Het is nu vr 19 apr, 2024 12:18


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Renovatie spurt
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2011 20:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
citroheeze schreef:
He Frank,

Gaat de goeie kant op,
Gert, ik denk niet dat Theo verwacht had dat het nog goed zou komen met deze bus.


jawel, Theo die zegt niet vlug dat het niet meer te maken is :P


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Renovatie spurt
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2011 22:20 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 22 apr, 2004 22:09
Berichten: 304
Woonplaats: Heeze
Zaterdag eerst even naar Heesch, wat onderdelen halen voor mijn volgende project, daarna even langs de Rul, ik ben benieuwd.

Afbeelding

Frank, tot zaterdag

_________________
Groeten van:

Geert Bukkems
Heeze
http://www.citroworld.com


Laatst bijgewerkt door citroheeze op za 16 apr, 2011 20:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Renovatie spurt
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2011 9:27 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Ah kijk aan Nederland wordt steeds meer H(Y) 's rijker :)
Eveneens weer een geweldige vondst.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Renovatie spurt
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 1:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Tja ... Otje en ik vol goede moed vanmiddag richting Rul in Heeze ...
Edoch: de vogel was gevlogen. Maar Frank: heb tóch (door nix en niemand gehinderd) jouw noeste arbeid aan een grondige inspectie blootgesteld. Kan alleen maar zeggen dat die me tot grote vreugde stemde ! Nèt als ikzelf heb je alle naden opnieuw voorzien van een degelijke kit-afdichting (jaja, die Sikaflex 221 is geweldig spul! ... alleen moet je niet vergeten het tube-spuitstukje degelijk dicht te maken nà gebruik... hahaha) en de noodzakelijke delen staan strak in de grondverf. Niet vergeten voordat je gaat lakken: àlles ( ja: àlles!) absoluut glad maken met staalwol ! Met de hand ! Anders kun je over een tijdje opnieuw beginnen ! Overigens waren er een stel stevig gebouwde mannen bezig om onderdelen van een hefbrug binnen te sjouwen in de hal waar jouw HY in staat. Zou als ik jou was nog éven wachten met verhuizen ...
Groet,
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Renovatie spurt
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 9:08 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 12 okt, 2010 19:24
Berichten: 101
Woonplaats: Heeze
Shit zeg! Das balen :( . Heb ik jullie gemist.... Terwijl ik honderd meter verder planten aan het oppotten was op mijn kwekerij.. Als je had getoeterd had ik t gehoord, haha!

Leuk dat anderen enthousiast zijn over mijn busje! Heb gisteren nog aardig geklust hoor, De zijkanten en achterkant staan nu fijn in de Corroless. Nu het dak n nog kaal halen en de neus, dan is het grove werk gedaan en staat alles afgekit in de primer! Waarom is dat schuren met staalwol zo belangrijk Gert? En wat is nu een fijn verwerkende aflak? Daar heb ik pas zin in :P .

Groetjes!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Renovatie spurt
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2011 0:29 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Heey Frank ! Zoals reeds via een zijkanaaltje met jou gecommuniceerd: ik heb zelf Sigma S2u (gloss) gebruikt. Kan in iedere kleur worden aangemaakt, wordt verwerkt als gewone lak (dus met kwast en roller) en is de meest krasvaste lak die er is. Wordt nèt zo hard als autolak. Dat schuren met staalwol geeft het meest gladde oppervlak zodat de aflaklaag(-lagen) ook ècht glad zijn. Daarnaast moet je dat met de hand doen en zul je automatisch geen plekken overslaan (wat met een machientje nog wel eens gebeurt). Je "voelt" dan ook meteen of alles ècht glad is. Moet zeggen dat je al héél voortvarend aan het werk bent geweest; nog even en dan is die buitenkant misschien wel eind april klaar ! Ga zo door, succes en laat onze mede-forummers óók meegenieten ... (oftewel: gewoon Louky nog een keer lief aankijken hè ...). :lol:
Salutations !
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Renovatie spurt
BerichtGeplaatst: za 23 apr, 2011 9:11 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 12 okt, 2010 19:24
Berichten: 101
Woonplaats: Heeze
Afgelopen week heb ik best veel lange avonden gemaakt op de Rul... Wat een werk was dat zeg!

Maar, eindelijk kan ik zeggen dat ik het vuile werk achter de rug heb. De bus is helemaal kaal geschuurd. Uiteindelijk kwam ik erachter dat zo'n grote buigzame staalborstel op de boormachine het fijnste werkt.
Al doende leert men he :wink: . Alle roest en oude carroseriekit is verwijderd, en wederom geen gaten of prulwerk van een ander tegengekomen 8) . Hy staat nu te blinken en te wachten op verse kit en grondverf! Leuker om te doen dan dat geschuur......

Groetjes Frank


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Renovatie spurt
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2011 0:32 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Tja ... kèn dat, maar heb het "grote" schuurwerk (aan Otje duzzz) al lang en breed achter de rug. Ben de exercitie aan het herhalen, nú op een Azuutje, maar dat gaat véél sneller ! Overigens: je bent óók in het bezit van een haakse slijper. Oók dáárvoor kun je een staalborstel kopen. Gaat ...tig keer sneller en gaat véél langer mee ! Alleen ... moet je je dan goed prepareren, met stevige handschoenen en zo ... Heb afgelopen donderdag even in de clinch gelegen met míjn apparaat ... met als gevolg dat mijn rechterpols plots een flink stuk huid tekort komt ...dus naderhand tòch maar m'n dik leren lange lashandschoenen aangetrokken. Tja, al doende leert men, maar je bent gewaarschuwd !
Enne ... had Louky geen tijd ... of zin ...?
Salutations d'Asten !

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group