Het is nu di 19 maart, 2024 9:23


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Verzamelplek technische foto's
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2012 12:11 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Dit forum is DE plek om informatie te zoeken en vinden over allerlei technische handelingen aan onze HY's. Natuurlijk is het ook een gezellig forum, maar het delen van technische informatie (en ervaringen) zijn heel belangrijk.

Mijn ervaring is dat foto's een technische uitleg vaak veel duidelijker kunnen maken.
Helaas is de technische beperking van een forum systeem zoals dit dat foto's niet naar het forum zelf geupload kunnen worden, maar dat leden ze elders moeten uploaden (denk aan picasa, flickr, etc.).

Het grote nadeel aan dit systeem is dat zodra een gebruiker zijn foto's om wat voor reden dan ook weghaalt bij zijn flickr, picasa, etc. niemand de foto's meer kan zien. Terwijl de meeste foto's eigenlijk gewoon voor de eeuwigheid hier zichtbaar zou moeten blijven.

Is er een technische oplossing te bedenken om de foto's die in het belang van ons allen zijn te 'kopieeren' naar dit forum, zodanig dat als de gebruiker ze zelf weghaalt ze toch nog op het forum staan?

Ik begrijp dat het hosten van plaatjes en wellicht zelfs videootjes hostingruimte kost, en daarmee geld is gemoeid. Maar misschien is er een andere technische oplossing die gratis is en niet teveel handelingen vraag van de moderators?
Ik denk (bijvoorbeeld) aan een gratis online foto-host account (picasa, etc), die toegankelijk is voor alle forumleden...?
Of misschien is het wel de moeite waard om foto's toch te hosten bij de huidige provider?

Wellicht is de optie om zelf een foto album in het forum te maken er allang, maar weet ik het nog niet.

(wie betaalt nu eigenlijk de forumkosten?)

Ik bedoel dit trouwens absoluut niet als kritiek! Dit forum is mijn HY bijbel deluxe 8)


Bijlagen:
hy70s.jpg
hy70s.jpg [ 14 KiB | 11680 keer bekeken ]

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Verzamelplek technische foto's
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2012 12:54 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Het forum wordt ondersteund door één van de twee HY clubs in Nederland, te weten Le-Camion. Vanwege het open karakter van het forum probeert de club wat op de achtergrond te blijven. Le-Camion vergoedt de kosten, vandaar dat er ook geen reclame op de site is. Extra kosten voor extra kwaliteit is altijd bespreekbaar, er is in principe al voldoende hosting ruimte beschikbaar.

Over de technische invulling van je ideeën heb ik zelf niet zo veel te melden :)

Groet,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Verzamelplek technische foto's
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2012 13:30 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2647
Woonplaats: Hengelo (OV)
MicHYl schreef:
Helaas is de technische beperking van een forum systeem zoals dit dat foto's niet naar het forum zelf geupload kunnen worden, maar dat leden ze elders moeten uploaden (denk aan picasa, flickr, etc.).

Erm, maar je hebt wel een bijlage bij je post :D

Uploaden van foto's naar het forum kan gewoon door middel van de bijlagen...
Maar ben met je eens dat het een probleem is (ben er zelf zelfs debet aan, een hele boel van mijn eerste foto's wijzen nog naar m'n oude server en die is al een tijdje weg).
Probleem is ook dat - zoals ondergetekende - een boel mensen in hun post de belangrijkste/meest illustratieve foto's plaatsen en een link naar het volledige album.

Ik zal eens kijken of ik iets kan maken dat men foto's kan uploaden op de forum server, maar al geposte foto's kan ik er niet naar toe verplaatsen helaas.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Verzamelplek technische foto's
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2012 13:48 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Ja ik had natuurlijk niet heel goed gekeken voor ik mijn vraag schreef :)
Maar die knop "Bijlage toevoegen" is inderdaad niet heel handig voor albums.

Het zou super zijn als je iets kan knutselen waarmee albums / mapjes in 1 keer geupload kunnen worden. Het mooiste zou zijn om in plaats van de bijlage-knop een "album-knop" te hebben. Maar dat vraagt wel wat veel geknutsel misschien :)

En mocht het mogelijk zijn om bijvoorbeeld wel foto's die in bestaande posts staan opnieuw te uploaden door bijv. een nieuw antwoord op de thread te geven en dan alle foto's opnieuw te uploaden (maar nu naar de forumserver), dan is dat eigenlijk alleen maar heel veel werk. Net als onze HY's.

Bij deze meld ik me vast aan als vrijwilliger om alle foto's in het forum op te snorren, te downloaden en vervolgens weer te uploaden naar de forumserver.

Ik ben benieuwd wat er mogelijk is!

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group