Het is nu do 28 maart, 2024 20:11


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Minivakantie in Sellingen
BerichtGeplaatst: di 21 jul, 2015 14:54 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: wo 11 maart, 2009 11:26
Berichten: 132
Woonplaats: Mussel
“Heeft u een voorspoedige reis gehad ?” vroeg de vriendelijke receptioniste toen we zaterdag j.l. al rond het middaguur voor de balie stonden ons in te checken op camping “De Papaver” in Sellingen (http://www.campingdepapaver.nl) .

We waren die ochtend een half uur daarvoor vertrokken (Anita met mijn dochter Yvette in de XM, ik met zoon Marnix in de HY) vanuit onze woonplaats “Braamberg”, een buurtschapje nabij Mussel, op een steenworp afstand van de boerderijwinkel van Boer Geert (jawel, die van Boer zoekt Vrouw). Bij het tegenoverliggend tankstation snel nog de benzinetank voorzien van wat benzine; een litertje of tien moet toch voldoende zijn om deze minivakantie te kunnen overbruggen. Hierna de weg overgestoken om nog drie bakken overheerlijke ‘pronkjuweeltjes’ (aardbeien) van Geert te scoren.

’t Was druk in de winkel; terwijl Yvette en Marnix in de rij stonden voor het afrekenen, wachtten wij op de parkeerplaats trots bij onze bus en hoorden twee oudere stellen tegen elkaar praten; we konden nog net iets verstaan van “…een oale Citroën” en nog iets van “zo ain het ons Jan in het blauw had”. Het kwam erop neer dat iemand in de familie (Jan) ook nog zo’n oude Citroën bus heeft gehad maar dan in het blauw.

“Nou, eigenlijk was het een reisje van amper 3 kilometer dus zoveel had er ook niet mis kunnen gaan”, antwoordde ik de receptioniste en legde uit dat onze bus al erg oud was en hij dit weekend voor het eerst sinds 21 jaar weer mee mocht op vakantie. Ze keek me aan of ik haar enorm voor de gek hield maar toen ze zag dat we uit een naburig dorp kwamen begon ze hard te lachen… “Gôh, wat grappig”…
Na het inchecken liepen Marnix en ik weer terug naar de bus om vervolgens onze plek op de camping te gaan zoeken. Wát een Hylariteit toen we eenmaal het kampeerterrein opreden. Spontaan kwamen mobieltjes tevoorschijn van diverse campinggasten om de entree van onze bus vereeuwigen; kinderen die speelden aan de weg deden angstig een stapje terug.

We hadden een prima plekje, midden op de camping. In een mum van tijd hadden we de slaaptenten van Yvette en Marnix opgezet en het luifeltje voor de HY geplaatst. Deze laatste heb ik gemaakt van een restant doek van de partytent die een week geleden door een harde windvlaag het loodje heeft gelegd. We werden door diverse mensen aangesproken en gecomplimenteerd met ons kampeermiddel :

- “In zo’n bus heb ik vorig jaar nog mijn vriend verhuisd”
- Onze buurvrouw, kamperend in een spiksplinternieuwe Dethleff’s caravan maakte zelfs nog de opmerking dat ‘onze’ manier van vakantie vieren veel meer
‘jeu’ had
- “Ik heb op YouTube een filmpje gezien van een stel dat een wereldreis in zo’n bus maakt”
- Een vader die zijn zoontje leerde dat het inderdaad een Citroën camper was maar hij tóch gedetailleerder moest zeggen dat het een Citroën HY camper is…

De eerste nacht in de HY was wel wennen; we moesten beide zoeken naar de beste slaaphouding maar uiteindelijk, zo rond 02:45 uur kwamen we erachter dat in de lengterichting het beste was.
We werden zondagochtend rond 10:30 uur wakker; zó bont hadden we het al weken niet meer gemaakt !! Het was een regenachtige dag die ons dwong in de bus te vertoeven. Dat was geen straf; gewapend met spelletjes en een boek hebben we ons die middag geen seconde verveeld en aan het begin van de avond kwam het zonnetje er al weer bij.
Maandag was de laatste dag van ‘ons’ weekend; gezien het prachtige weer die dag hebben we van de mogelijkheid gebruik gemaakt om voor een tientje ons vertrek deze dag te kunnen uitstellen van 11:00 naar 18:00 uur. De middag hebben we heerlijk vertoefd aan het privéstrand van de camping. Het strandje ligt aan een oude zandzuigerij (http://www.sellingerbeetse.nl).
Rond een uurtje of vier vonden we het genoeg en besloten we ons kampement op te breken en de thuisreis te aanvaarden. We namen afscheid van de buren; ik verontschuldigde me alvast voor het feit dat de milieueisen in 1974 nog niet zo streng waren en er misschien wat rookontwikkeling uit de uitlaat zou kunnen ontstaan.

Ik had na drie dagen stilstand misschien beter met de hand eerst wat benzine kunnen oppompen; het duurde toch wel een tijdje voordat HY door bleef lopen. Inmiddels stond er alweer een groepje mensen te kijken hoe er uiteindelijk weer beweging in de bus kwam en onder luid applaus (!) verlieten we de camping om vervolgens binnen 10 minuten weer thuis te komen.

Terugkijkend hebben we een perfect weekend gehad. Het gevoel dat overheerst is tevredenheid en vooral trots. Volgend jaar blijft het zeker niet bij een weekendje maar gaan we zeker de hele zomervakantie met de bus op reis…


Bijlagen:
zijkant.jpg
zijkant.jpg [ 244.18 KiB | 10182 keer bekeken ]
Binnen.jpg
Binnen.jpg [ 163.07 KiB | 10182 keer bekeken ]
Buiten.jpg
Buiten.jpg [ 322.45 KiB | 10182 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Minivakantie in Sellingen
BerichtGeplaatst: zo 02 aug, 2015 16:47 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
Leuk verhaal! Je hoeft dus niet zo ver weg om om met een HY te 'scoren'......

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Minivakantie in Sellingen
BerichtGeplaatst: wo 19 aug, 2015 18:16 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
wim.van.nieff schreef:
vanuit onze woonplaats “Braamberg”, een buurtschapje nabij Mussel, // Volgend jaar blijft het zeker niet bij een weekendje maar gaan we zeker de hele zomervakantie met de bus op reis…

Mooi verhaal en mooi beschreven! Toch moet ik even lachen: 'nabij Mussel', als westerling verklaard dat voor mij niets :D Maar nu weet ik dat het 3km van Sellingen af ligt. Sellingen ken ik wel :)

Overigens zou ik ondanks dit succes toch aanraden ook wat langere ritten te maken voordat jullie hem op zomervakantie meenemen. Of b.v. de koeling goed werkt heb je met een rit van 2x3 km eigenlijk niet kunnen testen.

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group