgende klus ... overigens mèt plezier ! Otje gaat ons (minimaal) in aankomende augustus-september nog minstens tot in de Spaanse en overige zonnige contreien brengen ! En vervolgens ... wie weet ...
Gelukkig heeft ze geen verstand van de UWV. Laat ze aan haar chauffeur over ...
Komt goed !
En Otje ... kickt intussen op "meetings" ... (én fotografen, vooral Franse ! Ze is compleet "media-geil" ...)
Komt óók goed duzzz ...
Salutations !
Gert


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group