Het is nu do 28 maart, 2024 18:21


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2012 1:23 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 01 sep, 2008 19:42
Berichten: 43
https://picasaweb.google.com/112498338695514083506/HYHeuliez02?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKmN1b-XgoWYvQE&feat=directlink

Hier weer een link voor een blik op de vorderingen aan de HY. Hij staat nu klaar om naar de spuiter te gaan.

Groet,

Sander.


Bijlagen:
550.jpg
550.jpg [ 50.27 KiB | 20105 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2012 11:30 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 22 apr, 2004 22:09
Berichten: 304
Woonplaats: Heeze
Sander,

Niet normaal wat een kwaliteit.

_________________
Groeten van:

Geert Bukkems
Heeze
http://www.citroworld.com


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2012 0:38 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 01 sep, 2008 19:42
Berichten: 43
Thanks.

Wij staan er ook vaak erg tevreden naar te kijken. Erg leuk om eens helemaal los te mogen gaan!

Allerlei nieuwe delen laten maken en over de schouder van vakmensen meekijken, een beetje stoeien met polyester om de achterschermen na te maken en de hele tijd Willy Wortel spelen om het goed voor elkaar te krijgen; wat wil je nog meer!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2012 1:36 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Tja ... tja ...
Zonder ook maar een zweem van jaloezie en met alle (!) achting voor het behaalde resultaat kan ik me niet onttrekken aan de gedachte dat tegenwoordig kennelijk de HY is "hervonden" als probaat PR-vehicel voor de financiëel meer draagkrachtige bedrijven c.q. particulieren. Op zich: absoluut gewèldig !!! Zie óók de "Remia-bus" van Ben Boortman. Maar, met alle respect en in blijdschap omdat "alweer een HY is gered van een "roestige maar zekere dood", schiet dit topic naar mijn mening voorbij aan de reden waarom dit forum ooit is opgezet.
Als we met z'n allen, als rHYders, ieder een portemonnee met zo'n 20 à 30 mille te besteden hadden, dan had dit forum al lang z'n bestaansrecht verloren. En zou niemand meer 1, 2, 3 of 4 jaar sappelen om z'n HY de weg op te krijgen. Gewoon de boel "uitbesteden".
Sander: het is jouw goed recht om hier jouw verhaal te plaatsen. En mijn recht om daarop te reageren. Ikzelf heb bijna 4 jaar "zèlf gesappeld" voordat ik Otje weer op de weg had ... en ben daar nog steeds trots op ! En met mij velen idem dito met hun eigen HY. Allemaal "knutselaars" met liefde voor hun eigen (!) HY. En voor dié mensen is dit forum ook bedoeld. Mensen zoals ik. Gewone knutselaars; de éne soms iets beter dan de andere.
Succes met het (laten) restaureren/renoveren van "de Heuliez", naar ik aanneem van jouw opdrachtgever.
Overigens altijd bereid dit persoonlijk toe te lichten.
Met vriendelijke groet,
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2012 10:48 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Otje schreef:
...schiet dit topic naar mijn mening voorbij aan de reden waarom dit forum ooit is opgezet.


Ik vind van niet, Gert. Dit forum is namelijk voor iedereen. Punt.

Daarnaast vind ik het heel leerzame plaatjes om te zien hoe zo'n paardenwagen in elkaar zit, mooi om te zien hoe je de koets ophangt tijdens het spuiten, leuk om te zien hoe je zelf een dak "draait" etc etc etc. Ik zie dergelijke verslagen graag voorbij komen!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2012 11:42 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben het ook niet met je eens Gert. Ik vind het prachtig dat Sander zijn werk hier laat zien. Natuurlijk heeft niet iedereen de ruimte en de middellen die Sander heeft. Maar volgens mij is Sander ook als hobbyist begonnen. Hij heeft er alleen zijn werk van gemaakt. Er is een markt voor en daar springt hij en vele anderen op in. Ik leg ook geen duizenden euro's neer voor een perfect gerestaureerde bus, maar dat is voor iedereen anders.

HY is prachtig aan het worden Sander !

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2012 18:56 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Otje schreef:
Succes met het (laten) restaureren/renoveren van "de Heuliez", naar ik aanneem van jouw opdrachtgever.

Voor zover ik heb begrepen is Sander zelf de opdrachtgever :D
En klust dus aan de bus buiten z'n normale werk om in de werkplaats die hij toch al heeft. Zou ik ook doen als ik zo'n werkplaats had :D
Maar goed, ik snap het sentiment, als ik dit zo zie dan zakt mij af en toe ook de moed in de schoenen om met MurpHY bezig te gaan... ik heb geen werkplaats en geen bevriende plaatwerkers enzo. Maar dat maakt het juist een uitdaging denk ik :)
Maar evenveel respect voor jouw harde werk als dat van Sander, het resultaat is tenslotte twee prachtige HY's :D

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2012 19:53 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 05 sep, 2006 2:06
Berichten: 251
Woonplaats: Veldhoven
Ben het niet eens met je Gert, ik denk dat dit forum een open platform is voor een ieder die enthousiast is over de HY. Daarbij, het merendeel van de topics op dit forum hebben een hoog sociaal karakter; waarom zou iemands draagkracht een rol spelen in de toetreding tot de kring van enthousiaste liefhebbers? Moeten we ons nu gaan schamen als we geld uit durven te (en kunnen) geven aan de hobby?

Ik kan erg genieten van het bovenstaande verhaal en kan alleen maar aanmoedigen tot meer foto's en meer posts van Sander. Een HY hoeft niet met een gering budget gereviseerd te worden, een HY mag best overgespoten worden en als iemand vele duizenden Euros verspijkerd aan zijn bus, dan is daar niets mis mee. Deze bus heeft nog een lang leven voor zich en vertegenwoordigt dus nog heel lang het Franse culturele erfgoed. Ik kan alleen maar meer van dit soort restauraties aanmoedigen.

