Het is nu do 28 maart, 2024 21:41


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Remmen
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2013 13:34 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 25 apr, 2011 10:16
Berichten: 25
Woonplaats: Winschoten
Rem probleem ,alleen bij het linker achter wiel komen de remschoenen niet vrij, 3wielen prima. De hy bezit een enkel systeem, misschien remdrukbegrenzer? Hoe testen?
Reeds remcilinder vervangen geen resultaat.Rem komt vrij als ik de ontluchtingsnippel los draai, dit was bij de oude remcilinder niet het geval. Bij het bedienen van het rempedaal
komt het rempedaal te hoog, veel druk,
Remslang is vier jaar geleden vervangen, ook gedemonteerd en met de compressor
door geblazen. Wie weet raad?
Hoera :D probleem opgelost, verstopping in de remslang door eind rubber rem leiding.
Nu op naar CITROMOBIL 8)


Citrogek


Laatst bijgewerkt door citrogek op di 30 apr, 2013 8:23, in totaal 4 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Remmen
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2013 13:59 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Ik neem aan dat je met remcilinder de cilindertjes bij de remsegmenten bedoeld, die de segmenten tegen de trommel duwen? Of bedoel je je hoofdremcilinder?

Ik zat namelijk aan de laatste te denken als oorzaak: als je de druk van het remsysteem afhaalt (ontlucht) dan bewegen zowel de remcilinders als de segmenten netjes terug. Dus (denk ik dan) werkt je systeem bij de segmenten tenminste redelijk.
Het lijkt erop alsof de druk op het systeem blijft staan. Een verstopte leiding kan hier meespelen maar die had je al gefikst.

Dan hou ik nog maar 1 onderdeel van de keten over: het ding dat druk op je systeem zet a.k.a. de hoofdremcilinder.
Het klinkt mij in de oren alsof de cilinder niet goed terugkomt na intrappen. Een vuiltje, een afgebrokkeld stukje keerring, het hoeft maar heel klein te zijn om voor problemen te zorgen.

Een hoofdremcilinder is te reviseren, maar voor de HY heb ik dat nooit gedaan. Advies daarover laat ik liever aan mensen met ervaring. Ik heb het wel eens bij mijn Dyane gedaan en dat was goed te doen en niet duur. Maar aangezien remmen wel essentieel zijn in elke auto, en absoluut 100% betrouwbaar moeten zijn kan ik me ook voorstellen dat vervangen van de hoofdremcilinder misschien wel verstandiger is.

Overigens zou bij problemen met de hoofdremcilinder dit probleem zich aan 2 kanten tegelijk moeten voordoen (L+R voor of L+R achter). Of er types HY zijn met een niet gescheiden remsysteem weet ik zo niet (voor-achter).
Als het maar aan 1 kant tegelijk voorkomt dan vervalt mijn redenering...

Maar!
Ik ben geen expert :roll:

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Remmen
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2013 15:06 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 09 mei, 2011 15:48
Berichten: 272
Woonplaats: Losser
Mijn HY heeft geen gescheiden systeem.

Je zou het rempedaal in kunnen trappen en ingetrapt houden en dan de leiding op de hoofdrem cilinder oplossen , komt de rem dan vrij dan is dat gedeelte goed.
Dan kunnen de remcupjes beschadigd zijn in de hoofdremcilinder.

Bij werkzaamheden aan het "natte" remsysteem altijd ontluchten voor men gaat rijden.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Remmen
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2013 17:01 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Mijn eerste reactie is vervang die remslang achter eens dat zou zomaar de boosdoener kunnen zijn.
Of draai als hij vaststaat voor de remleiding eens los. Komt hij dan niet los dan is het zeker de remslang ondanks dat hij maar 4 jaar oud is.
Zelfde bij mijn eend gehad. Nieuwe erop en probleem over.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Remmen
BerichtGeplaatst: zo 18 aug, 2013 16:28 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 28 maart, 2013 23:06
Berichten: 211
Woonplaats: Bellingwedde
Bij mij zaten er ook allemaal rolletjes rubber in de remvloeistof. Slang is vervangen voordat de remmen blijven vastlopen, omdat de olie niet meer terug kan lopen...

rene


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group