Mooi verhaal, Ferry!
Inderdaad een klusje voor slecht weer.
Is het kogeltje (of balletje) het element dat de stroom doorverbindt?
Wat een mooi alarmknopje heb jij! Dat zit er bij mij niet in.
Ik heb als alarmknop een ventilatorschakelaar gepakt, met daaraan (een aftakking van) de beide draden van de knipperlicht-schakelaar. Als ik hem 'aan' zet worden die draden verbonden; als ik dan de richtingaanwijzer naar links of rechts zet, gaan alle richtingaanwijzers knipperen. Om hem ook te kunnen gebruiken als het contact afstaat, heb ik de leiding van de knipperautomaat aan een constante + gelegd.
Overigens bevalt de HY me prima. Nadat ik aan één zijde het achterbankje er uitgeslagen heb, kan er een pallet zo ingeschoven worden met de heftruck. Met een pallet vol cement (56 zak van 25kg) geeft de bus geen kik en heeft nog vering over. Alleen gaat de acceleratie wat trager en tegen een heuveltje op neemt de snelheid wat af.
Laatst een pallet vloertegels gehaald, dat zou 1 ton zijn, maar toen de pallet in de wagen gezet werd, verdwenen de wielen in de kasten en bleek er geen vering over.
posting.php?mode=reply&f=18&t=2419# Toch moest ook nog de lijm en de voegspecie in de wagen, weer 250 kg. Toen was het het toch duidelijk wel een beetje veel, want ik moest flink doortrekken, voordat HY het in z'n 3 kon houden. En alleen bij een paar drempels sporen achtergelaten van een krassende trekhaak; klasse wagen!!
posting.php?mode=reply&f=18&t=2419# Thuis bleek, dat de tegels 2 ton wogen; sorry hytje...
posting.php?mode=reply&f=18&t=2419#