Citaat:
Ik denk niet dat er laatst een nieuw lager is ingezet. Ik heb daar immers niks over gehoord van de garagist ...
Ahum ... 't is dus wel zéker van "
NIET" want zo'n lager kost (nieuw) EUR 140,= en dan had jij daar al lang een rekening voor gehad ...
Citaat:
Het gaat dus om het kleine stukje balk dat bijna compleet weg is gerot ...
Michiel: naast het feit dat dit nu dus problemen oplevert bij de APK moet je dergelijk verval gewoon zèlf niet willen. Je kunt er "de kantjes aflopen" zodat 'ie nog nèt door de APK komt (nu dus even niet) maar op langere termijn wordt de situatie onhoudbaar en krijg je 'm nooit meer door de APK.
Citaat:
Dat balkje in de lengte richting onder je tankklep is niet dragend. Mag dus rot zijn ...
is weliswaar een
subjectieve mening maar daar heeft een APK-keurmeester gewoon lak aan.
Bijvoorbeeld: die afgekeurde koplamp-reflector ... geef een paar centen uit, koop twee (!) nieuwe koplamp-binnenwerken (zijn dezelfde als die van een 2CV); dàt onderdeel wordt de komende 10 jaar geheid goedgekeurd, je bent daarnaast nog eens beter zichtbaar èn je hebt zèlf veel meer verlichting in het donker ... (kijk bijvoorbeeld eens eventjes hier - zònder speciaal reclame te willen maken; er zijn talloze àndere leveranciers ! :
http://www.burton2cvparts.com/advanced_ ... rd=koplamp )
Alleen maar voordelen dus !
Nogmaals: oriënteer je eens op het Reparatie Handboek voor wat betreft de "benaming" van de diverse onderdelen. Dan komt een vraag als déze
Citaat:
In je eerste post schrijf je al over "speling op fusee aanpakken" en bij de keuring was er speling op het lager rechtsvoor.
óók niet meer voor ...
Succes !
Gert