Willem:
"Theorie" (volgens het "boekje") is één ding.
"Praktijk" is het àndere ...
Dàtgene wat jij zelf meemaakt is de werkelijkheid.
De theorie gaat uit van optimale omstandigheden, dus met een motor + V-bak in "optima-forma"-staat.
De praktijk (slechte ontsteking - versleten zuigers - gebroken zuigerveren - kromme krukas - versleten synchromesh-ringen - kapotte lagers - aanlopende remschoenen - versleten bougies - slecht "gestelde kleppen" - lekkende koppakking - noem maar op ... etc. etc. etc .....) is dus voor iédere HY ànders ...
Heb afgelopen winter het "blok" van Otje lichtelijk gereviseerd: nieuwe zuigers, zuigerveren, cilinders, complete drukgroep en koppeling en hier en daar een nieuw lager. Merk - op Neerlands platte wegen - wèl een behoorlijke toename van de compressie, oftewel "trekkracht". Maar moet nog afwachten hoe één en ànder zich straks - eenmaal in de Franse bergen - gedraagt ...
Gewoon een kwestie van "proberen" duzzz ...
Citaat:
De HY zal de beperking niet zijn, de manier van rijden wel.
Kan me daar absoluut in vinden !
Fijne voortzetting van jullie vakantie !
Gert