Het is nu vr 29 maart, 2024 1:05


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: wie kent DA-49-85 ?
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 14:30 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: ma 20 jun, 2011 12:27
Berichten: 6
hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een mooie blauwe kampeer HY in Geleen gezien. Staat te koop op marktplaats.
Fons Dijkstra uit Susteren van Hy team was bereid om de bus te bekijken en heeft zijn mening over de bus gegeven; waarvoor dank. Voor mij is de bus een goede optie.

Nou vraag ik me af of de bus bekend is bij leden op dit forum.
Het kenteken is DA-49-85, eerste afgifte aug 1972, met 78 motor (1900 cc) en LPG installatie. Is nu ingericht als kampeerwagen.

De verkoper heeft hem sinds 2004 in bezit, de auto was toen nog blauw/wit.
Onderkant blauw, bovenkant wit.
De eigenaar heeft de bus later overgeschilderd in de huidige kleurstelling (turquoise blauw met afbeeldingen op de zijkant).

Binnen hingen herinneringsplaatjes of schildjes van HY team evenementen uit de jaren 90. De auto zou dus bekend moeten zijn binnen de club.

Wie kent DA-49-85 ?

Alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes
Robert


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: wie kent DA-49-85 ?
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 19:53 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Ik ken niet de bus maar wel Fons en ik heb vertrouwen in zijn mening. Als hij twijfelt, zou ik dat ook doen, doet hij dat niet, dan heb je een mooie kans op een goede bus.

gr teun

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: wie kent DA-49-85 ?
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 20:26 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
ken de bus niet, maar welkom en laat ons weten hoe het afloopt!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: wie kent DA-49-85 ?
BerichtGeplaatst: ma 27 jun, 2011 0:42 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Ik ken robtil alswel die bus (nog) niet maar Fons kennen we allemaal. Sluit me helemaal aan bij Teun z'n antwoord, maar vooraleerst : Soyez le bienvenûe !
Oftewel hartelijk welkom bij deez' club en hopelijk voor jou blijft het niet alleen bij theorie !
We horen/lezen/zien graag de bezigheden van iedere rHYder dus houd je niet in !
Succes !

Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: wie kent DA-49-85 ?
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2011 23:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
robtil schreef:
Nou vraag ik me af of de bus bekend is bij leden op dit forum.
Het kenteken is DA-49-85, eerste afgifte aug 1972, met 78 motor (1900 cc) en LPG installatie. Is nu ingericht als kampeerwagen.

De verkoper heeft hem sinds 2004 in bezit, de auto was toen nog blauw/wit.
Onderkant blauw, bovenkant wit.
De eigenaar heeft de bus later overgeschilderd in de huidige kleurstelling (turquoise blauw met afbeeldingen op de zijkant).

Binnen hingen herinneringsplaatjes of schildjes van HY team evenementen uit de jaren 90. De auto zou dus bekend moeten zijn binnen de club.

Wie kent DA-49-85 ?

Alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes
Robert

Hoi Robert.
Dat was mijn bus! Van lang geleden.
Heb jij hem gekocht?

Hij was wit/blauw inderdaad. Ik herken het kenteken en heb hem ook op Marktplaats gezien.
De bus was mijn eerste HY en ik kocht de bus in 1987 en heb hem verkocht in 1991 toen ik mijn huidige HY kocht.
Hij was toen nog niet zo goed als nu. Onderkant ging wel maar veel roest aan dak en dakgoot achteraan. Op het laatst was het dak lek.
Toen ik hem in bezit had zat er nog geen LPG in en geen zonnepanelen op het dak. Op de foto's zie ik nu een (semi-?)professionele inrichting, dat was destijds nog erg simpel en sober.
Hij had toen nog een bedrijfswagenkenteken zonder kampeerauto aantekening.
Ik heb begrepen dat er een veel betere en mooiere bus van gemaakt is. Dat zal een lieve duit gekost hebben. De prijsverschil tussen wat ik ervoor ontvangen heb en de vraagprijs nu is dan ook aanzienlijk :)

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: wie kent DA-49-85 ?
BerichtGeplaatst: di 12 jul, 2011 21:45 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: ma 20 jun, 2011 12:27
Berichten: 6
Dank allen voor jullie reacties!

Ik heb de HY gekocht...een hartstikke leuk ding, het avontuur kan beginnen...

Hyliner, leuk om te lezen dat jij de bus hebt gehad ca 20 jaar geleden!
het dak verdient inderdaad wat aandacht en de dakgoot achteraan, ook die is niet helemaal perfect...
om te trachten de volledige historie na te gaan nog enkele vragen:
-van wie heb jij de bus gekocht in 1987 en waar was dat ergens ?
-het was dus in 1987 nog een normale bestelwagen ?
-waar reed de HY rond tussen 1987-1991 (wat heb je allemaal beleefd met de Hy ?)
-als het teveel om te schrijven is, kunnen deze anekdotes ook wachten tot een
eerstvolgend evenement of magazijnklets HY team -
-aan wie heb je de bus vervolgens verkocht in 1991 ? iemand uit Badhoevedorp toevallig ?

De persoon waarvan ik hem kocht heeft hem van zijn vader gekocht, ca 2004, daarvoor hebben ze de HY gekocht van iemand uit Badhoevedorp namelijk ...

Helaas voor de HY woon ik in Belgie en dat betekent dat de HY wordt uitgevoerd uit Nederland. Verzekeringstechnisch niet allemaal 100% om de HY in Nederland op naam van een kameraad te zetten, derhalve gekozen voor export naar belgie, de blauwe nummerplaten hoeven niet ingeleverd te worden...
Voor de rest ben ik nu bezig met de gehele invoerprocedure hier in Belgie, beetje omslachtig maar komt allemaal goed...

Groetjes
Robert


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: wie kent DA-49-85 ?
BerichtGeplaatst: di 12 jul, 2011 22:29 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
Hoi Robert.
Ik heb de HY inderdaad in het voorjaar van 1991 verkocht aan iemand in Badhoevedorp.
Ik kocht hem in het najaar van 1987 van een Molukse familie uit Houten (bij Utrecht).
Het luikje boven de keuken zat er toen al in, evenals een groter doorzichtig dakluik in het midden (zit dat er nog?).

Van 1988 t/m 1990 hebben wij er clubweekenden van het HY team Holland mee bezocht en ermee gereisd in voornamelijk Zweden en Frankrijk. O.a. de 2cv wereldmeeting in Orleans bezocht in 1989.

Ik weet niet hoe ik hier priveberichten kan schrijven dus misschien is het handig als je me even een e-mail stuurt. Dan heb ik jouw adres en kan ik misschien wat foto's en meer details sturen zodra ik ze gevonden heb op zolder, (verwacht ze niet te snel, ik heb een erg volle zolder :wink: ).
Ik zal binnenkort proberen een foto die ik hier aan de wand heb hangen in te scannen en hier te plaatsen.

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group