Citaat:
Een werkplaatshandboek is eigenlijk een must.
Ergo: een absolute voorwaarde om überhaupt aan de klus te kunnen beginnen. Zie hoofdstuk H78.372.
Heb toevallig deez' exercitie vorig najaar zelf bij Otje moeten uitvoeren ... óók gewoon onder een plastic tent in m'n achtertuin op een vloertje van trottoirtegels ...
Stofhoezen doorsnijden en wederom vastlijmen: hoef je absoluut niet aan te denken; de aandrijfas-hoezen (bakzijde alswel wielzijde) zijn van een dergelijk stug en dik rubber dat zo'n lijmverbinding uiteindelijk niet bestendig is.
De aandrijfassen moeten worden gedemonteerd teneinde de tripodes van de assen af te kunnen trekken (vereist een drukpers) zodat de stofhoezen (zowel van de bak- als van de wielzijde) er vervolgens overheen geschoven kunnen worden.
In deze oefening kan dan meteen de (eventuele) vervanging van de fuseekogels worden inbegrepen. Enig professioneel gereedschap (doppen, steek-ringsleutels alsmede hulp-gereedschappen) is wel vereist. Tevens kan alsdan de staat van de tripodehuizen worden gecontroleerd.
V.w.b. de stuurstangstofhoezen: de bij het HY-team verkrijgbare lederen vervangings-exemplaren zijn RDW-goedgekeurd, daarbij is géén "sleutelwerk" vereist.
Aangezien het gehele "voorwiel-geneuzel" wordt gedemonteerd is het absoluut noodzakelijk de wagen - na het opkrikken - aan de voorzijde stevig te stutten !
Tevens benodigd: flinke portie geduld en doorzettingsvermogen !
Succes !
P.S.: let op dat je de linker- en de rechter aandrijfas niet verwisseld en verkeerd om terug inbouwt ... in verband met de uiteindelijk te monteren as-moeren (linkse en rechtse schroefdraad !) ...