Het is nu do 28 maart, 2024 22:54


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Mijn Hy is zoek!
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 15:17 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 29 aug, 2006 15:03
Berichten: 4
Woonplaats: amsterdam
Een goede dag,

Mijn naam is Dierck Roosen,
en ben sinds 10 jaar in het bezit van waarschijnlijk de oudste HY van Nederland, een '51er. Althans, ik dacht dat ik ervan in bezit was, want de stalling heeft hem aan iemand weg-gedaan, en niet aan mij.
Het was een oude pizza-bus, met een grote verkoop klep aan de linker kant, en een oud Frans nummer er nog opgeschilderd.
09, een Arriege nummer. Een spijltje, en een traction motor, 11. Papieren en meer specificaties kan ik overleggen.

Ik heb deze bus destijds, 1995, van mijn oom in frankrijk gekregen, en 'm zelf naar Nederland gereden.

De stalling, Joop en Ria van Leeuwen, in Aalsmeer, dachten dat ik niet meer terug zou komen. En hebben een vaag verhaal dat rammelt aan alle kanten. Waarschijnlijk hebben ze er geld voor gebeurd.

Op de site van "Le Camion" staat dat er 1 model uit '51 in Nederland bekend is. Wellicht bestaat de kans dat dat 'm is, de eigenaar is echter geen lid van "Le Camion".
Zouden jullie mij kunnen helpen deze bus te traceren?

Met vriendelijke groet

Dierck Roosen


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 15:47 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Allereerst mijn medeleven... dat bedenk je toch niet dat een stalling 'm verkoopt oid? (zijn dat trouwens de Van Leeuwens die je altijd op de aftiteling van TV programma's ziet?)

Over wat voor periode van tijd spreken we?
Heb je 'm tien jaar geleden daar in de stalling gezet, vervolgens laten staan en ging je er nu heen om 'm op te halen ofzo?
En op welke manier had je 'm daar gestald, mondelinge overeenkomst, papiertje?
Sinds wanneer zijn ze 'm kwijt en wat was dan hun vage verhaal?
Niet dat ik daar iets over kan zeggen dan, maar wie weet heeft er iemand hier meer inzicht in dergelijke zaken, details zijn dan wel handig.

Maar goed, zelfs als jullie bijvoorbeeld 10 jaar geen contact hebben gehad ofzo dan kunnen ze 'm niet domweg zomaar verkopen/kwijtraken/wat dan ook lijkt me zonder je op de hoogte te stellen. En in tien jaar overdekt staan vergaat zelfs een HY nog niet tot een hoopje roestpoeder dat wegwaait ;)

Zelf ken ik helaas geen '51ers.
't is echter niet de oudste helaas, er is een 49er (zie elders op 't forum), maar goed daar heb je ook niet veel aan.

Nogmaals in ieder geval mijn medeleven, erg benieuwd hoe dit afloopt.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: H(y) zoek
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 16:11 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 29 aug, 2006 15:03
Berichten: 4
Woonplaats: amsterdam
Hoi,
wat fijn dat je zo snel reageert. Ja dat zijn de van Leeuwens van de aftiteling. En ja, er was een mondelinge afspraak. Destijds was duidelijk dat ik de komende jaren niet vaak zou langs komen, tot ik een sleutel stalling zou vinden.

Inmidedels hewb ik al een erg bizarre clou. op Pino's site http://www.geocities.com/hy_pino/, staat een foto van een bus, inmiddels met een NL nummer: 43 TP 95, waarvan de volgende details wel 99 procent lijken op mijn bus:
wit, spijltje
2 verschillende speigels, rond rechts en rechthookig, links
twee verschillend gekleurde knipperlchten
de hoeveelheid wegenbelastingstickers uit Frankrijk
de wat roestige voorkant, de gril lag los, scharnier doorgeroest.