Gr, Matthijs


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2012 21:18 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 12 okt, 2010 19:24
Berichten: 101
Woonplaats: Heeze
Precies, ieder zijn bier toch!

Maar ik moet zeggen dat het zelf restaureren van een hy een leuke, maar echt grote klus is! Als ik dat vergelijk met mijn tussendoor klus, een Dyane, dan ga ik daar fluitend doorheen. Terwijl een hy echt zwoegen is. Nu ik zelf bijna toe ben aan een andere bedrijfsbus. Nu Renault master b.j. 2002, en onbetrouwbaar vanwege die K electronica :evil: . Zie ik uit naar een nieuwe, maar ja, ik heb zelf een hekel aan een nieuwe auto. Het wordt een bedrijfswagen en het is gewoon het meest ideaal als je zo'n object leased. Maar als je dan toch €.20,000 investeert in een auto, ik zou het wel weten. Als er iemand bedrijfsmatig Hytjes zou restaureren.. Ik zou heel graag een goed gerestaureerde bus kopen en hem in 5 jaar zakelijk afschrijven. Lees HEEL GRAAG! Hou van het karakter en t spartaanse van een oud brik, lijkt me super om zo'n bus echt te gebruiken waarvoor ze echt gebouwd zijn. Werken!

Ik juich het toe dat er serieuze partijen over gaan op de omvangrijke restauratieklus van een HY. Dat biedt kansen voor ondernemers met hart voor mooie oude wagens...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2012 21:23 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 12 okt, 2010 19:24
Berichten: 101
Woonplaats: Heeze
Oja Sander...

Uitdaging nodig? Mn Renault houd t nog n jaartje maar dan.....


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2012 0:11 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 01 sep, 2008 19:42
Berichten: 43
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie diverse reacties, met respect voor ieders mening.

Wees ervan overtuigd dat ik dit plaats om mijn enthousiasme te tonen. Voor mij is een dergelijk project ook geen dagelijkse kost. Ik geniet van het resultaat tot nu toe, maar vooral van al het uitvindwerk waar je tegenaan loopt en , zoals ik al eerder vermelde, het kunnen meekijken en leren van mensen in andere disciplines.

Dit project voor mijn klant is weer een stap verder dan mijn eigen HY. Hierin verwerk ik ook weer nieuwe inzichten ten opzichte van de aanpak van mijn bus en het gebruik hiervan de afgelopen 3 jaar. In eerste instantie een opknapproject, nu volledige nieuwbouw. Ik denk dat het waardevol kan zijn om mijn afwegingen en werkzaamheden te delen ten behoeve van andere projecten.

Zoals gezegd, zelfs als je er beroepsmatig mee bezig bent wil je je enthousiasme graag eens delen. Bij eenden werkt dit bij mij precies zo, daarom hou ik er ook lol in. Hierin geldt dat ik dat ik het heerlijk vindt om een Sahara te restaureren, maar er ook nog steeds van geniet om samen met een klant zijn eend low-budget op de weg te houden.

Groet,

Sander.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2012 0:13 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ah, heb ik twee bussen door elkaar gehaald (dacht dat deze ook voor jezelf was :)), nou ja, het resultaat blijft hetzelfde: er blijft weer een HY op de weg :D

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2012 1:46 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Heerlijk, al deez' reacties ! Heb niet voor niets als eerste zin geschreven:
Citaat:
Zonder ook maar een zweem van jaloezie en met alle (!) achting voor het behaalde resultaat ...
en moet beamen dat mijn bijdrage inderdaad ingegeven was door "enig sentiment", zoals Ewald al schreef.
Sander: jouw bus wordt een absoluut "rijdend monument", want tegen de tijd dat "onze" bussen door hun assen zakken rijdt die van jou ongetwijfeld nog rond ! En blij toe dat er nog liefhebbers als jij rondlopen !
't Is alleen bij tijd en wijle zo "krom": rHYders die allerlei capriolen uit moeten halen om hun "grote liefde" op de weg te houden ... versus de "professionele" restauraties ...
Uiteindelijk hebben jullie gelijk: het belangrijkste is en blijft dat er wèèr een HY van de ondergang is gered.
Maar óók dát
Citaat:
... met alle respect en in blijdschap omdat "alweer een HY is gered van een "roestige maar zekere dood" ...
had ik al gememoreerd.
Oók ik blijf jouw vorderingen volgen. En de foto's bestuderen.
Uiteindelijk delen we met z'n allen hetzelfde sentiment.
Groet,
Gert


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2012 12:01 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Matthijs schreef:
ik denk dat dit forum een open platform is voor een ieder die enthousiast is over de HY

Gert schreef:
Uiteindelijk delen we met z'n allen hetzelfde sentiment.

....en ik denk dat hiermee alles gezegd is en dat wij verder weer plaats moeten maken voor een vervolg van Sander's geweldige restauratie met mooie en leerzame plaatjes!

Dus: alle neuzen weer in dezelfde richting! :wink:


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Nieuwbouw HY Heuliez paardenwagen
BerichtGeplaatst: di 17 apr, 2012 21:36 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 01 sep, 2008 19:42
Berichten: 43
Het duurde even, maar daar is hij dan; een update!

De HY is net terug van de spuiter en nu gaan we eindelijk beginnen met opbouwen; leuk!!!!

https://picasaweb.google.com/112498338695514083506/HYHeuliez02?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKmN1b-XgoWYvQE&feat=directlink


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group