Het is nu di 19 maart, 2024 6:58


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 21:45 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2647
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ik zou graag willen weten wat men eventueel aan het forum veranderd/verbeterd zou willen zien.
Dit zijn zaken die op termijn aangepakt gaan worden, maar snel zal het niet gaan hoor :)

Ook voorbeelden van "dat forum is echt super" of "deze functies / dit uiterlijk van dat forum vind ik mooi/handig" zijn welkom.

Techniek
Technisch gezien is het forum aan een update toe (de forumsoftware wordt continu verbeterd en wij lopen een paar versies achter). Updates zijn ook noodzakelijk omdat ze beveiligingslekken oplossen. Het updaten van deze software is echter altijd spannend omdat er veel bij mis kan gaan, dus ik ben aan het rondkijken naar een ander pakket.

Functionaliteit
Los daarvan (maar een overstap biedt daar altijd een goed moment voor), is er misschien de wens de diverse subfora te veranderen. Of misschien missen er nog, of kunnen er wat samen, of mist er functionaliteit of zijn zaken lastig (bij het gebruik van eigen foto's hebben vooral nieuwe mensen vaak problemen bijvoorbeeld).

Uiterlijk
En ook los daar dan weer van (maar bij een overstap zal het gegarandeerd anders worden), is het uiterlijk van het forum. Het huidige uiterlijk is een 'skin' (dat is de verzameling opmaak, lettertypes, kleurtjes, plaatjes enzo) die al erg oud is en ook al tijden niet meer ondersteunt wordt door zijn maker. En dat betekent dat eventuele nieuwe functies dus niet automatisch het goede uiterlijk krijgen of zelfs niet zichtbaar worden. Daarnaast vind ik het persoonlijk ook wel wat oubollig (maar het voelt wel als thuis) en schaalt het niet zo goed meer mee met alle mogelijke schermen die er tegenwoordig zijn.

Apps
De ondersteuning voor de mobiele apps is ook niet zo best, Tapatalk vindt onze forumsoftware te oud (maar doet het nog wel). ForumRunner doet het nog gewoon goed.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2016 17:23 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 16 jul, 2010 10:41
Berichten: 186
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi Ewald, de site is inderdaad een beetje oubollig, maar ik kaan mijn weg er goed in vinden. Zoals je zegt: het is vertrouwd. Zelf gebruik ik het vaakst tapatalk, omdat je vaker je smartphone binnen handbereik hebt. Alleen als ik echte op zoek ben naar eenbepaald thema vind ik de pc handiger. Voor mij Is het dan ook het belangrijkste dat er een goede zoekmachine achter zit. Misschien dat een iets verdere opdeling in rubrieken daar bij kan helpen, wellicht zoals het e-magazijn van het HY-team is opgebouwd. Maar uiteindelijk zijn we afhankelijk van hoe iedereen dan de berichten post. Als je nog verder van gedachten wilt wisselen hierover, dan laat het me gerust weten. Ik ben sowieso erg blij dat je dit allemaal onderhoudt, en dat verdient wel een applausje vind ik

_________________
Marc Ambagts


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2016 21:31 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Marc schreef:
Ik ben sowieso erg blij dat je dit allemaal onderhoudt, en dat verdient wel een applausje vind ik

Juist, vooral dat!

Wat ik een beetje mis, is dat je kan zeggen dat je een reactie waardeert of dat je het nuttig vindt, zonder dat dit het draadje vervuilt. En "vind ik leuk" of "vind ik nuttig" knop, als het ware. Liefst zodat nuttige reacties ook makkelijker gevonden kunnen worden. Ik ben alleen bang dat dit geen standaard forum functionaliteit is...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2016 22:10 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
Ik ben sowieso erg blij dat je dit allemaal onderhoudt, en dat verdient wel een applausje vind ik.
Kan ik volledig onderschrijven !
En of dit Forum "oubollig" is of niet laat ik ter beoordeling aan "deskundigen" over; ikzelf vind dat niet.
Citaat:
Wat ik een beetje mis, is dat je kan zeggen dat je een reactie waardeert of dat je het nuttig vindt, zonder dat dit het draadje vervuilt. En "vind ik leuk" of "vind ik nuttig" knop, als het ware. Liefst zodat nuttige reacties ook makkelijker gevonden kunnen worden. Ik ben alleen bang dat dit geen standaard forum functionaliteit is...
Ik heb zelf (bewust) géén "feestboek" maar ken de verhalen omtrent de "likes" die daar gehanteerd worden. Een functieknop "nuttig" heeft naar mijn mening op dit Forum géén toegevoegde waarde: een beginnend sleutelaar zal (bijna) àlles nuttig vinden, een doorgewinterde HY-rot-in-het-vak denkt daar totaal ànders over. Het ìs en blíjft uiteindelijk een "subjectief" gegeven.
En in principe is èlke reactie nuttig. (Te bezien in het kader van: "je kunt geen domme vraag stellen, hoogstens een dom antwoord geven ...").
Wanneer een reactie of een bijdrage wordt gewaardeerd dan blijkt dit meestal wel in het vervolg van het betreffende Topic. En zodra een Topic-onderwerp niet interessant/nuttig (genoeg) is blijkt dat óók (uit het wegblijven van reacties ...).