Ik heb Pino gemaild en gevraagd waar deze foto is genomen. Hij is genomen, in oktober 2005, dat precies klopt met de periode dat an Leeuwen beweerd 'm "opgehaald' te laten hebben.. "was jij dat dan niet?' is zijn toevoeging, daarbij.

Ik ga mijn papieren er eens bij pakken. Ik hoop dat iemand weet wie deze wagen ingevoerd heeft op het nummer 43 TP 95.

Misschien weet iemand die dit leest meer.

Ik baal als een stekker, het was mijn levens-project.
Zo heeft mijn vader een traction, en mijn broer een Id.
Ik wil 'm terug, het is een familie stuk.

Met vriendelijke groet
Dierck Roosen[/img]


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: 43TP95
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 16:40 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
De 43 TP 95 is een HY die in 1970 in Nederland op kenteken is gekomen en sinds januari 1994 op naam van "iemand" staat

Zie RDW.NL

Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming HY KAMPEERAUTO
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.868 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 28 januari 1970
Datum eerste toelating 28 januari 1970
Datum aanvang tenaamstelling 7 januari 1994

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 16:44 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Als ik 't zo lees bij Pino (de beste man heet Erwin en is vaak wel op Le Camion meetings te vinden, erg gezellig die paar keer dat ik 'm tegen ben gekomen :D), dan zou je denken dat hij eigenaar van die bus is. Alleen staat er bij van '53, dat is dan anders.

Kijk ik bij de RDW dan staat er Datum aanvang tenaamstelling: 7 januari 1994 en dat de bus van 28 januari 1970 is (met kleur blauw, dan zou ik dus aannemen dat hij toen is ingevoerd uit Frankrijk, men toen het bouwjaar niet nam maar de invoerdatum en dat de bus in de tussentijd overgeverfd en weer verroest is).

Ik verwacht dat Erwin de historie van die bus wel zal kennen, hij is een flinke HY liefhebber ;)


Edit: ik moet nog sneller tikken ;)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: H(y) zoek
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 16:53 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 29 aug, 2006 15:03
Berichten: 4
Woonplaats: amsterdam
nou dank je,
en excuses als ik iemand vals beschuldig. Het is enkel heel typisch dat veel details lijken te kloppen.

Maar alla, het is een goede foto om aan te geven hoe mijn bus eruit ziet.

Merci voor alle medeleving. Mijn zoektocht is net begonnen, dus bij voorbaat al mijn excuses als ik jullie lastig val met mijn gezeik.

dierck


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Gezeik?
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 16:56 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
Hi Dierck

Natuurlijk val je niemand lastig (denk ik tenminste) Als je tot de ontdekking komt dat je (ook nog unieke) bus gewoon gejat of weggeven is ga je er natuurlijk achteraan. Hoe meer info je geeft de te beter kunnen alle HY liefhebbers zoeken naar jou bus.

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 17:29 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 20 apr, 2006 12:41
Berichten: 432
Hoi,

die bus kan natuurlijk ook 'omgekat' zijn op een slapend nederlands kenteken, daar lijkt het wel heel erg op.

Er staat : Datum eerste toelating 28 januari 1970
Datum eerste afgifte Nederland 28 januari 1970

Dit betekend dat het kenteken 43 TP 95 een Nederlands kenteken is voor een bus uit 1970. Dit klopt niet met jouw beschrijving (spijltje etc.)
Er is dus geknoeid met het kenteken, en waarschijnlijk hebben ze het chassisnummer van het slapende nederlandse kenteken (die nederlandse bus was natuurlijk al lang verrot en gesloopt) in de franse bus geslagen en vervolgens vrolijk naar de APK gegaan.

Een heel makkelijke manier om een gestolen bus of een bus zonder kenteken 'legaal' op kenteken te krijgen.

Misschien valt dit nog op een of andere manier te checken met de huidige eigenaar. In ieder geval veel succes.
Mijn bus staat ook in de winter in Aalsmeer.... (wel bij een andere stalling gelukkig!)

Doei,

Edwin.

