Het is nu di 19 maart, 2024 10:44


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 11:59 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: vr 30 dec, 2011 19:46
Berichten: 262
Dag hy liefhebbers,
Bij deze wil ik jullie graag het volgende verhaal niet onthouden.

Afgelopen zondagnacht lag ik tegen 1:00 nog wakker in mijn bed. Plotseling hoorde ik het kenmerkende claxongeluid van onze bus die voor in onze straat stond. Direct was ik klaarwakker en rende naar het raam. Daar zag ik tot mijn grote schrik dat onze bus achteruit uit de parkeerplek aan het steken was! Ik ben direct naar beneden gerend om de crimineel te stoppen. De camper was echter inmiddels al uit de parkeerplaats gereden en had al behoorlijk wat vaart. Door de weg te blokkeren hoopte ik dat ik de chauffeur alsnog tot stoppen zou kunnen manen. Dat was helaas niet het geval; hij bleef vol gas zijn weg vervolgen. Ik kon nog net wegspringen voordat hij mij zou aanrijden.

Ik ben direct naar binnen gerend en heb de autsleutels van de tafel gegrist. Eenmaal in de auto had de brutale boef al zeker een minuut voorsprong en was helaas compleet uit zicht. Op de gok ben ik rondjes gaan rijden in de richting waarin de bus verdween. Na 5 minuten had ik de hoop al bijna opgegeven toen de bus plotseling vanuit tegengestelde richting op mij afgereden kwam. Ik twijfelde geen moment en heb de auto voor de bus gegooid. Helaas werd deze truc omzeild en kon de crimineel zijn weg vervolgen.

Gelukkig vloog er plotseling een politieauto met zwaailicht om de bocht die de achtervolging inzette. Heerlijk om te zien dat de HY zo'n sloom en log vervoermiddel is. Ontkomen was er nu niet meer bij natuurlijk. Een paar honderd meter verder werd de man klemgereden op een parkeerplaatsje. Direct werd de man door de politie uit de HY getrokken. Nadat ik de dader een flinke oplawaai verkocht had, werd hij afgevoerd naar het bureau.

Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen en staat ons busje nu veilig achter slot en grendel. Aangetoond is maar weer dat je relatief heel simpel een HY aan de praat krijgt (laat staan het portier open krijgt). Ik ben nu benieuwd wat de man voor straf krijgt. Ik neem het hoog op en heb hem aangeklaagd voor poging tot doodslag. Ik hou jullie op de hoogte over eventuele ontwikkelingen in deze zaak.

http://www.ed.nl/regio/eindhoven/man-uit-eindhoven-steelt-camper-en-rijdt-in-op-eigenaar-1.5283148


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 12:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Wat een verhaal!

Blij dat hij teruggevonden is en de dader is gepakt. Anders had je de bus waarschijnlijk nooit meer terug gezien.

Dat HY delen in trek zijn bewijst deze actie maar weer. Zo stuurde ik laatst een gril op via de post. Deze is ook niet meer teruggevonden maar dook even later op via marktplaats. De gril is daar weer verhandeld. Helaas heeft de politie daar de dader niet kunnen achterhalen.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 12:37 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2647
Woonplaats: Hengelo (OV)
Wow :shock:

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 22:07 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 19 dec, 2006 0:10
Berichten: 222
Woonplaats: Oosterbeek
Bijlage:
Massa slot 300Amp2-500x500.jpeg
Massa slot 300Amp2-500x500.jpeg [ 25.61 KiB | 29472 keer bekeken ]
WOW :shock:

Wat een verhaal!! Wat moet je geschrokken en kwaad zijn geweest!! :twisted:

Ik parkeer altijd mijn bus op de oprit en daarvoor zet ik mijn personen auto. Ook heb ik een massaslot wat ik er altijd uithaal.

Phoe wat zou je nou nog meer kunnen doen om dit soort criminele activiteiten te vertragen?
Iemand goeie ideeën? Ik heb ook altijd de kriebels vooral in drukke steden of als ik mijn bus langer achterlaat op een parkeerplaats.

Ik heb ook welzitten denken aan een GPS-Tracker iemand ervaring met dit soort systemen?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2015 2:37 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Michiel,
leef met je mee; wat moet jij geschrokken zijn ! Ben blij voor je dat dit avontuur uiteindelijk goed is afgelopen !
Heb zelf óók het door BUZZhY aangekaarte "massa-slot" in Otje ingebouwd; daarnaast nog een "ordinair" stuurslot zoals http://www.tuning-gids.nl/afbeeldingen/ ... zqfynx.jpg maar hoop nooit een zelfde belevenis als die van jou mee te maken !
Wens je sterkte; vermoed dat jij nu óók wat méér aandacht zal geven aan "bevHYligging" van jouw TUB ...
Citaat:
Ik heb ook altijd de kriebels vooral in drukke steden of als ik mijn bus langer achterlaat op een parkeerplaats.
Ik dus óók ... en waarschijnlijk meerdere rHYders met ons ...
Groet,
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Laatst bijgewerkt door Otje op wo 30 sep, 2015 3:10, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2015 3:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
Ik heb ook wel zitten denken aan een GPS-Tracker iemand ervaring met dit soort systemen?
O.K. Maar wat ga je daar mee doen zodra je vervolgens ontdekt dat jouw TUB ergens op een "on-neembare vesting" zoals een (zonder te willen discrimeren !) zigeunerkamp o.i.d blijkt te staan ? Of ergens in één of ànder Oostblok-land ? Of Afrika ... of ... etc. etc.
Wèg HY en wèg (dure) GPS-tracker ...
Denk dat het méér zinvol is om überhaupt diefstal - in den beginne - zo lastig mogelijk danwel helemaal onmogelijk te maken ! Zéker in deze tijden, waarin ons aller geliefd' HY kennelijk een héél waardevolle "voiture" blijkt te zijn èn derhalve "doelwit" voor "ongenode gasten" ...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: do 01 okt, 2015 7:38 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Duur valt wel mee tegenwoordig hoor: http://www.ebay.nl/ulk/itm/121724309884

