skram schreef:
de oplossing,
Als je met een HY of andere auto van voor '60 wil gaan rijden, moet je bij de RDW checken of je platen en papieren nog bij hun bekend zijn (merk je ook vanzelf als je hem in de verzekering wilt gooien)
Als je een HY of een andere auto uit het buitenland haalt moet je naar de RDW, er wordt dan gekeken of kenteken en chasis nummers kloppen en je betaald voor deze check, je nieuwe platen en papieren, er vind geen technische keuring plaats en verder kost het niets
En verder kost het niets. Nou, ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb mijn uit Frankrijk ingevoerde HY uit 1954 net een maand door de invoerkeuring en op nederlands kenteken.
Kosten op naam zetten voertuig en keuring 96.00 Euro
Kosten wegen voertuig 17.50 Euro
Chassis nummer inslaan 84.00 Euro
Toch bijna 200 Euro voor inderdaad (bijna) niets.
De keuring bestaat uit het met een rolmaat opmeten van de wielbasis en de breedte van de auto. En dan je heel erg drukmaken over het feit dat er weliswaar een frans kenteken is en en chassisplaatje maar dat er geen chassis nummer is ingeslagen. Volgens de verkoper van mijn bus is er geen franse auto van voor half jaren zestig waar een chassis nummer is ingeslagen, zou kunnen?
Maar O.K. op de weegbrug en dan 113,50 Euro aftikken en naar huis zonder kenteken maar met een nieuwe afspraak op zak voor de voertuig identificatie.
Nu weet ik niet wat de RDW allemaal kan identificeren vanachter een bureau op basis van de gevenens die ik bij mijn eerste bezoek ook al had. Als ik mij weer meld voor het inslaan van het chassis nummer zijn we welgeteld twee minuten bezig (ja dat chassis cijfer was toen nog niet zo lang) en na het voldoen van 84.00 Euro maar weer op huis aan.
Tip: (moraalridders even oogjes dicht) laat iemand dat nummer er even inslaan of op de rechter chassis balk of op de boog van de binnen spatbord rand bij de bijrijder stoel, scheelt je toch 84 Euro.
Begrijp mij niet verkeerd ik ben blij dat mijn auto goedgekeurd en op nederlands kenteken staat maar ik heb mij die twee dagen wel wat verbaasd.