Maar Ewald: heb het al vaker vermeld maar ook míjn complimenten aan jouw adres voor jouw (deskundige) inspanningen voor de instandhouding van dit Forum !

Groet,
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2016 18:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Ree schreef:
Marc schreef:
Wat ik een beetje mis, is dat je kan zeggen dat je een reactie waardeert of dat je het nuttig vindt, zonder dat dit het draadje vervuilt. En "vind ik leuk" of "vind ik nuttig" knop, als het ware.

Als ik nu een knop had "nuttig/onnuttig" dan zou ik klikken op "onnuttig".
Wat voor de een nuttig is kan voor de ander onnuttig zijn en wat heb ik er aan als er in ieder topic hierdoor wordt vermeld wat iedereen er van vindt?
Laat wat mij betreft die "ik vind" knoppen maar lekker bij facebook blijven en onze topics gevrijwaard blijven van wat iedereen ervan vindt, tenzij iemand het topic kan verrijken door persoonlijke ervaringen of gefundeerde meningen toe te voegen.
Alleen 25 keer "nuttig/onnutig" is wat mij betreft "ONNUTTIG" (sorry Ree)

Voor de rest Ewald, bravo (oftewel "chapeau") voor hetgeen je allemaal doet om het forum levend en "nuttig" te houden!
In deze gaat het wat mij betreft op de eerste plaats niet om de verpakking maar om de inhoud!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: wo 19 okt, 2016 6:58 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 31 okt, 2010 11:35
Berichten: 600
Woonplaats: Baarn
Ewald,
Voor mij is de site prima! Ook ik wil mijn waardering uitspreken voor je werk aan dit forum, geweldig! En ik hoop dat je het nog een poosje blijft doen.
Ik heb één wens en dat gaat over het plaatsen van foto's; als je iets kan vinden waardoor deze site alle aangeboden foto's accepteert en automatisch naar een gewenst formaat schaalt, dan zou ik dat super vinden.
Succes met de updates,
Groeten,
Ferry

_________________
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 9:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Vind het een prima site. Tot nu toe alles kunnen vinden.

Soms wel even zoeken waar het voor mij nuttige topic is gebleven maar is wel uit te komen. Zou je topic niet toe kunnen voegen aan je persoonlijke favorieten.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 11:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Ik kan goed mijn weg vinden op deze site. Misschien dat sommigen vinden dat het er gelikter kan uitzien maar ik vind functionaliteit belangrijker en daar hebvik geen opmerkingen over behalve over het plaatsen van fotos.
Ik denk dat dst simpeler kan. Bijv zelf hosten zodat ze niet ineens verdwijnen. Ook het automatisch verkleinen zou fijn zijn als dat ondersteund wordt

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 16:28 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2647
Woonplaats: Hengelo (OV)
Die beide laatste dingen zijn al zo: als je foto's als bijlage toevoegd, dan staan ze op de forumserver en daar verdwijnen ze alleen van als ik een grote fout maak :) En ze worden geschaald voor het weergeven. Alleen heeeeele grote foto's zijn niet toegestaan op dit moment en daar zou automatisch schalen wel fijn zijn inderdaad

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ideeën voor het forum?
BerichtGeplaatst: zo 23 okt, 2016 23:01 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
Never change a winning team.... Het voldoet wat mij betreft allemaal. Dus verandering hoeft van mij niet zo nodig. Dat automatisch schalen van foto's kan handig zijn.

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group