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: do 01 okt, 2015 20:19 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: vr 30 dec, 2011 19:46
Berichten: 262
Bij het stelen van de camper is het contactslot helemaal vernield. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit moet repareren. Kan ik gewoon een willekeurig nieuw contactslot kopen, de 4 draadjes verbinden en het werkt allemaal weer?

Alvast bedankt.


Groet,


Michiel


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: do 01 okt, 2015 21:01 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Dat kan. Slot staat in serie met de startknop en overige elektra.
Is waarschijnlijk 1 dikke draad bij de plus. 1,ervan naar startknop. Andere twee naar rest elektra


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2015 11:15 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Goede en simpele beveiliging is een schakelaartje op een plek die alleen jij weet en die verbinden tussen de + naar je bobine. Kosten een paar euro en 10 min werk. Dieven kunnen starten tot ze een ons wegen, lees de accu leeg is. Maar aanslaan ho maar.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2015 13:39 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Een snoertje met 2 krokedillebekjes en een schroevendraaier zijn genoeg om de HY in 3 minuten te starten ongeacht die onderbreker.

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2015 21:10 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Ten eerste heeft een dief dat draadje normaal gesproken niet bij zich, ten tweede kom je bij een HY lastig bij de + op de bobine en nog lastiger bij een constante plus om de bobine mee te verbinden. Ten derde zie je het niet dus een dief weet niet van die schakelaar dat ie erin zit en ten vierde zal hij na de auto met geweld op het contact te hebben gezet het rode lampje op zien lichten. Hij drukt vervolgens de startknop in en de HY start wel maar slaat niet aan. Hij heeft met het starten inmiddels al zoveel aandacht op zich gevestigd (al dan niet gevoelsmatig) dat hij echt niet nog een hele tijd gaat zoeken waarom de HY niet aanslaat. Een dief wil snel werken anders is het wegwezen.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2015 23:57 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Heb intussen, naar aanleiding van dit topic, óók hèr en dèr eens "rondgevraagd". Een opgedoken idee "(tijdelijk) verwijderen van de rotor" is óók absoluut afdoende maar naar mijn idee méér geschikt wanneer je jouw HY ergens voor (heel) lange tijd "stalt".
Daarnaast vind ik het idee van Gert-Jan:
Citaat:
Goede en simpele beveiliging is een schakelaartje op een plek die alleen jij weet en die verbinden tussen de + naar je bobine. Kosten een paar euro en 10 min werk.
nog niet zo gek ... alhoewel die "10 minuten" wèl een beetje aan de "optimistische" kant is ... :lol: Vooruit: 30 minuten dan ... :wink:
Wie het beter weet mag het zeggen !
Citaat:
Bij het stelen van de camper is het contactslot helemaal vernield. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit moet repareren. Kan ik gewoon een willekeurig nieuw contactslot kopen, de 4 draadjes verbinden en het werkt allemaal weer?
Het magazHYn in Heesch is voor jou een (relatief) kleine afstand; ga er eens op bezoek, er is daar geheid een (gebruikt, origineel) contactslot inclusief sleutel te vinden ... (voor zover ik het kon raadplegen: zie http://www.citroenhyteam.nl/prestashop_ ... roduct=862 , oftewel: EUR 22,= voor een contactslot (4 pinnen) inclusief sleutel).
Succes aan allen en groet,
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2015 9:27 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Gert je hebt gelijk , ik ben wat te optimistisch. 30 min is wel reeel. Het kan in 10 min maar dan moet je precies weten wat je waar moet doen.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het niet veel werk is en weinig kost.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Diefstal HY
BerichtGeplaatst: do 30 apr, 2020 23:55 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: vr 30 dec, 2011 19:46
Berichten: 262
Citaat:
Goede en simpele beveiliging is een schakelaartje op een plek die alleen jij weet en die verbinden tussen de + naar je bobine.

Kan dit een simpele schakelaar zijn zoals op de bijgevoegde foto of is hier ook een massaslot beter?

Alvast bedankt.

Michiel


Bijlagen:
schakelaar.jpg
schakelaar.jpg [ 3.6 KiB | 18396 keer bekeken ]
Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group