JanW schreef:
Joost schreef:
Om een motor goed op LPG te laten lopen, is perfect op benzine lopen niet nodig.
Natuurlijk moeten de kleppen en ontsteking wel in orde zijn.
Een motor die niet perfect op benzine loopt kan inderdaad goed op LPG lopen. Maar je zou de eerste niet zijn die met een lege LPG tank hortend en stotend op benzine verder moet. Daarom vind ik persoonlijk dat alles goed in orde moet zijn.
Daar ben ik het natuurlijk mee eens
Ree schreef:
Coendalini schreef:
Mijne heeft ook zo'n handpompje maar dat is in principe het zelfde als starten. er komt na lange tijd staan geen benziene omhoog omdat de pomp lucht lekt? en dan droog staat.
Het kan best een tijdje duren voordat de benzine weer uit de tank naar de motor gepompt is. Kan in principe zowel met het handpompje als door te starten. Door te starten zie je echter niet wanneer je benzine krijgt, met grotere kans op verzuipen. Daarnaast belast je onnodig je startmotor en trek je veel stoom uit je accu terwijl je die beter kan gebruiken voor een goede vonk. Vandaar dat ik het altijd oppomp met het handpompje totdat er benzine in de carburateur zit, en dan starten op de startmotor. Zolang dit prima werkt, hoef ik geen nieuwe- of elektrische pomp.
Maar als pompen niet meer werkt, dan ben je aan een nieuwe pomp toe...
Ik snap niet waarom de kans op verzuipen groot is.
Je zet de choke erop, dan zit er nog geen benzine in de carburateur.
Dan ga je starten en als er genoeg benzine in de carburateur zit zal de motor aanslaan.
Wanneer komt dan het moment dat hij zal gaan verzuipen?
Sowieso is het mij nog niet gelukt om mijn HY te laten verzuipen. Volgens mij is die kans alleen heel groot bij voertuigen met een acceleratiepomp. Misschien dat ik hem verzopen krijg met warme motor met de choke erop, ik zal dat eens een keer proberen.