Welke genie heeft de bevestiging van de carburateur bedacht zeg... ben net een paar uur bezig geweest, maar ik krijg 'm er niet af.
De band waar het luchtfilter mee vast zat was al een klus op zich, je kunt er amper bijkomen en als ie eenmaal een beetje los is (maar niet genoeg om 'm er af te schuiven), dan krijg je er amper een sleutel op omdat ie alle kanten op gaat.
Daarna de carburateur (een Solex naar het schijnt), behalve dat uiteraard 't borgpinnetje van de gashendel naar beneden op de grond glipte (dat wordt morgen in het licht weer zoeken), ging het verwijderen van de chokekabel relatief makkelijk.
Alleen daarna kun je dus de voorste moer er net niet afhalen (want daar zit de mengselstelschroef) en blijk je dus domweg niet bij de achterste moer te kunnen omdat de toerenbegrenzer daar op zit en die kun je dus weer niet er af halen als de carburateur aan het blok zit.
Ben er nu al over aan het denken of ik een van m'n steeksleutels dan maar ga verbuigen (heb twee sets op zich), maar of dat helpt?
Ik zit nu (binnen weer want ik heb 't helemaal gehad voor vandaag, te lang op m'n knieen gezeten en dat voel je en algemene bah-stemming) te twijfelen tussen dan maar het hele inlaatspruitstuk er af halen (koelwater weer bij vullen dus) of het dan toch maar te laten zitten.
De actie kwam eigenlijk doordat ik m'n compressiemeter niet goed in cylinder 3 kreeg en ik dus het luchtfilter er maar af heb gehaald.
(geen echte vragen, meer even frustratie uiten
)