Het is nu vr 29 maart, 2024 0:15


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 17:01 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 05 nov, 2010 23:56
Berichten: 266
Woonplaats: 3landjespunt
Nou we zijn wezen kijken. Hartelijk ontvangen en hebben de remmen test gedaan, geluisterd naar de motor, die heel erg rustig en mooi klonk!
Koppeling werkt ook goed, beetje stroef en je moest wel een beetje kracht gebruiken, maar dat mag ook wel voor een oude bus.
Het sturen ging ook zwaar, maar geen tikken of iets. Ook ging dit wel zwaar maar dat mag wel zonder stuurbekrachtiging.
De bus ziet er goed uit. Er is aan gewerkt, niet heel erg netjes, maar dat kunnen we natuurlijk in de loop der tijd veranderen.
De eigenaar zei dat je de bus door de handrem trekt, zij meende dat je hiervoor alleen de kabel hoeft te vervangen (klopt dit)?

We hebben voor onszelf 4 belangrijke punt genoteerd die er gedaan moeten worden:

1 (koker) balk is ernstig aan vervanging toe. Deze zit onder de schuifdeur en is z'n 30 to 50 cm rot aan de onderkant en waarschijnlijk ook een beetje aan de zijkanten van de balk
2 alle banden moeten vervangen worden omdat deze te porreus zijn ook de reserve banden (we hebben er maar 1 kunnen zien, dus ik ga er vanuit dat die andere ook slecht is)
3 De achterklep gaan we eruit halen en vervangen door deuren, hiervoor moeten we weer een stuk aan de bovenkant lassen en dan weer een gootje en scharnieren e.d.
4 Apk Keuring

We rekenen op z'n 1500 euro kosten - 500 balk reparatie - 600 nieuwe banden - 400 achterkleppen (dit is een grove schattig van ons)

Er zitten wel een paar punten die gelast moeten worden, maar dit nemen we voor lief, want dat zal elke bus hebben. Daar maak ik me verder ook niet druk over.

Ik heb lekker wat foto's gemaakt en ook een filmpje (ook van de rotte balk, en de schuine plaat), zo hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met een juiste beslissing te maken.
Heel graag reacties! (maar die komen vast en zeker) We moet wel spoedig beslissen dus graag spoedige reacties zijn er welkom! :D

De foto's
http://www.flickr.com/photos/55672967@N03/sets/72157625215290319/

De Filmpjes
http://www.youtube.com/watch?v=XdFMFdKAeWY

http://www.youtube.com/watch?v=DrOpY4fICnI


Laatst bijgewerkt door Para-Plu op ma 08 nov, 2010 18:06, in totaal 6 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 17:13 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
..waarschijnlijk kunnen de foto's op facebook enkel bekeken worden als je gebruiker bent van dit medium.

- Als de balk het enige laswerk aan de bus is dan is het niet verkeerd. Wel goed gekeken of er verder geen rotte plekken of iets achter zit?
- Handrem is denk ik wel te herstellen. Echter hier ben ik nog geen expert in dus daar kan vast een ander forumlid meer over vertellen.
- De banden zijn momenteel erg schaars en met prijzen van 250 euro per stuk kan dat wel eens uitkomen op 1000 euro ipv de nu geschatte 600.
- En wat betreft de achterkleppen is het denk ik een setje gebruikte deurtjes scoren en idem achterklep. Het laatste is een veel egzocht item en kan afhankelijk van de staat prijzig zijn. Denk daarbij wel aan het verhoogde dak. De deurtjes moeten worden verhoogt of de klep op de originele plek plaatsen...weet niet welke van de twee het mooiste is.

Succes met het besluit


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 17:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Hoi Paul,

Koppeling hoort niet zwaar te gaan.

Als de voorrem goed werkt (cupjes in orde, remschonen fris en goed gesteld) is het afstellen van de hangrem appeltje-eitje. Als deze niet goed werkt is het afstellen niet mogelijk. Alle wielen moeten even van de grond om de werking van de remmen te testen!

