Het is nu do 28 maart, 2024 22:27


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Restauratie
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2008 14:03 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: ma 14 jan, 2008 13:54
Berichten: 1
Ik ben benieuwd wat er allemaal gerestaureerd wordt aan het motorblok bij een complete revisie.
Of dat mensen er een nieuw modern motorblok inleggen (dan is wel de charme weg).
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die er bijvoorbeeld een diesel in monteren omdat er toch geen wegenbelasting over betaald moet worden.

Als er links zijn te vinden op het net zijn die ook welkom.

Met vriendelijke groet,

Arnold Kok


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Restauratie
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2008 1:26 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 07 sep, 2003 19:36
Berichten: 118
Woonplaats: Dieren
Hy bewonderaar schreef:
Ik ben benieuwd wat er allemaal gerestaureerd wordt aan het motorblok bij een complete revisie.
Of dat mensen er een nieuw modern motorblok inleggen (dan is wel de charme weg).
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die er bijvoorbeeld een diesel in monteren omdat er toch geen wegenbelasting over betaald moet worden.

Als er links zijn te vinden op het net zijn die ook welkom.

Met vriendelijke groet,

Arnold Kok


Ligt er een beetje aan in welke staat het blok is en hoeveel geld er in het spaarvarken zit! Bij een complete revisie pakt men de kop aan (kleppen, klepzetels, klepdichtingen, eventueel reviseren van de tuimelaars en assen) en worden de zuigers en bussen vervangen, krukas geslepen en nieuw gelagerd, nieuwe distributieketting en tandwielen, nokkenas een stoterstangen nakijken en de oliepomp ook maar even nakijken, waterpomp is ook wel handig, och, je kunt het zo duur maken als je maar wilt.....want deelrevisies zijn natuurlijk ook mogelijk; nieuwe zuigerveren en eventueel de bussen laten honen, of alleen de kop laten doen, nieuwe koppakking heb je zowiezo nodig. Of een niet te dure redelijke motor op de kop tikken, meestal is roest het grootste probleem.
Belangrijkste is om te kijken of een revisie wel echt nodig is, dus eerst compressie meten, olieverbruik en conditie van de olie en bij het olieverversen de magneetplug bekijken of daar grote brokken metaal aan zitten, bij het ontbreken van een magneetplug deze toch maar snel zien te vinden.
Een andere motor er in leggen is wel mogelijk en ook wel gedaan maar je zit dan toch weer met de koppeling naar de originele versnellingsbak en dat was nu juist niet de sterkste schakel in de aandrijving. Volgens mij staat er ook nog een HY op Marktplaats te koop met een moderne diesel.
Maar als je toch goedkoop op slaolie wilt rijden dan is het eenvoudiger om meteen maar een HY met Perkins of Indenor-diesel te nemen, heb er zelf geen ervaring mee maar ze schijnen lawaaiiger en trager te zijn dan de benzine-uitvoeringen maar daar zal toch ook wel mee te leven zijn!

:)

_________________
http://www.geocities.com/HY_Pino


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group