Het is nu do 28 maart, 2024 14:50


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: 123 ontsteking
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2016 10:45 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 01 jul, 2007 10:57
Berichten: 42
Ik heb bij de club een 123 gekocht. Nu heb ik een paar vragen ivm de montage.
Wat is de ontstekings volgorde van een Hy? Twee kabels zijn los geraakt op de oude verdelerkap? En is 1 dan vooraan dichts bij de cabine en 4 bij de radiator?

Ik moet op de 123 een vervroegingscurve instellen (een knopje achter een imbusbout). Welke instelling heb ik daar nodig?

Als ik de 123 plaats in het blok en ik heb de pin in de krans van het vliegwiel zitten en het ontsekingsmoment staat afgesteld staat de roter dan op punt een? Met andere woorden krijgt op dat moment cilinder 1 een vonk?

Groet
Gert-Jan

_________________
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 123 ontsteking
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2016 11:45 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
Elders in een draadje werd verwezen naar deze link: http://www.123ignition.nl/pdf/123SWITCH4.pdf

De eerste cilinder ligt aan de kant van de waterpomp.De ontstekingsvolgorde is: 1-3-4-2

En een installatiehandleiding vind je op: http://www.citroworld.com/Files/File/123HY_NL.pdf

Volgens mij moet het daarmee lukken......

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 123 ontsteking
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2016 19:33 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
Welke curve in te stellen staat in het boekje wat erbij zit. Hoe te installeren ook, vrij duidelijk vind ik.

Als de pin erin zit heb je de ontsteking van cilinder 1, dat is hetzelfde als bij de originele ontsteking.
Als dan het ledje brand kijk je onder de verdelerkap bij welke bougiekabel de rotor staat en die sluit je dan aan op cilinder 1.
Daarna met de draairichting van de rotor mee 3-4-2 aansluiten en dan moet het goed zijn.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group