Bonsoir,
Ondanks dat dit natuurlijk geen reisverslag forum is, toch even een update.
Na de bougieskabels check, zijn we dus een klein stuk verplaatst (75km) wat eigenlijk wel aardig ging. Hy had er na 5 dagen stilstand wel weer wat meer zin in, maar absoluut niet de power die hij voorheen had.
Toen we vervolgens een dagje naar het strand wilden (20km afstand), ging het echt mis. We hadden 15 km gereden, en HY viel helemaal uit. Aangezien dit 2x achterelkaar gebeurde, heb ik uiteindelijk de ANWB maar gebeld (immers 2 kids aan boord).
Het leek een beetje alsof die geen benzine meer kreeg. Ik heb wel een gehoord van het verschijnsel dat de motor zo warm is dat de benzine al verdampt in de leidingen voordat de benzine de carporateur bereikt. Maar HY heeft hier nog nooit last van gehad, en we hadden nu pas 15 km gereden...
Uiteindelijk is HY weggesleept en denkt een Fransoos al 7 dagen na over het dilema. In het begin dacht hij aan de Bobine, wat mooi was, want ik had een extra exemplaar van Kees Visser meegekregen. Maar toen dacht die aan de benzinefilters, (net als jou Ree), maar uiteindelijk kwam hij op de stroomverdelerkap uit. Ondanks dat ik hier ook 2 exemplaren van bij me heb, moest hij perse een nieuwe bestellen, en met plaatsen berekend die 300 euro! Dit lijkt mij tamelijk hoog, want die dingen kosten toch slechts circa 15 euro? Of is het plaatsten echt arbeid intensief? (niet dat ik veel keus heb...)
Naja, als het goed is krijg ik HY morgen gemaakt terug. Dat wordt ook wel hoog tijd, want we willen beginnen aan de terugreis.
Groeten, uit Ile de Re (met dank aan een vervangende huurauto
)
Kasper