Het is nu do 28 maart, 2024 11:42


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 13:11 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: do 30 mei, 2013 20:53
Berichten: 32
Hallo,

Wij zijn ook er enthousiast geraakt door alle HY verhalen.
En staan op het punt om onze eerst HY aan te kopen.

Tenminste, als alles klopt natuurlijk...

Het is zeer kort dag, en onderhet mom: niet geschoten is altijd mis: is er toevallig iemand die morgen 1 juni 2013 nog mee kan gaan, voor technische ondersteuning, naar een HY in de omgeving van Drenthe? (rond 2 uur)

Dank!
Kasper
tel 06 41 85 6061

_________________
HY ga je mee verdwalen, ik weet de weg ('Loesje')


Laatst bijgewerkt door Kasper op vr 31 mei, 2013 14:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drente (kort dag)
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 13:57 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Hoi Kasper, welkom op het forum!

Morgen in het westen van het land zou me nog wel lukken, maar Drente is voor mij echt te ver weg. Mocht je niemand vinden: maak veel foto's. Sowieso slim, want je krijgt zo veel indrukken dat het meeste aan je voorbij gaat. Misschien kunnen we je nog wat advies geven aan de hand van de foto's. Speling op het onderstel en de staat van de remmen kunnen we natuurlijk niet zien, dat zou ik toch allemaal even (laten) voelen voordat je tot aankoop over gaat. Op het forum staan aardig wat aankooptips, de belangrijkste is: ga niet over één nacht ijs. Veel plezier morgen!

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 14:32 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: do 30 mei, 2013 20:53
Berichten: 32
Hoi Ree,

Dank voor je reactie (en de verwelkoming op dit forum). Ik heb hier al heel veel gelezen en geleerd!

Ik begrijp dat het te ver is! Ferry reageerde ook al, en die kan misschien wel mee.

Het gaat om deze HY:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr

Ik heb al veel contact met de verkopers gehad, en het voelt tot nu toe erg goed. Ook hadden ze het telefoonnummer van hun huidige monteur doorgegeven, en die heb ik gisteren ook gesproken. Volgens hem een zeer geschikte HY met weinig openstaande punten. Tuurlijk is hij niet geheel onpartijdig, en daarom adviseerde hij om iemand mee te nemen.

Wat vindt jij van eerste indruk prijs/kwaliteit ? (zover je natuurlijk uit de advertentie kan opmaken...)
gr, Kasper


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 15:34 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Zo vanaf de foto's niets op aan te merken. Voor een verlengde, roest-arme bus met net interieur is dit tegenwoordig een normaal bedrag. Als ie technisch ook nog eens in orde is, lijkt de prijs/kwaliteit me prima.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 15:44 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Ik kon het niet laten om het kenteken even op de RDW site in te vullen, en daar staat dat het geen HY is, maar een HB2AS. Volgens mij was dit de benaming voor een HY met 2 achterassen. Laatst kwam ik een HY met hydraulische achteras tegen met dezelfde aanmerking op het kenteken. Het zal wel een slordigheidje van het RDW zijn geweest. Misschien leuk om later eens uit te zoeken hoe dit nou precies zit. Daarnaast staat er bij het RDW dat er een 1600 motor in hangt. Dat is het blok met wat minder vermogen. Geen garantie dat dit blok er nog in zit, maar in combinatie met het frontale oppervlak en het gewicht zou het wel eens een traag gevaarte kunnen zijn. Ik hoop ook dat je niet al te lang bent, want het bed is niet langer dan 1.9 meter. :)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 21:42 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
IK heb wel tijd om bij deze te kijken :-)

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr

Ook een hele aardige verkoper :-)

Veel plezier morgen in ieder geval!!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 22:19 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: do 30 mei, 2013 20:53
Berichten: 32
Ree, bedankt voor je reactie en opmerkingen. 2 achterassen, wat zou dat betekenen? De camper is volgens info pas in 1998 verlengd.

@ Harold, ja jij hebt ook een mooie te koop staan!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 22:42 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 28 maart, 2013 23:06
Berichten: 211
Woonplaats: Bellingwedde
Veel succes morgen met de bezichtiging!!
Ik heb sinds 1 maandje een hy camper.
Over 2-3 weken is tie klaar....

Mag ik vragen wie de monteur en waar deze woont voor t onderhoud van de hy..?
Ik zoek nl nog een garage voor t grote onderhoud.

Mvgr
Rene


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 23:12 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Kasper schreef:
Ree, bedankt voor je reactie en opmerkingen. 2 achterassen, wat zou dat betekenen?

Er zijn HY's met 2 achterassen geleverd, maar in dit geval betekent het waarschijnlijk niets. Controleer het chassisnummer goed, maar dat geldt voor iedere auto die je koopt.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 19:20 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 31 okt, 2010 11:35
Berichten: 600
Woonplaats: Baarn
Op verzoek van eigenaar is alle commentaar en vooral foto's verwijderd...

