Berichtje via PB, maar interessant genoeg denk ik voor andere gebruikers van het forum:
Hallo,
Hebje voor mij ook foto's van deze oplossing"?
Ik heb hier wel interesse in.
Op de website van Dorema zag ik dat er twee maten zijn.
En op de HY zit nu een luifel, moet er die dan perse vanaf? Kun je combineren?Onderwerp: vakantie '06rodeHY schreef:
Ik zend je wel wat foto's via de e-mail. De bevestiging had ik aanvankelijk met behulp van de standaard pees die eigenlijk aan elke bustent zit. Aan de HY moet dan wel een luifelstrip zitten! Om het aan- en afkoppelen makkelijker te maken als je de tent laat staan en de HY wegrijdt, heb ik later een andere constuctie bedacht. Ik heb 2,5 meter luifelstrip gekocht (Vrijbuiter in Roden), daar een aluminium hoekstrip op gepopt voor de stevigheid en daar om de ca. 60 cm. een oogje aan bevestigd. De luifelstrip schuif ik aan de bustent, ik rij de HY er voor, en met 5 bagage elastieken span ik de strip naar de imperiaal van de HY. Als ik weg wil rijden haak ik de 5 elastieken los en klaar is Kees.
Bij een HY zonder imperiaal is dit natuurlijk wat lastigerEerst een paar foto's:
Ook een aanhangertje is ons niet vreemd dus. Is inmiddels niet meer in ons bezit, maar daar gaat het nu niet om.
De Dorema bustent is kwalitatief een hele goede tent, opzetten vraagt wel enige inspanning en tijd. Graag met 2 personen.
De Oztent RV5 is kwalitatief vergelijkbaar, zet veel sneller op (bij voorkeur door 1 persoon) en is tevens heel goed bruikbaar als stand-alone tent. Een echte bustent blijft toch een bustent als de bus er voor weg is. Omdat wij ook wel eens zonder bus op pad willen ('gewone' auto plus tent) en ik eigenlijk een hekel heb aan tent opzetten, hebben wij de Dorema verkocht en de Oztent welkom geheten.