Het is nu do 28 maart, 2024 10:39


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 4:56 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 Profiel

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:59
Berichten: 87
Woonplaats: België
Vraagje,

weet er iemand of het mogelijk is een HY te laten restaureren in Oost-Europa? Ik heb hier en daar vernomen dat ze daar best wat carrosseriewerk kunnen doen aan een sterk lagere prijs dan hier. Heeft er misschien iemand ervaring mee? Prijzen hier lopen toch wel aardig op.

Groeten,
Pieter


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 11:13 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 05 nov, 2010 23:56
Berichten: 266
Woonplaats: 3landjespunt
Daar hebben ze toch geen verstand van een hy lijkt me, lekker zelf doen anders moet je geen hy nemen. :)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 11:23 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
..dat kunnen ze daar heel goed inderdaad...
Een keer een ami 6 mogen aanschouwen die net uit polen of daar in de buurt gerestaureerd was. Zag er niet verkeerd uit maar heb verhalen gehoord dat de kwaliteit daar soms ver te zoeken is.
Na verloop van tijd moet je zelf weer aan de klus :S

Ik zou zelf lekker aan de slag gaan en de handen uit de mouwen steken... dan weet je dat het goed gebeurd.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 20:49 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Er zitten daar wel vaklieden, maar er zit ook een hoop kaf onder het koren. De truc is om daar achter te komen. Maar vaak is goedkoop duurkoop. Wellicht kan het als je de taal goed spreekt.
Heel iets anders, mijn buren hebben bij het betrekken van onze huizen diverse Polen ingehuurd. De een heeft nu een badkamer met losse tegels, de ander een lekke watereleiding en bij de derde bladderd het stucwerk van de wand. Allemaal zijn ze nu alsno zelf aan de gang of huren echte vakmensen in.

Dus tenzij je echt iemand kent die zijn vak verstaat, zou ik er niet aan beginnen.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 21:10 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
gewoon zelf doen, tegen de tijd dat je klaar bent kun je het zelf ook goed ;)

ikzelf zou sowieso nooit naar een ver land brengen en dan maar hopen dat het goed komt voor een paar euro korting.
Als ik het zelf niet zou kunnen/willen dan zou ik zeker een bedrijf of beunhaas in de buurt zoeken en een iemand die me aan staat. Zodat ik ook af en toe eens kan komen kijken en overleggen enz. Je komt namelijk altijd dingen tegen die je niet voorzien had.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2011 18:28 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Hoi,

Neem anders eens contact op met flyinghy.nl. Die heeft ervaring.

gr CitrofielNL

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: di 11 jan, 2011 2:40 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Ach ... en wee ...
Oók ik ken verhalen uit m'n naaste omgeving: héél goedkoop, die Polen ... maar na een half jaar kun je de verbouwing zèlf óverdoen ...
Daarnaast: inderdaad, wat hebben die Polen nu met "onze" HY ? Als je àlles op een rijtje zet en je praat eens wat vaker met échte Fransen die de HY hun hele leven hebben meegemaakt dan zul je al snel merken dat het uiteindelijk "die gekke Hollanders" zijn die dit onderdeel van hun nationale trots zo hoog in het vaandel hebben en die de HY uiteindelijk (massaal ... nou ja ...) van de ondergang hebben gered ...
Heb afgelopen zomer (zoals vele tientalle zomers) ruim 3.500 km door dit (mijn absoluut favoriete) land mogen rondcrossen in Otje. Uiteindelijk bleek uit alle contacten de grootste gemene deler namelijk dat die Fransen er maar wàt blij mee zijn dat wij, "les Neerlandais", zo'n liefde en toewijding aan deez' "TUB" voor de de dag leggen dat zìj (die Franse lieden duzzz ...) er tot op vandaag nog van kunnen genieten ...
Ben het helemaal met Ghys eens: gewoon zèlf aan beginnen !
Spreek uit ervaring: ikzelf had absoluut geen verstand van auto's, laat staan restauratie ervan ...
Heeft me járen gekost ...
Maar: ze is wèl mijn absolute trots geworden !
(P.S.: en zolang ik leef: nooit meer "Te Koop" ...)
Soît !

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: di 11 jan, 2011 19:09 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Ottje schreef:
Spreek uit ervaring: ikzelf had absoluut geen verstand van auto's, laat staan restauratie ervan ...
Heeft me járen gekost ...
Maar: ze is wèl mijn absolute trots geworden !
(P.S.: en zolang ik leef: nooit meer "Te Koop" ...)
Soît !


Terecht: amen.

