Ik heb ook wel eens kletsnatte voeringen gehad, bijna altijd door lekke cilinders, maar een lekkende wartel kan ook. Ik heb nooit gemerkt dat ze na goed reinigen weer kletsnat worden, wel dat het oppervlak weer vochtig wordt. En ze kunnen in de tijd wel degelijk 1 cc vocht opnemen. Als ze erg nat zijn is mijn ervaring dat je altijd links/rechtsverschil houdt omdat de wrijving ten opzichte van de trommel is veranderd. Welke methode van reinigen ik ook gebruikte, het verschil bleef en de schoenen bleven donker (=vloeistof) . In mijn arme periode wisselde ik wel eens 1 schoen van links naar rechts of v.v. en dat werkte wel, maar dan is de balans voor/achter weer verstoord, voor zover die in de jaren 70 bestond. Heb je al eens de boel schoongemaakt en met de trommel erop 1x geremd en direct daarna gekeken waar het nat wordt? Het beste is denk ik om nieuwe schoenen te monteren, mits de lekkage goed is verholpen.
_________________ een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne. Traction 11 BN 1953 DS 21 IE hydraulique DS Break ambulance verkocht XM V6 Fiat Topolino 1938
|