_________________
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...


Laatst bijgewerkt door FerrHy op di 04 jun, 2013 19:57, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 19:47 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: do 30 mei, 2013 20:53
Berichten: 32
Hallo allemaal,

Vandaag dus met Ferry naar de HY wezen kijken,

@Ferry, Als eerste wil ik jou nogmaals onwijs bedanken voor jouw aanwezigheid en advies! Echt super.

En, Nee we hebben de HY (nog) NIET gekocht!

Er viel namelijk helemaal niet te onderhandelen over de prijs ( ja 200 euro), terwijl HY niet helemaal was zoals die werd aangekondigd. Op alle bekende plekken zat roest (lampen, deuren, krikpunten) Waterkraan werkte niet, schade rechtsboven (harde tunnel in Italië), 2 ramen kapot.

Volgens mij staat die nog steeds op marktplaats ( http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... eviousPage)

Ben op zich nog steeds wel erg geïnteresseerd, blijft eerste liefde, dus weet het nog allemaal niet zeker, dus ben benieuwd naar jullie advies nav de foto,s van Ferry!

Dank,
Gr. Kasper

_________________
HY ga je mee verdwalen, ik weet de weg ('Loesje')


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 19:57 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 31 okt, 2010 11:35
Berichten: 600
Woonplaats: Baarn
...

_________________
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...


Laatst bijgewerkt door FerrHy op di 04 jun, 2013 19:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 20:10 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 31 okt, 2010 11:35
Berichten: 600
Woonplaats: Baarn
...

_________________
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...


Laatst bijgewerkt door FerrHy op di 04 jun, 2013 19:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 20:39 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Jaja, Kasper, zo gaat dat. Geen één bus is perfect, iedere bus heeft zo zijn dingetjes of je betaalt écht de hoofdprijs.

Om te beginnen lijkt er een rembekrachtiger op te zitten. Lijkt me erg fijn, dan hoef je niet zo hard te trappen om stevig door te remmen. Hij werkt zo te zien op een vacuüm, daarvoor is bij het blok een t-splitsing gemaakt bij de slang die de onderdruk naar het kleppendeksel regelt.

Waar ik als ik jou was het meeste mee zou zitten is de schade en roest aan het dak. Dit veroorzaakt lekkages (rook het muf?) en om dit op te lossen moet het kampeerinterieur eruit. Dat is veel werk en zou voor mij persoonlijk een reden zijn om de bus te laten staan. Dit is echt een project en daar ben je volgens mij niet naar op zoek. De overige roest is ook serieus al kan het oplossen hiervan misschien een paar jaartjes wachten. Wel heb je overal kans op lekkages en dat is niet fijn met een inbouw interieur.

Deze bus is in ieder geval qua carrosserie niets beter dan mijn bus voor de restauratie en daar heb ik inmiddels al tegen de 1000 uur in gestopt om deze roestvrij en strak te krijgen. Het kan met een heel stuk minder, maar het blijft veel werk, maar dat zal Ferry je onderweg wel uitgelegd hebben :)

De roest aan de voorstijl is niet "standaard". Hier zit waarschijnlijk een onkundige reparatie onder. Hopelijk is het geen voorbode van andere reparaties die in het verleden zijn uitgevoerd. Met al deze roestplekken vind ik 8000 euro in ieder geval stevig aan de prijs. Maar ja, er worden weinig verlengde HY's aangeboden, en dat stuwt de prijs.

Dan nog wat kleine dingen. De tweede accu zit op een ongewone plek, maar dat kan prima. Hij lijkt los te staan in de bak, dat zou een APK puntje zijn. Ik zie dat eea wel gezekerd is, maar al het elektra ziet er nogal ad hoc uit. Dit maakt het zoeken naar storingen vaak lastig. De benzineleidingen, ook na de benzinepomp, zitten niet vast met een slangenklem. Daar moet eigenlijk direct wat aan gebeuren wat dat is brandgevaarlijk. Het blok ziet er van buiten fris en goed onderhouden uit.

Als ik jou was, zou ik deze bus eens vergelijken met die van Harold Les Coiffeurs. Zo kan je alles wat beter in perspectief zetten. Haast je in ieder geval niet met deze aankoop! Ik verwacht niet dat deze bus voor deze prijs snel verkocht zal zijn.

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Hulp bij HY aankoop in Drenthe (ruinen) (kort dag)
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 20:44 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 31 okt, 2010 11:35
Berichten: 600
Woonplaats: Baarn
...

_________________
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...


Laatst bijgewerkt door FerrHy op di 04 jun, 2013 19:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group