Het is nu do 28 maart, 2024 22:22


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: autogordels
BerichtGeplaatst: do 30 maart, 2006 11:11 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: do 07 jul, 2005 12:58
Berichten: 6
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben op zoek naar 2 autogordels voor de HY. Kan iemand mij daar aan helpen of vertellen waar ik de meeste kans maak ze te vinden. Is het ook mogelijk om bijv. gordels uit een 2cv te bruiken (ik bedoel qua lengte en bevestigingsmogelijkheden). In mijn bus (uit 1977) zitten wel de gaten maar de gordels ontbreken. Was waarschijnlijk een extra accessoire in die tijd....
Nog even mijn gegevens:

email: thomaskat@gmail.com
tel: 06-26074984

Bij voorbaat dank,
Thomas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 maart, 2006 18:19 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 Profiel

Geregistreerd: ma 18 aug, 2003 9:11
Berichten: 116
Woonplaats: Dussen
Waarom zou je gordels willen hebben in je HY? ik heb ze eruit gehaald omdat als ze erin zitten je ze ook om moet hebben. Ze hoeven er pas na 1981 in te zitten, dus is het het comfortabelst als ze er niet inzitten. Ook als je even achterin iets wilt pakken of tijdens een lange rit iets gaat verzitten levert het onnodig frustratie op. Qua veiligheid zal het vrijwel niets uitmaken. Ik heb ze overigens niet meer liggen, ze zijn ingebouwd in een eend, dus of het andersom past?

Lex

_________________
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 maart, 2006 10:23 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: do 07 jul, 2005 12:58
Berichten: 6
Woonplaats: Amsterdam
Voor mij is dat ook een moeilijke afweging. Ik persoonlijk hou ook van het comfort van de ontbrekende gordels. Maar ja, dan krijg je weer dat verhaal over veiligheid etc... Mijn vriendin vind het voor onze 6-jarige dochter toch enigszins veiliger als ze een keer op schoot zit voorin dat er dan een gordel om hen heen zit. Nu weet ik ook wel dat daar weer gevaren aan kleven; maar goed beter iets dan niets...
Vorige zomer zijn we 5 weken door Frankrijk wezen toeren waarbij we dus zonder gordels hebben gereden en dat is al die tijd goed gegaan, maar het blijft natuurlijk een beetje een gok. Een ander probleem wat gelijktijdig opduikt is dat als je dan eenmaal gordels voorin hebt wat te doen met achterin. Daar kan ik uberhaupt geen gordels plaatsen (die voldoen aan de eisen van RDW). Dus ja, dan zit ik voorin met gordels om (want als ze er in zitten; dan moet je ze natuurlijk ook gebruiken) en onze kleine meid zit of ligt achterin vogeltjevrij.....
Dus tsja, vrij lastig onderwerp toch.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 maart, 2006 11:35 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Over veiligheid gesproken. Het meest onveilige wat je kan doen is met zijn tweeen in een gordel. Broepshalve weleens mee te maken gehad. Klinkt een beetje grof, maar degene die voorop zit is dan een soort levende airbag. Niet doen dus !! Afgezien daarvan is het ook niet toegestaan. Maar ik heb zelf wel gewone rolgordels in de HY. Je kunt ze gewoon kopen bij een automaterialenzaak (Brezan, Halfords e.d.) Neem wel de langste uitvoering, er zijn meen ik 2 lengtes.

Die uit een 2cv passen niet. Ik ben momenteel zelf bezig met het maken van een veilige 3e zitplaats voor onze kleine. Als het zover is (en dat moet over 2 maanden rond zijn) dan laat ik hier mijn oplossing wel achter.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group