Het is nu di 03 aug, 2021 19:15


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: wo 21 jul, 2021 21:34 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1438
Kleppen kun je van bovenaf wel zien of die open gaan. Tuimelaars even controleren.
Gezien hij compressie heeft en niet is gaan ratelen (kleppen op de zuigers) schat ik dat wel oke.

Vonk hij echt krachtig genoeg? Moet toch iets gaan knallen, ploffen of niezen.
Bij starten anders hulpaccu er naast. Netwat meer kracht.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: wo 21 jul, 2021 23:21 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1034
Woonplaats: Breda
Raar gedoe allemaal.
Is er een 123 ontsteking? dan kan een vrij geringe voltagedaling bij starten al roet in het eten gooien.
En als de brandstoftoevoer goed is moet je gas of benzine ruiken bij starten en niet aanslaan.
Waar heb je de vonk gemeten? bij de bougies? Of alleen bij de bobine? Draait de rotor wel?

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar!
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: za 24 jul, 2021 21:31 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 326
Woonplaats: alesund Norway
Daar hoeft je kop er niet voor af. Klepdeksel eraf halen en met startmotor of slinger de motor ronddraaien en je ziet of de kleppen open gaan.

Ik heb ooit eens lang lang geleden i Frankrijk op een meeting gestaan. Gewoon aan komen rijden maar eind vd dag niet meer willen starten. Met een andere HYkenner 3 uur bezig geweest om het probleem te vinden. Bleek een breukje in het isolatieringetje waar de bedrading in de stroomverdeler gaat.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: za 24 jul, 2021 22:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1034
Woonplaats: Breda
er is een vonk.
Ook brandstof, alleen is die ook IN de carburateur?

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar!
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: zo 25 jul, 2021 13:20 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 255
Woonplaats: Haarlem
Mijn ervaring is met 180 graden fout een knal of een harde plof, hoe ik de verdeler ook plaats helemaal geen reactie, ook hulp van ervaren automonteur met vele jaren praktijk.
En hij snapt er ook niets van, misschien de cilinderkop weer demonteren en kijken of de kleppen goed open en dicht gaan, wel veel werk.

1) Als je het kleppendeksel eraf hebt, kan je toch zien of de kleppen open en dicht gaan? Is eenvoudig te doen. Zouden allemaal ongeveer evenveel moet opengaan. Ook bij het kleppen stellen moet je dat al hebben gezien?

2) Draait de rotor van de verdeler wel?

Success, Leo.

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: zo 25 jul, 2021 21:40 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1034
Woonplaats: Breda
Het gekke is dat er zowel een vonk als brandstof zou zijn. En brandstof moet je ruiken bij mislukte startpogingen.
Dan MOET er een plof komen, ook als de verdeler niet draait.
Maar , ik ben nog steeds benieuwd waar de brandstof is geconstateerd, in de pomp, in de slang? Maar ook IN de carburateur? Hat vlotterventiel kan bij een gasauto vastzitten, ook kan de vlotter doorgesleten zijn bij LPG. Het zijn zaken die kunnen voorkomen.
Demonteren van de kop doe je alleen als je vermoedt dat eronder iets loos is. Voor de kleppen hoeft t niet want bij stellen had je gemerkt of ze al dan niet bewogen.
Verder weet ik niet wat er onder de kop zit dat misgegaan kan zijn.

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar!
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: di 27 jul, 2021 7:37 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1438
Hou ons maar op de hoogte hoe het afloopt :)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: wo 28 jul, 2021 7:59 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: ma 25 apr, 2011 10:16
Berichten: 23
Woonplaats: Winschoten
De cilinderkop toch maar verwijderd, bleek dat de klepstelen niet helemaal recht, dus gingen ze niet soepel heen en weer.
Pech gehad bij de bestelling van de klepseals 4 omplaats 8. Nu een nieuwe bestelling geplaatst dit duurt nog wel even. Word vervolgd.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: wo 28 jul, 2021 8:08 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: ma 25 apr, 2011 10:16
Berichten: 23
Woonplaats: Winschoten
Ook nog de kleppen van de beide cilinderkoppen gebruikt en ingeslepen om 8 correcte te krijgen en nu maar hopen dat de motor weer loopt , afwachten maar


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2021 9:37 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2601
Woonplaats: Hengelo (OV)
Dan moeten alle klepstelen heel krom zijn geweest, wil er helemaal niks gebeuren lijkt me?
Dat kan alleen als de klepstelen zo krom zijn dat er geen een klep open gaat. Dat is meerdere keren gevraagd al: bewegen de kleppen goed, kun je ze goed stellen, ik zie alleen zo geen antwoord op die vragen?
En als er geen een klep open gaat, dan moet de benzine/gas toch echt ergens er wel uit komen en dat ruik je dan wel.

Ik vraag me af of er met rechte klepstelen verandering is, ik hoop het uiteraard.
Heb de ervaring dat wat er ook mis is met de motor, er altijd wel iets knalt of ploft of stinkt :D

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2021 10:08 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1034
Woonplaats: Breda
De gegevens die er zijn kloppen niet met elkaar, er is iets geks aan het verhaal. Ik ben zwaar benieuwd wat er nu aan de hand is geweest. Alle stelen krom is ook heel raar.
En, vogens mij klopt het dat er maar 4 kleprubbers zijn van origine.

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar!
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2021 11:49 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1438
Ben benieuwd. Als kleppen zo krom zijn dat ze niet open en dicht kunnen slaat hij dan niet vast omdat tuimelaars hem niet open of dicht krijgen?

Hopelijk is dat het en heeft het verder geen schade aangericht.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2021 18:16 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 20:23
Berichten: 8
Woonplaats: Oostrum (Fr.)
Is bij het kleppenstellen er aan gedacht dat cilinder 1 aan de versnellingsbak kant zit?

Schreier


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Motor
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2021 21:42 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1034
Woonplaats: Breda
had ik ook al gesuggereerd, verwisselen kan kromme stelen opleveren

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar!
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group