Het is nu do 28 maart, 2024 17:36


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: APK & WILLEKEUR.
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 22:19 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 21 jan, 2008 14:49
Berichten: 26
Dag Ree, Boudewijn, Gerard en alle, ruim 100 meelezers, na twee jaar van ellende is mijn ZN-27-00 vandaag eindelijk APK goedgekeurd, voor de komende 2 jaar dank zij de nieuwe regels.
Een enorme opluchting na heel wat oplichting !
Dat is een zwaar woord , oplichting, en toch gebruik ik het. In mijn geval voor meer dan 3.000 € .
Ik heb op het punt gestaan om mijn HY, die ik 22 jaar heb, noodgedwongen te verkopen. Maar
zonder APK is een HY niets waard. Met APK trouwens ook niet wat je zou verwachten, gezien de
onderhoudskosten. Die kosten worden door garagebedrijven opgeschroefd omdat je in een af-
hankelijke positie verkeert, je moet wel.
Ik kan daar inmiddels een boekje over schrijven, maar het is geen leuk onderwerp om te lezen.
Dat er bij de APK-keuring met zoveel maten gemeten wordt als er keurmeesters zijn is een feit.
Dat er bij de garagebedrijven die een HY nog willen binnen laten behoorlijk gesjoemeld wordt heb ik aan den lijve ondervonden.
Het was een welkome uitlaatklep om via het HY-forum mijn frustratie te kunnen uiten
Bedankt voor uw reakties ! Ik zal in de toekomst meer van het forum gebruik gaan maken.
Ik heb me altijd afzijdig gehouden van het HY-wereldje, terwijl ik een HY-rijder van het eerste
uur ben : 35 jaar geniet ik van die vriendelijke brombeer en met de nieuwe APK-goedkeuring
komen er nog een paar jaar bij. HY ZN-27-00 is voorlopig niet te koop!

Vriendelijke groeten,

Stevan Luyckx.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: APK & WILLEKEUR.
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 22:44 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: wo 27 dec, 2006 17:13
Berichten: 148
Woonplaats: Ovezande
That's the spirit!

greetz, Stephan


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: APK & WILLEKEUR.
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2008 10:27 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Van harte met je APK! En 3000 euro is een hele bak geld, maar het valt in het niets als je het vergelijkt met de afschrijving op een mercedes-vito busje. En wat heb je nou liever ;) ?

Ik heb ook wat plaatwerk-puntjes aan mijn bus en ik ben van plan om eens bij De-Koppeling langs te gaan voor een offerte. Als je er langs gaat, ben ik benieuwd naar je ervaring!

Groet,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: APK & WILLEKEUR.
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2008 15:24 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 21 jan, 2008 14:49
Berichten: 26
Dag Stephan en Ree, bedankt voor de reaktie ! Inderdaad, als ik de balans opmaak van de kosten die 35 jaar rijden met een HY met zich mee hebben gebracht en het plezier dat ik er aan heb beleefd, dan is die balans positief. En wie rijdt er zo lang met een Vito ?

Toen ik gisteren van de APK-keuring naar huis reed, dwars door Amsterdam, zag ik in mijn spiegel dat mensen even stil stonden en omkeken naar dat merkwaardige "vehicule". Bij een stoplicht riep een man "hij is als nieuw!" en even later steekt iemand enthousiast zijn duim naar me omhoog.
Ik parkeer mijn wagen bij mijn huis en een dame stopt, doet het portier open en zegt met een
keurig accent " mag ik u feliciteren met uw prachtige auto? Ik ben Citrofiel !" Enigszins beduusd
heb ik haar op mijn beurt geluk gewenst met haar knalrode AX.

En dat gaat overal zo, mensen reageren spontaan op die vriendelijke verschijning . Daar wil ik
best een boekje over schrijven. Niet over de ellende van de laatste 2 jaar, maar over de vele
sympathieke reakties op die rare Citroën HY. Die anekdotes zijn wel leuk om te lezen !
Misschien een idee om in het clubblad van het HY-team en van Le Camion te plaatsen ?

Vriendelijke groeten , Stevan Luyckx.

Wisten jullie dat op het eiland Corsica een HY-camper een "Citroën AutoCouchette" heet ?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: APK & WILLEKEUR.
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2008 15:43 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 21 jan, 2008 14:49
Berichten: 26
Ree, ik ga morgen naar De Koppeling in Haarlem, ik hou je op de hoogte. Ik heb zo'n gevoel dat
dit voor veel HY-rijders in de regio Amsterdam een uitstekend adres is. De combinatie van werk-
project voor gehavende jongeren en het restaureren van bijzondere auto's zoals de onze spreekt
mij erg aan, dan zijn we eindelijk verlost van de commerciële garagebedrijven die hun monopolie-
positie misbruiken.

Ik ben trouwens zeer te spreken over de garage die mijn APK-keuring heeft gedaan. Het is hier
niet de plek om gratis reclame te maken voor dit bedrijf, maar degenen die daar interesse voor
hebben zal ik graag per e-mail naam en adres geven. Mijn e-mail is : stevan.luyckx@simpc.nl

Groeten, Stevan Luyckx.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: APK & WILLEKEUR.
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 23:23 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Stevan, ik ben blij dat ie weer legaal rond kan rijden voor 2 jaar. Ik hoop hem binnenkort eens in de stad te zien en kijk ernaar uit. HEt leuke is niet alleen dat mensen in de stad het zo'n leuk ding vinden, maar ook erbuiten. Ik blijf dat toch het leukste vinden van klassiek rijden. Ik heb nog een eendje erbij die nodig een nieuw chassis moet hebben en dus geschorst is. Die 2cv gebruikte ik dagelijks. Ik heb nu om de tijd te overbruggen een auto van de franse concurentie, een soort kangaroe zeg maar. Daar ziet niemand je in.

Blijf rijden !

Ben wel benieuwd naar je adres als het in Amsterdam is. Ik heb een goed adres in Amsterdam, maar wellicht dat die er binnen afzienbare tijd mee ophoudt.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: APK & WILLEKEUR.
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2008 0:03 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 21 jan, 2008 14:49
Berichten: 26
Dag Boudewijn,

Ik blijf rijden ! Als je in Amsterdam moet zijn, bel me dan even en we spreken iets af.
Mijn telnr. is 020 622 16 78.

Tot ziens ! Stevan.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group