_________________
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961


Laatst bijgewerkt door ed-hz op di 29 aug, 2006 17:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Bouwjaar
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 17:32 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
Op het "echte" kentekenbewijs, staat ook nog eens vermeld het (vermoedelijke) bouwjaar. Dit zie je via RDW online niet, maar als bv de politie de bus zou controleren (natrekken noemen ze dat) dan weer wel.
Dus......geknoei.....is een zware beschuldiging.

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 17:38 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 20 apr, 2006 12:41
Berichten: 432
Hoi,

op het kentekenbewijs staat bij Datum eerste Toelating de oorspronkelijke datum van toelating in het land van herkomst. Bij Datum eerste afgifte Nederland staat de datum dat de auto voor het eerst in Nederland op de weg kwam. Zijn deze gelijk, dan betreft het dus een Nederlandse auto.

Bij al mijn 4 auto's die ik uit Frankrijk heb geimporteerd staat het originele bouwjaar weergegeven, ook op de site van de RDW!


Vandaar dat ik denk dat er bij die Pino bus iets niet klopt.
Op de Pino site staat ook dat het een H is uit '53, terwijl het kenteken zegt HY. Daarbij staat op het kenteken dat het een kampeerauto is, dit zou dus ook moeten zijn bij die '53-er. Kan je zo zien of dat zo is.

Als ik het mis heb natuurlijk mijn excuses.


Groeten,

Edwin.

_________________
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961


Laatst bijgewerkt door ed-hz op di 29 aug, 2006 17:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Kan kloppen
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2006 17:43 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
ja dat klopt helemaal, maar.....vroeger zette men ook wel eens een gelijke datum bij de toelating etc etc en dan kwam er bij bijzonderheden een andere datum te staan. Ik zal eens "navragen" of er hier ook iets bij bijzonderheden staat :-)

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2006 8:51 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 20 apr, 2006 12:41
Berichten: 432
Als je een foto hebt van het chassisnummer van die bus, en misschien een foto van het typeplaatje dan is alle onduidelijkheid de wereld uit.

Dierck, heb jij eigenlijk ook nog foto's van de bus toen je hem uit frankrijk gehaald hebt?

Groeten,

Edwin.

_________________
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2006 18:31 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 29 aug, 2006 15:03
Berichten: 4
Woonplaats: amsterdam
[img]H51-25590-FRwegbelstickers-.jpg[/img]
Ik weet niet goed hoe ik hier een foto aan toevoeg.


Ik zal uit eenzetten hoe ik denk dat de vork in de steel zit. Is wel makkelijker als ik een serie fotoos, en scan verzekering papieren(op chassis-nr) kan aantonen. Dan rest mij enkel met Pino om de tafel te gaan zitten, want dit kan niet door de beugel.

vervelend is het wel.
dit is mijn verhaal:
wil ik nog een aantal dingen vermelden.
- Ik heb mijn H al getraceerd. Hij staat bij ***** op zijn site. Mijn foto's tonen dat aan.
- Ik had bij de stalling (in 2001) een telefoonnummer achtergelaten dat inmiddels niet meer werkte en ik ben er 5 jaar niet meer wezen kijken. Maar dat had ik toen aangekondigd. Desondanks was zijn verhaal tegenstrijdig. Ook had ik als mijn contact adres Paradiso, de Poptempel van Nederland opgegeven, aangezien ik daar nog lang zal werken. Toch zegt hij me niet te hebben kunnen traceren.
- de oude, ongeldige franse papieren, op naam van mijn oom zijn in Verviers ontvreemd, met een hoop persoonlijke spullen. Kopieën worden nu z.s.m. vanuit Frankrijk weer opgestuurd. (Ik heb nogal met mijn bus gesleept, en ik heb ook een paar jaar in Verviers gewoond)

De frontale kleurenfoto is van de website van *****. De foto op de sloop is van '94, toen wij de bus rijklaar maakten, om naar NL te rijden.

