Vandaag een paar oude, gebruikte motorrubbers kunnen bekomen, ze "voelden" iets stugger aan maar dit bleek valse hoop. Bij het monteren blijken ze eveneens niet voldoende uitgedraaid te kunnen worden om de opgegeven lengte te kunnen bekomen links en rechts, ze worden eveneens in elkaar gedrukt. We spreken nu over het op lengte stellen terwijl ze ingebouwd zijn.
MAAR....
maken we hier niet een denkfout bij interpretatie van het werkplaatshandboek?
Er staat:
4. Licht de motor m.b.v. een krik, voorzien van de steunen 2502-T bis en 3030-T, zover omhoog dat
de motorsteunrubbers vrij Iiggen.
5. Verwijder de motordraag armen, Iinks en rechts tezamen met de steunrubbers.
6. Afstelling van de motorsteunrubbers:
rechter zijde 103,6 mm linker zijde 100,8 mm
INBOUWEN
7. Monteer de motordraagarmen, Iinks en rechts tezamen met de reeds afgestelde motorsteunrubbers.
8. Laat de motor op de steunrubbers zakken door dekrik, voorzien van de steunen 2502-T bis en
3030-T, te laten zakken.Dus eigenlijk begrijp ik er nu uit dat de dempers in "onbelaste toestand" op de aangegeven lengte moeten gezet worden, juist?
Dan zullen ze bij het wegnemen van de krik automatisch "korter" worden, ik neem aan dat dit dan wel degelijk de bedoeling is? Kan iemand dit beamen, dan wel tegenspreken?
Wat een zware bevalling zeg, enkel voor een paar motorsteunen