Het is nu do 28 maart, 2024 16:11


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: 123 ontsteking kapot!?
BerichtGeplaatst: di 03 mei, 2016 20:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: vr 30 dec, 2011 19:46
Berichten: 262
Beste Hy liefhebbers,
Gister wilden mijn vriendin en ik na maanden weer eens een weekje weg naar zee met de HY. We kwamen echter niet verder dan een km of twee; nadat we hadden getankt bij een lokaal tankstation kregen we de motor niet meer aan de praat (en nee, we hebben de juiste brandstof getankt 8) ). De startmotor liep als een trein er kwam echter geen enkel signaal dat ook de motor zou gaan lopen. Het geluid leek als twee druppels water op het starten zonder het contact te hebben omgedraaid.

Nadat we de HY hulplijn hadden gebeld hebben we enkele test uitgevoerd. De benzineleiding bleek echter niet geblokkeerd en ook de benzinepomp bleek nog prima te functioneren. Uiteindelijk toch maar de ANWB gebeld. Deze beste man constateerde na enkele metingen dat de 123 ontsteking kapot was. Ik citeer: 100% zeker weten! We zijn opgesleept naar een lokale garage.

S' avonds kon ik direct terecht in Heesch voor een nieuwe 123 ontsteking. Nogmaals dank hiervoor Stan! Stan was echter al de 2e deskundige die stond te kijken van de diagnose van de ANWB man. Maar goed; alles kan nu eenmaal kapot. Toch? Vandaag bleek echter bij de garage dat ook de nieuw ingebouwde ontsteking ook geen impulsen afgeeft! Morgen kijkt men verder wat er loos is. Maar het euvel lijkt dus niet de ontsteking te zijn.

Wat kan dit zijn? Ik heb zelf de meeste kabels gecontroleerd op loszitten. De ANWB man heeft de bobine doorgemeten etc etc. Toch wel erg jammer dit. Heb je net een weekje vakantie, is je busje na allerlei (wan)toestanden goedgekeurd, krijg je dit. Hopelijk kan ik de 123 ontsteking nog terugbrengen naar het magazijn.

Alvast bedankt.

Michiel


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 123 ontsteking kapot!?
BerichtGeplaatst: di 03 mei, 2016 20:59 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Maak eerst eens de plus vd bobine , dan de min vd 123 direct naar de accu. Meestal is het 1 van deze 2.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group