-de wegenbelasting-stickers, vooral de hoeveelheid, en de positionering ervan op de voorruit zijn doorslaggevend, dat kan iedereen zien. Aangezien er nu op dit moment met het kenteken is geknoeid, is dit mijn bewijs. ***** heeft de foto in oktober 2005 op zijn site gezet, en had er nog niet veel aan gedaan, behalve een kenteken-plaat monteren.
-De verkoopklep beslaat de hele linker zijkant, niet alleen het ongeribbelde bovenste deel. Dit is door de vriend van mijn oom in Frankrijk gedaan, die er nog jaren pizza's in heeft staan bakken en verkopen. Zo kende ik de bus al jaren. De ronde spiegel rechts heb ik er pas op de terug-weg opgezet, aangezien de rechthoekige kapot was. Die heb ik nog steeds.
-diverse gaten voor oven-ventilatie in het dak.
-drie ramen achter: 2 extra bijgezet, maar een klep is zo te wisselen..
-gat in het inlaatspruitstuk, maar een spruitstuk is te vervangen.
-de balk met het aanzwengelgat was aan de onderste helft een beetje wit, door stooi-spuitverf, is ook te zien op Kulsdom's foto: hij heeft daar de bumper verwijderd.
-De authentieke kleur was het alombekende grijs. Op het kenteken 43 TP 95 van *****, op de RDW site staat vermeld als originele kleur: blauw.
-verschillende kleuren knipperlichten, voor.

Het is erg lullig allemaal. Ik ben al die jaren financieel niet in staat geweest om aan renovatie te kunnen denken, vandaar de langdurige stalling. Nu dat wel in het vooruitzicht is, heeft de stalling, hem een jaar geleden verpatst, of in ieder geval, weg laten voeren. Hij beweerde eerst dat hij dacht aan mij, en vervolgens beloofde hij 'nog eens te kijken of hij zou kunnen ontdekken aan wie', kortom, bellen met degene die hem meegenomen heeft.

Lullig als ***** er veel voor betaald heeft, en er een slapend kenteken opgezet heeft. Dat is fraude.
Want het kenteken dat er nu ophangt, is niet geregistreerd op chassis-nummer 25590.

Excuses dat ik onrust in de HY scene teweeg breng, ik zou willen dat ik dat niet zou hoeven.

Met vriendelijke groet,

Dierck Roosen
06 17142769
??
???


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2006 0:11 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Vreemd verhaal hoor. Ik heb mijn HY ook in een stalling staan, maar de beheerder weet waar ik woon en weet me te bereiken als er iets is. Ook betaal ik hem regelmatig. Als je 5 jaar niets meer hoort van iemand en er wordt niet betaald, dan zou ik als stallinghouder ook eens achter mijn oren gaan krabben. Maar zomaar aan iemand anders meegeven kan natuurlijk niet.

Ik neem aan dat je inmiddels aangifte hebt gedaan bij de politie van verduistering of zo ? Ik denk ook niet dat dit forum bedoeld is om deze strijd op uit te vechten en elkaar te beschuldigen. Dit forum is bedoeld om kennis uit te wisselen en niet om elkaar zwart te maken. Ik snap dat het allemaal heel vervelend is, maar iets zegt me dat er meer kanten zijn aan dit verhaal.

Kortom bewandel de wegen die ervoor gemaakt zijn.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Laatste woord
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2006 7:50 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 03 nov, 2002 11:19
Berichten: 108
Woonplaats: Tilburg
Beste Dierck,

Ontzettend vervelend dat je je HY kwijt bent.
Ik heb alle begrip voor je zoektocht en vanzelfsprekend zullen we doen wat we kunnen om je hierbij te helpen.
Echter, het lijkt me niet gepast om hier namen te gaan noemen.
Om deze reden heb ik je tekst aangepast en waar namen stonden ***** neergezet.
Ik hoop dat je je HY terug kunt krijgen.
Zoals al eerder gemeld, wandel de wegen die hiervoor bedoeld zijn.

Met vriendelijke groet,

_________________
Arthur


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group