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: di 11 jan, 2011 21:36 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 22 apr, 2004 22:09
Berichten: 304
Woonplaats: Heeze
Pieter,

Firstfloor een bedrijf in Nederland heeft veel ervaring met restauraties in Polen, kijk maar eens op hun website:
http://www.firstfloor.nl

_________________
Groeten van:

Geert Bukkems
Heeze
http://www.citroworld.com


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2011 2:30 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
Firstfloor een bedrijf in Nederland heeft veel ervaring met restauraties in Polen, kijk maar eens op hun website:http://www.firstfloor.nl

Geert
Absoluut niet (!) bedoeld als negatief commentaar, maar als ik op die site in één van de eerste regels lees VANAF (!!!) € 3.500,= ... en dat het dan kennelijk alleen nog maar gaat over de carrosserie, dan zal de rest van de op te knappen TUB toch een navenante (voor "niet-Brabanders": "evenredige") hoge waarde/kwaliteit moeten hebben om zo'n restauratie te rechtvaardigen. Natuurlijk ter individule beoordeling van iedere rHYder voor zich. Weet niets van de bijkomende transportkosten etc. etc. Maar betwijfel of dit binnen de "portemonnee" van vele eerdergenoemde rHYders past ...
Groet,
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Laatst bijgewerkt door Otje op wo 12 jan, 2011 2:35, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2011 2:34 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
Terecht: amen.

Tja Teun ... óók in een rHYder kan een romanticus schuilen ...
Offe ... omgekeerd: misschien móet je wel een romanticus zijn om een HY te rijden ...
Wie het weet ... mag het zeggen ...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2011 11:36 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Ottje schreef:
Maar betwijfel of dit binnen de "portemonnee" van vele eerdergenoemde rHYders past ...

Hoi Gert,

De tijd dat je goedkoop HY kan rijden hebben we definitief achter ons gelaten. Bij iedere auto zie je dat ze eerst langzaam uit het straatbeeld verdwijnen, totdat de echte liefhebbers overblijven. Sommige van die liefhebbers kunnen alles zelf, inclusief het plaatwerken. In dat geval kan je met een doorsnee portemonnee af. Ik voorzie (en hoop) echter dat er ook liefhebbers zijn die dit niet allemaal zelf kunnen, en heel blij zijn met de services die geboden worden door Firstfloor. Een HY hoort natuurlijk niet gerold te worden! Daarom hoop ik dat er in de toekomst voldoende liefhebbers zijn die wél de portemonnee zo ver willen opentrekken. Let wel, het is mede door dit soort bedrijfjes (evenals CitroTech, CitroWorld, VDLaan, Blikwerk, HYisMooi, Renard, en zo zijn er nog een heleboel) die veel vrije tijd in hun bedrijfje steken dat wij in onze klassiekers kunnen blijven rijden.

Grtn,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2011 20:49 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Ree schreef:
het is mede door dit soort bedrijfjes (evenals CitroTech, CitroWorld, VDLaan, Blikwerk, HYisMooi, Renard, en zo zijn er nog een heleboel) die veel vrije tijd in hun bedrijfje steken dat wij in onze klassiekers kunnen blijven rijden.
Grtn,
Ree

Ree, bedankt voor de mooie woorden, ook namens al die vrijwilligers die het magazijn van het HY Team in hun vrije tijd bemannen! :wink:


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 22:20 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: wo 07 maart, 2007 22:22
Berichten: 43
Woonplaats: VENRAY
In Oosteuropa zal het ongetwijfelt stukken goedkoper zijn dan hier. Er zullen ook ongetwijfeld hier en daar wat (vakmensen)werkzaam zijn Maar gezien de normen hier kun je die an een hand aftellen en je houdt nog vingers over dus dat zegt genoeg. Ik heb een keer op een contruktiebedrijf voor landbouwmachines gewerkt als lasser, dus zwaar laswerk en een hoop werd uitbesteed aan B.V. Polen. Maar toen de stalen frames terug kwamen moesten wij het werk alsnog afmaken. Het mag dan wel goedkoop zijn maar kwa afwerking is het drie keer niks. Ik kan dan alleen voor mij zelf spreken maar wens iedereen veel succes in dit soort Landen.
Groetjes

_________________
H.W. de sleutelaar


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie in Oost-Europa?
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 0:12 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
Een HY hoort natuurlijk niet gerold te worden!

Raymond
Ik ben benieuwd of jij deez' opmerking zult herhalen nà het aankomend remmencursus weekend ...

Honi soît qui mal y pense ...

Oftewel: niet boosaardig bedoeld ... gewoon nieuwsgierig ...

Groet uit "De Peel"
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group