Vijf nieuwe banden gaat €1000 kosten. Reken er maar op dat je er met €1500 nog lang niet bent. Dit gaat eerder richting de €2500 als je niet alles zelf kan doen, en dan mag het niet tegen zitten met de remmen.

Je foto's op facebook kan ik niet zien omdat ze niet openbaar zijn, ik heb je een request gestuurd. De filmpjes kan ik niet bekijken omdat ik nu op mijn werk zit :oops:

Mijn tip: ga voor de bus van Bixxy als die nog niet verkocht is. Minder risico, weinig extra geld, veeeel minder werk, en je kan meteen rijden.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 18:14 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 05 nov, 2010 23:56
Berichten: 266
Woonplaats: 3landjespunt
Nou ik heb de foto's even op een andere website gezet, zodat iedereen ze kan zien! Wel zo handig, strak heb ik het hele hy team op mijn facebook :P

Goed, ree is niet echt positief!
Wij waren dat wel, natuurlijk zijn wij misschien wel naïef! Ik ben zelf erg benieuwd wat de reparatie van de balk kost.
En die banden, ik meende dat het hyteam een nieuwe band had geïntroduceerd?? van vredenstein? kost die dan ook zoveel?????
Wel goed om te weten dat ze zo duur zijn!

Ik wacht nog rustig op meer reacties af.. :D


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 18:17 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Ik heb je foto's bekeken. Ik ben inderdaad niet erg positief :D

De bus is heftig "verklust" door hobbyisten, de bodem is slechter dan dat jij hoopt en verder is ie zo rot als je ze zelden vind. Mijn tip is dat je deze bus lekker moet laten staan. Hij is niet meer waard dan de losse onderdelen op Marktplaats.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 18:19 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Para-Plu schreef:
En die banden, ik meende dat het hyteam een nieuwe band had geïntroduceerd?? van vredenstein? kost die dan ook zoveel?????


€325 en nu al niet meer leverbaar.

http://www.oldtimerbv.nl/tableaux/index ... temId=1865


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 18:26 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Para-Plu schreef:
Wel zo handig, strak heb ik het hele hy team op mijn facebook :P

Ach, met mijn tact ben ik binnen no-time ontvriend 8)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 18:26 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Paul en vriendin.
Foto's gezien: veel roest en veel overschilderde plamuurreparaties! (en heel veel werk!) :(
Filmpje gezien: klinkt niet zo mooi en loopt op 3 cilinders. :shock:
Mijn advies: afblijven en ga eerst eens met iemand in een goede bus (mee)rijden zodat je een referentie hebt. Jullie zijn veel te enthousiast, mag natuurlijk maar maakt je blind. 8)
Reken er op dat je snel 4000/5000 euro verder bent voordat je hiervan een "betrouwbare" camper hebt gemaakt, en of ja dan nog zo enthousiast bent? :cry:
succes.

Dan nog even een reactie op de banden: 325,00 EXCLUSIEF btw= 386,75 incl. x 5 = 1933,75. misschien kun je nog afdingen naar 1933,00


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 18:52 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 05 nov, 2010 23:56
Berichten: 266
Woonplaats: 3landjespunt
Volgens mij mag het duidelijk zijn... > NIET DOEN !


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 19:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Mee eens, maar dat hadden we net al besproken. Kwestie van geduld en veel om je heen kijken om inspiratie op te doen.

gr CitrofielNL

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Tip!
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 19:45 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 12 okt, 2010 19:24
Berichten: 101
Woonplaats: Heeze
Zou een mooie uitdaging voor Rustbuster zijn...

Mooie foto's, maar op 9 van de tien zag ik alleen maar werk.. En op de 10e zag ik verborgen werk :? . Mooi busje om te doneren aan iemand, om em rijdend te houden met veel noeste arbeid..

Heb nog wel een tip! Geert Bukkems http://www.citroworld.nl, laat momenteel een leuke bus lassen. Komt weer helemaal hard van de lasser zometeen, en heeft weinig kmrs... Ik bedoel de dichte grijze bus op zijn site. Hij was er van de week mee bezig. leuke basis voor n leuke camper dacht ik!

