Vandaag een dagje vrij, dus maar weer onder de bus gerold met de vierde dopsleutelset deze week. Hier bleek al snel dat 't helemaal geen dop 13 maar dop 12 moet zijn, schijnbaar was mijn eigen dop 12 te dik of iets dergelijks, deze paste in ieder geval prachtig. Met relatief (ten opzichte van de cilinderkop
) weinig kracht (linkerhand tegen de bumper, rechter flink trekken aan de ratel) heb ik de bouten los gekregen en omdat ik de smaak te pakken had alle zuigers uitgebouwd om ze te bekijken. Naar wat ik kan beoordelen is inderdaad alleen zuiger 3 stuk (en goed ook...) en de rest is nog prachtig, even als de veren en de wanden.
Naar mijn beoordeling (en portemonee) kom ik er goed vanaf wat betreft de zuigers. Mijn plan is om een zuiger over te nemen van Henk, nieuwe veerringen voor alle zuigers (schijnt altijd handig te zijn), nieuwe koppakking, nieuwe carterpakking (die is niet zo super meer) en nieuwe waterpompslang aan te schaffen. Daarnaast met de cilinderkop en de zuigers langs een oude Citroen specialist te rijden met de vraag de kop te vlakken, zuigers na te kijken en de kleppen te slijpen (zit een flinke laag roet op).
Dan een momentsleutel huren (of kopen mocht ik een leuke tegenkomen) en er het beste van hopen
Iemand nog adviezen?
Mijn boodschappenlijstje op dit moment:
- 1 2e hands zuiger
- 1 koppakking
- 1 klepdekselpakking
- 1 carterpakking
- 4 sets zuigerveerringen
- 1 voetpakking waterpomp
- 1 rubberring waterpomp
- Wynns Cooling System Flush + veel water
- 1 2e hands voordemper, uitlaatpijp probeer ik te lassen
- bezoekje aan een specialist voor slijpen kleppen, vlakken cilinderkop en controle/reiniging zuigers
Ben ik nog wat vergeten?
Of nog dingen die ik het best nu ook meteen mee kan nemen (en dan bedoel ik niet de volledige nokkenas uitbouwen, dat durf ik nog even niet
)
Niet geschikt voor mensen met een zwakke HY-maag:
Voor verdere foto's, zie m'n nieuwste
fotopagina