Ree schreef:
Mooi dat het alleen het veertje is, maar raar dat
1. de ANWB dit niet gezien heeft
2. je wiel hier zo vast door komt te zitten. Dit hoort m.i. alleen met een remschoen in je achterwiel te kunnen omdat voor beide remmen "aflopen". Helemaal als je nagaat dat er sowieso twee veertjes per schoen zitten. In nieuwstaat hoort één veertje echt wel voldoene te zijn om je schoen terug te krijgen.
Ik vind het een vaag verhaal.
1:10 is wel érg zuinig. Misschien redt je dat als je heel traag rijdt, maar je hoort toch wel wat meer te verbruiken, hoor
Voor zover ik het kan overzien zijn de voorremmen juist oplopend waardoor ze een zelfbekrachtigend effect hebben. Achter heeft maar 1 van de schoenen dit effect.
Wat ik me voor kan stellen is dat er 1 veer heeft gezeten en dat als gevolg van dit oplopende karakter de remschoenen vast slaan als de zuigers niet meer soepel in de cilinder terug gaan. Iets dat op termijn eenvoudig gebeurt, zeker na periode van stilstand en in de onderste cilinders. Dit past bij de opening van het draadje. Kan me ook wel voorstellen dat de ANWB over het hoofd ziet dat er twee veren per remschoen nodig zijn. Kan alleen de relatie met de gelekte remolie niet helemaal leggen. Toeval?
gr Teun