De renault is gedemonteerd en naar de sloop gebracht. Alle onderdelen liggen klaar om na modificatie weer gebruikt te worden.
Blok uit de Renault hijsen.
Na het uitpluizen van het Injectie draadboompje van de J7T motor en NG3 bak heb ik motor en bak helemaal kaal gemaakt van alle onderdelen die al zeker niet direct passen.
Afgelopen woensdag Haar HY weer uit de stalling gehaald, wederom starten lopen na 6 maanden stilstand (blijft toch wel een goed functionerend blokje) en terug gereden naar huis. Thuis direct de motorkap eraf en de vloer eruit en meten met die handel..... heren/dames dit word heel er Krap! maar het zou moeten kunnen.
Gister na een leuke stadswandeling met haar en de kleine het mooie weer op Koningsdag maar eens misbruikt om een stevig begin te maken.
Nadat je een motor wat vaker in en uit gebouwd hebt (eerst de wissel voor deze goede motor en een jaar later weer vanwege de koolring en zijn veertjes) word het allemaal wat makkelijker en na anderhalf uur stond/hing de 1600 motor ernaast.
Naast zijn 600cc grotere franse Renault broertje.
Dat ging eigenlijk allemaal zo vlot dat ik besloot maar direct door te pakken en ook de versnellingsbak eruit te vissen met de takel.
Ik blijf me verbazen over het gewicht van de HY onderdelen, vreemd dat Andre Citroen zo prat ging op het dieet van zijn autos kwa plaatwerk enzo maar dat ie kwa motoren en bakken toch toestond dat dingen 3 keer zwaarder dan noodzakelijk ontworpen werden.
Het resultaat ziet er ongeveer zo uit. (man wat had ik een zwarte klauwen)
De eerste stap is nu om de Renault bak van de motor af halen en dan de bak op de juiste positie hangen in het Citroen Chassis.
Er moet een kleine uitsparing komen in de dwarsbalk waar ook de uitlaat doorheen loopt maar verder is het niet te moeilijk. Ik heb ook al een sisteempoje voor het nieuwe schakel mechanisme uitgedoktert maar voor die finale versie zal eerst de bak op zijn definitieve positie moeten hangen.,
Ik ben nu alleen opzoek naar een set originele versnellingsbak flenzen van een HY om de asstompen van de Renault aan te kunnen passen zodat ik originele HY aandrijfassen kan blijven gebruiken. Ik ga de goed functioneerende originele aandrijflijn in takt laten dus die kan ik niet gebruiken.
Wie heeft zoiets nog voor me liggen?
Grtz Thomas