Het is nu do 28 maart, 2024 21:11


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Jaarlijkse APK-keuring verandert, maar niet voor iedere auto
BerichtGeplaatst: do 27 maart, 2008 14:29 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 17 mei, 2004 18:02
Berichten: 45
Woonplaats: Groningen
de oplossing,

Als je met een HY of andere auto van voor '60 wil gaan rijden, moet je bij de RDW checken of je platen en papieren nog bij hun bekend zijn (merk je ook vanzelf als je hem in de verzekering wilt gooien)

Als je een HY of een andere auto uit het buitenland haalt moet je naar de RDW, er wordt dan gekeken of kenteken en chasis nummers kloppen en je betaald voor deze check, je nieuwe platen en papieren, er vind geen technische keuring plaats en verder kost het niets


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Jaarlijkse APK-keuring verandert, maar niet voor iedere auto
BerichtGeplaatst: do 27 maart, 2008 21:19 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Als je nu precies wilt weten wanneer en met welke frequentie je HY of andere auto APK gekeurd moet worden,
KLIK DAN HIER en vul op deze (RDW) site je kenteken in.
Je ziet dan vanzelf wanneer HY aan de beurt is.

Voor eens en voor altijd (of voorlopig tenminste) duidelijk!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Jaarlijkse APK-keuring verandert, maar niet voor iedere auto
BerichtGeplaatst: ma 07 apr, 2008 21:51 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: ma 19 jun, 2006 11:54
Berichten: 14
Woonplaats: Nieuwegein
skram schreef:
de oplossing,

Als je met een HY of andere auto van voor '60 wil gaan rijden, moet je bij de RDW checken of je platen en papieren nog bij hun bekend zijn (merk je ook vanzelf als je hem in de verzekering wilt gooien)

Als je een HY of een andere auto uit het buitenland haalt moet je naar de RDW, er wordt dan gekeken of kenteken en chasis nummers kloppen en je betaald voor deze check, je nieuwe platen en papieren, er vind geen technische keuring plaats en verder kost het niets


En verder kost het niets. Nou, ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb mijn uit Frankrijk ingevoerde HY uit 1954 net een maand door de invoerkeuring en op nederlands kenteken.

Kosten op naam zetten voertuig en keuring 96.00 Euro
Kosten wegen voertuig 17.50 Euro
Chassis nummer inslaan 84.00 Euro

Toch bijna 200 Euro voor inderdaad (bijna) niets.

De keuring bestaat uit het met een rolmaat opmeten van de wielbasis en de breedte van de auto. En dan je heel erg drukmaken over het feit dat er weliswaar een frans kenteken is en en chassisplaatje maar dat er geen chassis nummer is ingeslagen. Volgens de verkoper van mijn bus is er geen franse auto van voor half jaren zestig waar een chassis nummer is ingeslagen, zou kunnen?

Maar O.K. op de weegbrug en dan 113,50 Euro aftikken en naar huis zonder kenteken maar met een nieuwe afspraak op zak voor de voertuig identificatie.

Nu weet ik niet wat de RDW allemaal kan identificeren vanachter een bureau op basis van de gevenens die ik bij mijn eerste bezoek ook al had. Als ik mij weer meld voor het inslaan van het chassis nummer zijn we welgeteld twee minuten bezig (ja dat chassis cijfer was toen nog niet zo lang) en na het voldoen van 84.00 Euro maar weer op huis aan.

Tip: (moraalridders even oogjes dicht) laat iemand dat nummer er even inslaan of op de rechter chassis balk of op de boog van de binnen spatbord rand bij de bijrijder stoel, scheelt je toch 84 Euro.

Begrijp mij niet verkeerd ik ben blij dat mijn auto goedgekeurd en op nederlands kenteken staat maar ik heb mij die twee dagen wel wat verbaasd.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Jaarlijkse APK-keuring verandert, maar niet voor iedere auto
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2008 20:51 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Na de 3de foutloze APK op rij van mijn HYvonne weet ik nu ook hoe het zit met de termijnen.
Bij voertuigen ouder dan 30 jaar (en na 1960) maakt het geen verschil of deze als personenwagen of bedrijfswagen op kenteken staan. Ook het gebruik van LPG als brandstof maakt geen verschil. De nieuwe termijn is sinds 1 januari gewoon 2 jaar.
Dus ook mijn HYvonne, bedrijfswagen met LPG, hoeft pas over twee jaar terug.

Proficiat.

Dank je wel! :mrgreen:


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Jaarlijkse APK-keuring verandert, maar niet voor iedere auto
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2008 23:55 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Je was me voor, maar proficiat dan maar :lol: .

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group