De oude plaat die ik nog niet gebruikt had is terug gegaan naar het hy team, ik heb in plaats van de metalen nu de polyester platen meegenomen ondanks dat ik er een ijzeren al in had zitten. Gisteren middag maar meteen de eerste(nieuwe) metalen plaat er maar weer uitgeslepen, alles weer schoongemaakt en op hoop van zegen maar de polyester plaat erbij gepakt. tot mijn grote opluchting schoof deze er zo in en zit ook meteen goed zonder inspanning,alles lijkt exact te passen, nu alleen de deur er weer in en het geheel afstellen. het probleem bij de metalen plaat was eigenlijk dat deze gemaakt zijn om ook de goot te vervangen waar hij normaal invalt,doordat deze bijna een 1/2 cm breder is als de normale goot past het er nooit in en krijg je het nooit goed uitgelijnd, tenzij je de hele goot weghaald en dan de nieuwe plaat monteerd,maar daar had ik weinig zin in. dus voor iedereen die zijn neusplaten moet vervangen,neem de polyester platen of de orginele citroen platen
we gaan weer vol goede moed verder met het compleet kaal ( tot op het staal)maken van onze hy om hem een grondige renovatie te kunnen geven en niet over twee jaar weer aan de slag te moeten. het is onvoorstelbaar hoe strak hij wordt alleen al in de epoxyprimer als je gewoon op kaal plaat werkt, dan moet de filler nog en dan de lak nog. als hij klaar is kun je zonnebril wel opzetten
groeten eric
|