Succes met de speurtocht!

De tweede auto! ziet er op de foto nog niet uit, maar hij wordt nu helemaal gelast met nieuwe onderdelen door een goeie lasser!
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=46


Laatst bijgewerkt door LEiPiE op ma 08 nov, 2010 22:20, in totaal 1 keer bewerkt.
LEiPiE: op goede plek gezet, Ree bedankt voor verwijzen :)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 20:09 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
HYvonne schreef:
Filmpje gezien: klinkt niet zo mooi en loopt op 3 cilinders. :shock:


Nou, ik ben thuis en heb dus ook even de filmpjes kunnen bekijken. Er komen veel bijgeluiden uit de motor maar het is lastig deze te duiden met zo'n microfoontje. De motor ligt wel erg stil, op dat gedeelte van de film loopt ie dus zeker niet op drie pitten én de ophangrubbers zijn goed. Volgens mij staan de kleppen véél te ruim, maar dat kan ook weer aan de geluidsopname liggen. Verder hoor ik veel bijgeluiden. Harde kraken, iets wat klinkt alsof de ventilator soms aanloopt, maar dat is allemaal lastig te horen op een filmpje. De startmotor is duidelijk ook zo fris niet, maar die kan ook nog jaren meegaan.

Wat we niet moeten vergeten, is dat dit een bus van rond de €2000 is, en dat ie met wat handigheid nog best een tijd op de weg te houden is. Als je zelf de bodemplaat last en er (zonder hier een discussie over te willen beginnen) 16" banden onder legt, kan je misschien nog een paar jaar voor minder dan €1000/jaar in deze bus rijden. Maar de investering van een nieuwe achterkant erin zetten of deze te laten onderhouden bij een garage lijkt mij deze bus niet waard.

Ik hoop dat je niet te veel bent geschrokken, en dat je verder gaat met je zoektocht. Reken er echter niet op dat je voor onder de €5000 een goede HY vindt. Er staat wel eens wat leuks (hards) in FR voor hetzelfde geld, maar dan heb je ook altijd achterstallig technisch werk. Als je je budget verklapt, kunnen we je helpen zoeken - of je afraden om aan zo'n bus te beginnen ;)

Grtn,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 21:54 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 05 nov, 2010 23:56
Berichten: 266
Woonplaats: 3landjespunt
Ik Geschrokken.. hahaha zo snel slaan ze me (ons) niet uit het veld!
Nee hoor ik laat alle optie open.
Hier de nieuwe opties:

Brandweer wagen
http://www.speurders.nl/overzicht/citro ... 75546.html 4000,00

Camper deze hebben we al gezien maar verkeerd ook niet in een hele lekker staat! Wel zitten er alle onderdelen bij die wel nodig hebben.
Deze man heeft HEEL VEEL onderdelen.. maar wel behoorlijk wat rot en positief punt de bak bovenop! 2000,00 / 1500,00

http://www.flickr.com/photos/55672967@N ... 216807415/

ben voor de brandweer! :D


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 22:04 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Heel leuk om jullie enthousiasme te zien, hou dat vast :D
Deze bus is op zich zo te zien/horen wel levensvatbaar, maar het kost je wel veel tijd/geld (en die chassisbalk een erg goede lasser). En ik ben geneigd te zeggen dat zelfs 2000 euro nog best veel geld is voor deze bus.
Alleen al op marktplaats komen regelmatig bussen voorbij en zoals inderdaad ook genoemd zijn Belgie en Frankrijk ook erg goede zoekplaatsen.

Oeh, die brandweer ziet er goed uit! Erg nette prijs ook, zeker gezien de bankjes die redelijk gewild zijn.
Die camper is een flinke bak roest, maar je hebt dan wel twee bussen bij elkaar zo ongeveer, ook heel veel werk, maar betere prijs.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De rode veewagen
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 22:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
beter, helemaal gaaf dat ie nog zo origineel is. bijna zonde om te verbouwen :-)

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group