Het is nu do 28 maart, 2024 19:08


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: hulp van hy-rijder/kenner gezocht
BerichtGeplaatst: do 11 nov, 2010 1:08 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: zo 03 okt, 2010 15:12
Berichten: 22
Woonplaats: Delft/Groningen
Beste HY´ers,

Het heeft even moeten duren maar hier weer een update...

Zoals uit mijn eerdere berichtje al te lezen was zat ik toch nog te dubben of de HY die ik met Ree bekenen had ´m zou worden.
De afweging was vooral of ik toch nog verder zou zoeken naar een ribbelaar die wat strakker in zijn vel zat of de bedongen prijs toch maar te accepteren en nog wat meer pegels neer te leggen om de roestduivel op z´n jetje tegeven.

Na twee weken (na het bekijken) wat verder rondgekeken te hebben en wat meer informatie ingewonnen te hebben het besluit genomen om er toch voor te gaan! Maar helaas... HY was reeds verkocht, snif :cry:

Inmiddels had ik de brandweerbus op speurders al in de smiezen en besloot ik daarop mee gaan bieden. (Dat laatste, voorlopige, bod wat er nu staat is van mij...) Dacht ik morgen even te bellen of ik binnenkort even kon komen kijken, kom ik er nu hier op dit forum achter dat ParaPLuutje al een afspraak voor vrijdag gemaakt heeft... :roll:

@Ottje (1):
Bedankt voor je advies. Was ook zo´n beetje mijn overweging.
@Ottje (2):
Zoals Ree ook al aangaf er zat een LPG installatie in de bus.
Het papierwerk ging niet verder dan een laatste keuringsrapport en het kentekenbewijs waarop LPG inderdaad aangegeven stond. Dus geen keuringsrapport van de installatie aanwezig...

@Ree:
Ik had m ook al gezien. Een hoop centen maar zo te zien zeker waard! Gaan we m samen bekijken? :lol:

_________________
in vrederoest


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: hulp van hy-rijder/kenner gezocht
BerichtGeplaatst: do 11 nov, 2010 3:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Welnu beste lezers ..
De vraag luidt niet langer "òf" deez' geweldige ex-brandweerauto een nieuw "Neerlands" toekomst beschoren is ... hooguit "wie" de "nieuwe eigenaar" wordt ...
De uitslag zal ongetwijfeld door de betrokkenen zèlf aan u kenbaar worden gemaakt ...
Of ... helemaal NIET natuurlijk en gaat een "derde" er lachend mee heen ...
waarbij onze trouwe lezers ongetwijfeld in nieuwsgierige afwachting zijn van "diens" of "haars" ervaringen en wederwaardigheden van deze "derde" ...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: hulp van hy-rijder/kenner gezocht
BerichtGeplaatst: do 11 nov, 2010 9:56 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
bixxy schreef:
Ik had m ook al gezien. Een hoop centen maar zo te zien zeker waard! Gaan we m samen bekijken? :lol:

Ik weet niet hoe serieus je bent, maar dit zijn mijn ervaringen:

- een HY halen vanuit FR gaat in een dag indien de bus niet meer dan zo'n 100 à 200 km onder parijs staat. Anders kost het twee dagen
- als je de bus terug rijdt en je strandt, kan je geen hulp van de wegenwacht etc verwachten. Je moet dus wat vertrouwen in de technische staat van de bus hebben, en de bus heeft een CT nodig. En Lyon is in dat geval erg ver :D
- Deze bus zou ik daarom met een oprijwagen halen, volgens mij bestaan er wagens waar je met je B rijbewijs een HY op mag vervoeren. Als je uit Lyon een bus haalt zijn de kosten van het huren van zo'n busje voor twee dagen m.i. het bespaarde risico wel waard. Je bespaart ook branstofkosten op de terugweg.
- HY ziet er mooi uit, maar alle Franse autos hebben altijd achterstallig technisch onderhoud.

Al met al een leuk avontuur en je krijgt toch een speciale band als je hem zelf van het Franse platte land haalt. Voor de prijs hoef je het echter niet toe doen - in FR zijn HY's duur - maar ze zijn wel vaak erg hard.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: hulp van hy-rijder/kenner gezocht
BerichtGeplaatst: do 11 nov, 2010 14:11 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 05 nov, 2010 23:56
Berichten: 266
Woonplaats: 3landjespunt
bixxy schreef:
Inmiddels had ik de brandweerbus op speurders al in de smiezen en besloot ik daarop mee gaan bieden. (Dat laatste, voorlopige, bod wat er nu staat is van mij...) Dacht ik morgen even te bellen of ik binnenkort even kon komen kijken, kom ik er nu hier op dit forum achter dat ParaPLuutje al een afspraak voor vrijdag gemaakt heeft... :roll:


Ja, actief blijven zoeken en actie ondernemen is heel belangrijk.. daarom hebt ik nu ook z'n mooi onderschrift! :P
We gaan morgen kijken en wij denken bijna zeker te zijn dat we hem gaan kopen.
Maar wie weet vinden we het wel helemaal niks en krijg je de kans? We gaan het laten weten!


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group