Het is nu za 27 apr, 2024 11:50


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: LV, Camper, OT? HY
BerichtGeplaatst: ma 06 maart, 2006 13:30 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: ma 06 maart, 2006 13:01
Berichten: 3
Woonplaats: prov Antwerpen
Ik kocht bij een verzamelaar in Belgisch Limburg een als camper ingerichte HY. Hij is in perfecte staat qua plaatwerk, motor en inrichting. Om hem in orde te krijgen moet ik hem nog wel invoeren (uit F in B). Nu staat ie op het Franse inschrijvingsbewijs vermeld als Lichte Vracht en kan ie in B feitelijk enkel als Oldtimer gekeurd en verzekerd worden. (omdat het ombouwen van LV naar Camper een zware procedure is geworden)Maar als OT ben ik er nix mee; Je kan slechts 25km in de omtrek rijden!

Kan er iemand mij helpen met papieren van een als camper geregistreerde HY van voor '76?

...Of weet er iemand een andere goede oplossing waardoor ik mijn HY alsnog als camper kan gebruiken (en verzekerd krijgen)?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 maart, 2006 13:57 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 YIM  Profiel

Geregistreerd: di 25 nov, 2003 16:06
Berichten: 12
Woonplaats: antwerpen, belgië
Dag Mohan,

proficiat met de aanwinst !

Waarom zou hij enkel als Oldtimer te importeren zijn ?

volgens mij kan je hem ook als regulier bedrijfsvoertuig inschrijven, ongeacht de eventuele inrichting achterin. Dan valt meteen de beperking van 25km weg.

De verkeersbelasting blijft in alle geval zeer laag : wat van tel is, is de leeftijd van de wagen : +25 (30 voor bedrijfsvoertuigen) jaar oud = forfaitaire verkeersbelasting van plusmin 30 euro per jaar. Of je hem dan gewoon (bedrijfsvoertuig) of oldtimer inschrijft maakt geen verschil.

Wat de verzekering betreft : je hebt toch wel een andere wagen hoop ik want meestal wordt een kampeervoertuig aan halve prijs verzekeren enkel toegestaan als tweede verzekerd voertuig.

Misschien is een een classic-car verzekering (wagen ouder dan 15 jaar) van een bedrijfsvoertuig wel qua premie ongeveer even voordelig trouwens.

Verder heb ik gehoord dat de omschakeling naar kampeervoertuig eigenlijk mits enig geduld en papierwerk wel meevalt.

Manuel

op het ogenblik in het bezit van

een HY ingeschreven als oldtimer - bedrijfsvoertuig
een VW T3 ingeschreven als kampeervoertuig (procedure van omschakeling door vorige eigenaar)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LV, Camper, OT? HY
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2006 8:51 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: ma 06 maart, 2006 13:01
Berichten: 3
Woonplaats: prov Antwerpen
Mohan schreef:
Ik kocht bij een verzamelaar een als camper ingerichte HY. Hij is in perfecte staat qua plaatwerk, motor en inrichting. Om hem in orde te krijgen moet ik hem nog wel invoeren (uit F in B). Nu staat ie op het Franse inschrijvingsbewijs vermeld als Lichte Vracht en kan ie in B feitelijk enkel als Oldtimer gekeurd en verzekerd worden. (omdat het ombouwen van LV naar Camper een zware procedure is geworden)Maar als OT ben ik er nix mee; Je kan slechts 25km in de omtrek rijden!

Weet er iemand een goede oplossing waardoor ik mijn HY alsnog als camper kan gebruiken (en verzekerd krijg)?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2006 9:00 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: ma 06 maart, 2006 13:01
Berichten: 3
Woonplaats: prov Antwerpen
Hej Manuel,

bedankt hoor voor de info. Ik ga nog eens langs bij mijn verzekeringen en vraag hen wat ze kunnen doen ( ik ondervond al dat ze er niet zo happig op waren).

En inderdaad - ik bezit nog een personenwagen - en kan dus regulier aan 1/2 prijs of als classiccar verzekerd worden.


Ik hou je op de hoogte


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group