Het is nu vr 29 maart, 2024 10:01


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Avontuur hoort bij de HY
BerichtGeplaatst: vr 13 okt, 2006 0:08 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
Zojuist met veel belangstelling de 3(!) verslagjes gelezen in het HY-Team clubblad over de meeting in Emmeloord. Veel belangstelling, want ook wij waren van de partij en het is altijd interressant om te lezen wat een ander er nou van vindt.
En een ieder die in Emmeloord was zal hebben gemerkt dat er veel werd gesproken over de aard van het terrein.
Wat was het nou? Was het een knollenveld? Was het een moeras? Of was het minder erg dan een aantal deden voorkomen? Vooral dat laatste. Godzijdank was de stemming in het clubblad net zo. Twee van de drie ingezonden stukjes waren positief. Tuurlijk, het veld liet te wensen over. Tuurlijk, het was geen 3-sterren sanitair. Tuurlijk, 's ochtends in de schaduw was het klam en fris.
Als je wilt klagen is er altijd wel wat.
Als oudere mensen bij elkaar komen in een café of iets dergelijks, en er wordt over vroeger gesproken, dan komen vaak de mooiste vakantieverhalen op tafel te liggen. En wat waren nou precies de mooiste vakanties? Juist, die met de rugzak, de motorfiets, de 2CV, liftend, met de trein...
Al deze vormen hebben één gemeenschappelijke deler: het AVONTUUR!
In een tijd dat alles luxer, sneller en comfortabeler moet mogen we blij zijn dat er nog een plek is waar je het avontuur nog kunt beleven. Met pijl en boog, een grote ketel, een kampvuur en een dikke laag ingedikte Zuiderzeebodem onder je schoenen!

Organisatie bedankt, en graag tot de volgende keer!

Frank


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2006 12:33 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 05 sep, 2006 2:06
Berichten: 251
Woonplaats: Veldhoven
Heb diezelfde verslagen gelezen in het HY-Team blad en ben niet op de meeting geweest zodat mijn oordeel wat minder relevant is. Echter, het ontgaat mij volledig wat modder, kou en gebrek aan sanitair te maken hebben met 'avontuur'; ik noem dat gewoon afzien.

Vond dus de brief van de mevrouw die het minder kon waarderen wel erg begrijpelijk en vind het flauw dat het afgedaan wordt als 'zeuren' (zoals in de twee andere reacties). Zo'n basic meeting is prima maar informatie vooraf zou inderdaad wel handig en wenselijk zijn.

Goed voorbeeld is de meeting in Mol. Gewoon toplocatie en prima voorzieningen. Geloof niet dat die mensen er daardoor minder van genoten hebben of het 'avontuur' gemist hebben.

Gr, Matthijs


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2006 23:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
Het ging er mij ook niet om dat het gebrek aan luxe sanitaire voorzieningen het avontuur in de weg zou staan, maar om het feit dat, als bij aankomst bijvoorbeeld blijkt dat er slecht één toilet is, je er maar het beste van moet maken.
Los daarvan is het inderdaad wel handig om één en ander van te voren te weten, zodat een ieder zelf kan beslissen om wel of niet te gaan.
De informatie vooraf ontbrak nu. Dan kun je twee dingen doen: of je moppert en gaat weg, of je past je aan aan de situatie en je maakt er het beste van.
Uiteraard sta ik met mijn vrouw en kinderen (één en drie jaar), bustent en aanhangwagen ook liever op een mooi strak grasveld, met goed sanitair. Maar afijn, de situatie was geheel anders. Even slikken, een stijdplan maken en er het beste van maken. Dat is toch avontuur, of heb ik het mis?
Volgende keer meenemen: schep, sleepkabel, snoeischaar, rijplaten, laarzen, bezem... (Een gewaarschuwd mens...)
En om nu over afzien te spreken, dat gaat wel een beetje ver. Ik denk dat de overgrote meerderheid een ontzettend leuke meeting heeft gehad, en met veel plezier terugdenkt aan de leuke dingen. En die modder, ach, later lach je er om.
Wij hebben in ieder geval genoten, en de meeting zal ons lang bij blijven staan. En dat is na 14 jaar frequent meetings bezoeken van diverse clubs een hele prestatie. En of je dat nou positief of negatief uitlegt... ik ben meer van het eerste type.

Frank


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2006 23:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Ben er deze keer helaas niet bij geweest, maar de mooiste vakanties met de HY heb ik toch altijd op de boerencampings met iets minder voorzieningen dan de campings uit de ANWB gids, waar al dat "witgoed" staan. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik kan me echter voorstellen dat als je wat ouder wordt (niet beledigend bedoeld) dat je dan wel prijs stelt op wat meer en betere voorzieningen.
Ik vind het ook erg makkelijk dat iemand voor een ander maar beslist wat duur is en wat goedkoop.

Maar laat ik voorop stellen dat ik blj ben dat er mensen zijn die dit voor ons organiseren en commentaar hebben is dan erg makkelijk. Het weer is niet onder controle te krijgen en wat de een simpel noemt, vindt de ander al ruim voldoende. Kortom je maakt het nooit iedereen naar de zin.

Maar uit de verhalen in het blad maak ik op dat er zich een nieuwe organisator heeft gemeld voor de volgende keer :wink: .

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group