Het is nu do 28 maart, 2024 14:44


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Verzekeren
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2007 14:16 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 11 aug, 2007 12:45
Berichten: 11
Woonplaats: Aalten
Hallo allemaal,

Zoals ik elders op dit forum al verteld had, ga ik begin oktober vanuit Frankrijk 3 auto`s ophalen. Nu zitten we echter met het probleem dat we geen maatschappij kunnen vinden die op chassisnummer wil verzekeren zodat we 2 van de 3 auto`s naar nederland kunnen rijden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
We spelen nu al met de gedachte om 1 auto te demonteren en in onderdelen in de bussen te leggen :shock: maar dan nog moeten we nog steeds met 2 ambulances naar Frankrijk en das toch best prijzig.

Ik hoop dat iemand tips heeft om dit langzaam groter wordende drama enigzins te verzachten.

Dank

Grt Bas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2007 14:47 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 05 sep, 2006 2:06
Berichten: 251
Woonplaats: Veldhoven
Hi Bas,

Dat verzekeren gaat je denk ik niet lukken. Bovendien kun je de auto niet op naam zetten als je geen adres hebt in Frankrijk dus dat zal ook wel een probleem zijn. Vervoer op een ambulance (aanhanger) is ook verre van ideaal, je zult al een hele dikke auto voor die aanhanger moeten zetten om het allemaal een beetje veilig te houden. Zo'n HY inclusief ambulance is toch al snel zo'n 2000kg!! Dus de enige optie lijkt me een bestelbus die is ingericht voor autotransport.

Voor E600,- per bus (E300,- voor personenauto) kun je je bus laten vervoeren van deur tot deur vanuit Frankrijk. Moet even de naam van het bedrijf opzoeken, laat maar weten als je interesse hebt. Heb het zelf op die wijze geregeld en dat ging prima.

Gr, Matthijs


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2007 15:13 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 262
Woonplaats: Haarlem
Een aantal jaren geleden heb ik mijn Volvo Duet uit Finland geimporteerd. Ik kon deze toen op het Finse kenteken bij klassieker verzekeraar GIO in Almere (036 548 7070) verzekeren en ben toen naar huis gereden.

Misschien iets om te proberen!

success Leo

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: invoer
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2007 20:33 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
Als je een auto uit het buitenland haalt kun je vaak in het buitenland een export kenteken aanvragen en daarbij ook een 14 daagse verzekering afsluiten. De verzekering is dan geldig voor 14 dagen. Een nadeel aan het hele verhaal. Je mag als nederlander niet met een voertuig met buitenlands kenteken in nederland rijden!

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: invoer
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2007 21:27 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
henkhy schreef:
Je mag als nederlander niet met een voertuig met buitenlands kenteken in nederland rijden!


Ik heb ooit een Ami6 Berline gekocht op Frans kenteken. De Ami heb ik op een gehuurde autoambulance vervoerd (was toen slechts 75 gulden!).
Eénmaal gestript en opgebouwd heb ik er een aantal dagen in rondgereden voordat ik bij de RDW moest verschijnen voor de kentekenkeuring. Al die tijd reed ik met Franse platen. Bij de RDW aangekomen viel het mij al op dat de anderen die voor een kentekenkeuring kwamen de auto allemaal op een ambulance vervoerden. Pas dáár kreeg ik te horen dat ik zo niet had mogen rijden! Ik was me echter van geen kwaad bewust. De auto was ondertussen wel verzekerd. Op basis van het chassisnummer kon de auto in voorlopige dekking worden genomen. Toen ik het NL kenteken had moest ik dat wel z.s.m. doorgeven.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2007 0:57 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 05 sep, 2006 2:06
Berichten: 251
Woonplaats: Veldhoven
Bas, begreep ik nu goed uit een van je vorige postings dat de bus(sen) geen Carte Gris meer heeft/ hebben?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 sep, 2007 8:43 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 11 aug, 2007 12:45
Berichten: 11
Woonplaats: Aalten
De bus heeft geen Carte grise en gaat sowieso per ambulance terug naar nederland. Probleem is alleen dat er nog een fiat busje en een renault rodeo staan. Met die laatste 2 wilden we graag rijdend naar huis maar nu blijkt dat verzekeren dus misschien nog wel kan maar dan wel met de franse apk op de auto`s. Er zitten op beide auto`s geen apk dus dat verzekerd niemand.....(klinkt bijna logisch :wink: ) Ben bang dat we voor de dure optie moeten gaan......


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group