Het is nu do 28 maart, 2024 10:22


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Busje lakken
BerichtGeplaatst: wo 12 aug, 2015 22:06 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 22:26
Berichten: 30
Hallo,

Wie kent deze 'wonderverf' of beter heeft er iemand ervaring mee ?


Brantho Korrux 3 in 1 voordelig bestellen bij Budgetverf.nl


gegroet,

Hammond


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Busje lakken
BerichtGeplaatst: wo 12 aug, 2015 23:06 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: wo 27 dec, 2006 17:13
Berichten: 148
Woonplaats: Ovezande
Ik kwam dit merk alleen hier:
http://www.oldtimerautosite.nl/update_r ... n_2014.htm tegen en komt ie goed uit 'de test'.

Ik vermoed overigens dat je vraag hier niet op de juiste plaats staat maar daar zal Ewald vast wel n mening over hebben.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Busje lakken
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2015 9:51 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 22:26
Berichten: 30
Bedankt voor de link Stephan,

Ik heb ook gelezen dat 15 jaar garantie geboden word door de fabrikant (?) en dat dit product in de skandinavische landen hoog staat aangeschreven.

Ondertussen ook gevonden dat deze verf gemakkelijk te verwerken is in spuitbus en zeker betaalbaar is.

Gegroet,

Hammond uit Damme / Belgie


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Busje lakken
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2015 10:54 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Dit ruikt een beetje naar verkapte reclame... maar ik zal 't nog even aanzien aangezien je al sinds 2008 geregistreerd gebruiker bent :)
Als het echt een vraag is of dit een goede verf is voor een bus: er zijn daar al diverse topics over, en anders is dit de goede plek.

Verder ziet het er niet slecht uit, maar er zijn zoveel verfen en even zoveel meningen over wat goed is.
Scheeps-achtige lakken zoals deze 3-in-1 zijn op zich goed, maar zijn een beetje overkill als je je holle ruimten niet behandeld... een HY is ook heel goed in van binnenuit roesten tenslotte.
Sommigen rollen 'm met een willekeurige verf van de bouwmarkt, anderen gebruiken graag een 2-componenten lak (Otje zal ik de Sigma s2u alvast noemen ;)) en weer anderen willen alleen professioneel spuitwerk.
Het gaat uiteindelijk om wat je wil, wat je kan en hoeveel je er aan uit wil geven en weten dat je over het algemeen toch na 10 jaar sowieso wel weer aan de slag mag.
Een fabrikant die garantie geeft van 15 jaar zal daar een boel eisen aan stellen en ik zou die dan heel goed doorlezen en een compleet (foto)verslag van het proces maken, anders zullen ze gegarandeerd :mrgreen: een claim verwerpen.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Busje lakken
BerichtGeplaatst: ma 17 aug, 2015 19:03 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 22:26
Berichten: 30
Beste Leipie,

Het is zeker niet de bedoeling reclame te maken van een of ander product. Op het forum lees ik ook aangebrachte merken of vraagstellingen over een en ander.
Ik zit met een restauratie project met de HY voor deze winter en probeer zo veel als mogelijk me te informeren. Als je dan op een product valt waarvan je verondersteld dat dit wel eens een 'wonderproduct' zou kunnen zijn had ik natuurlijk graag geweten of er iemand al mee gewerkt had.
Ik zal in spuitbus de verschillende witten bestellen en proefondervindelijk mijn ervaringen op het forum delen.
Ik veronderstel en hoop het een beetje dat dit een goed product (zal) moet zijn.

Gegroet


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Busje lakken
BerichtGeplaatst: wo 25 mei, 2016 11:43 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 22:26
Berichten: 30
Ondertussen volop bezig mijn bus te schilderen met de graco en spuitpistool.
De Brantho Korrux leng ik op met de helft aan verdunner en 10 procent verharder.
Na 20 min kleeft de verf niet meer doch moet niet met de duim gaan drukken. Voor mij is het een ontdekking waar ik heel blij over ben.
Ik spuit in onder mijn carport en niet in een spuitcabine ; Foto's volgen nog.
Gegroet,


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Busje lakken
BerichtGeplaatst: wo 25 mei, 2016 11:48 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ben benieuwd, altijd handig om meer ervaringen te horen en vooral zien hier :)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Busje lakken
BerichtGeplaatst: di 26 mei, 2020 19:59 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: do 18 jun, 2015 20:18
Berichten: 18
Ooit met mijn foodtruck te Bredene gestaan en daar iemand ontmoet die mij ster Brantho Korrux heeft aangeraden. Zal me niks verwonderen als u zelfde persoon bent. Dank voor de tip!
Momenteel heb ik mijn wagen met een lakrol in BK gezet. Ik heb zelf namelijk nooit echt een fijne ervaring met spuiten. Ben zeer tevreden over het resultaat en denk dat de kwaliteit echt top is, zeker tegen de roest. Het rolt wat dik, bijna het gevoel of je met een verdunde voeging-kit bezig ben. T product heeft iets teerachtigs en elastich. Nu te vroeg om te zeggen maar denk echt dat dit een top beschermlaag is. Je kan er voor kiezen om zelfs met BK af te lakken. Ik ga hier zelf een andere metaallak voor gebruiken(trimetal). als je mooi glad rolt of spuit is schuren niet meer nodig. BK laat zich trouwens wel makkelijk schuren.
Wat precies de kwaliteit zal zijn weet ik jullie over 10jaar te vertellen, of over 30 :D . Maar het voelt goed!!!! Aanrader wat mij betreft. Zorg alleen dat je dit zeker niet op je huid krijgt. Was met een paar spetters gaan slapen dat heb ik geweten!!!
Verdunnen om te rollen was bij mij niet nodig, investeren in goede lakrollen is raadzaam. Goedkope schuimrollers vreet de verf namelijk op. Oja, online bestellen via Duitsland zal je zeker een paar euro's besparen. Mij helaas niet gelukt door Covid maatregelen.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group