Het is nu zo 21 jul, 2019 1:02


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Onstekingsprobleem
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2012 13:22 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2533
Woonplaats: Hengelo (OV)
Via PB ontvangen:
CeesKromhout schreef:
Goedemorgen,
Ik ben Cees Kromhout in het bezit van HY AM-54-01 uit 1962 met de "Traction motor" van 1911 cm3
De auto heeft nog een 6 Volt installatie met een orginele ontsteking. Ik heb nét een nieuwe 6 Volt bobine gemonteerd.,, Ik heb de verdeler uit de motor gehaald en de bougie-kabels los gehaald.................het waarom wil ik best vertellen...........
De verdeler is met nieuwe contactpunten en een nieuwe condensator terug geplaatst ,..........volgens mij past dat maar op éen manier ??? toch........???
De pen van 6 mm zit na het draaien van de slinger diep in het gat van het vliegwiel huis, dus nu staat de motor op het ontstekings tijdstip van de eerste cilinder ( aan de versnellingbak-zijde).
Daarna de ontsteking afstellen, door linksom draaien van het ontstekinghuis tot het controle lampje aangeeft dat de contactpunten open gaan.

Dan mijn onzekerheid:
De rotor, die óok maar op éen manier gemonteerd kan...........wijst dan niet naar een bougie contact in de verdelerkap........best nog een stuk van het volgende contact af. Ik had verwacht dat de rotor nu bij een contact zou staan.
De verdelerkap kan óok maar op éen manier, geplaatst worden, of helemaal anderom, maar dat maakt voor de plaatst van de contacten niks uit
Is dat volgende bougie contact de juiste aansluiting voor de bougiekabel van de eerste cilinder, of doe ik iets fout

Alvast bedankt voor een aanwijzing
Cees Kromhout

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Onstekingsprobleem
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2012 13:26 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2533
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ik denk dat het antwoord is:
haal de pin er uit en draai de motor nog een slag.
Het timingsgat komt namelijk in de hele motorcyclus twee keer voorbij.
Waarvan maar 1 keer dat de rotor bij bougie 1 is.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Onstekingsprobleem
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2012 12:11 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
Ik heb gecontroleerd of ronddraaien een andere stand van de rotor gaf, maar dat is niet zo. Maar nadat ik alles nog eens opnieuw gedaan hebt. Start HY . Toch ergens een fout gemaakt. Soms moet je het even laten rusten, weet ik al lang, maar soms vergeet ik dat weer.
Maar toch bedankt


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group