Het is nu do 28 maart, 2024 18:15


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2022 21:26 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 10 mei, 2014 1:27
Berichten: 49
Beste mensen,
Ik moet een lange verhaal houden over het hoe en waarom, maar eerst de vraag:
Tijdelijke stalling gezocht in de regio Rotterdam in de maanden Mei en Juni (indien mogelijk langer dan tijdelijk).

Het verhaal erachter:
In 2006 ben ik naar Zweden vertrokken met medeneming van onze bus die het NL-kenteken bleef houden. Alle jaren heb ik ervoor gezorgd dat HY rijdbaar en goedgekeurd bleef (dus elke 2 jaar naar NL) Door Covid werd dat laatste een beetje onmogelijk en nu heeft HY een zweeds kenteken (lelijk hoor, een witte plaat op een blauwe bus).

In die jaren is mijn zoon er een paar keer mee naar Noorwegen op vakantie geweest en nu wil mijn dochter er mee weg....naar Schotland! In de Meivakantie zijn zij en haar vriend hier en gaan we de bus weer in orde maken (er is een paar jaar niet echt mee gereden) en daarna gaan ze naar NL en moet de bus ergens onder dak staan tot ze naar Schotland gaan. Ze dachten dat dat wel kon bij de vriend zijn werkgever, maar daar is het plafond iets te laag.
Heen en weer rijden is een beetje duur geworden de laatste tijd dus is een (tijdelijke) stalling zoeken hopelijk de oplossing.
Na terugkomst moet de bus ook weer ergens staan tot er een mogelijkheid is hem terug naar Zweden te brengen of...we moeten een plek hebben waar HY in NL kan blijven.
Ik ben heel benieuwd naar reacties!
Vriendelijke groet,
Fridus Vis, Arwen en Thijs en een 51 jaar oude "De Bus".


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2022 22:07 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Hoi Fridus,

Niet de ideale oplossing, mogelijk wel een tijdelijke, maar je mag je bus parkeren op mijn oprit in Delft. Daar staat hij achter een hek dat op slot kan in een rustig wijkje, maar niet overdekt.

Volgens mij heb wel een plaatje uit 2009 waar onze bussen voor jouw huis in Zweden staan :)

Afbeelding


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: zo 10 apr, 2022 10:58 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Nog wel plekje midden des lands.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: zo 10 apr, 2022 15:24 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 10 mei, 2014 1:27
Berichten: 49
Hej Rene,
Leuk om je weer tegen te komen ;)) Zo lang geleden alweer. Er is hier intussen een hoop gebeurd en veranderd, maar we zijn er nog!
Bedankt voor je aanbod, maar ik hou het even als reserve. De bus heeft een paar jaar geleden een hele regenzomer bij Cees Visser gestaan en de gevolgen waren niet best. Maar met een zeil is het wellicht een oplossing.
Hartelijke groet voorlopig,
Fridus

PS Mijn zoon die je toen in Rättvik hebt zien rijden woont ook in Delft, aan de Spoorsingel.

Ree schreef:
Hoi Fridus,

Niet de ideale oplossing, mogelijk wel een tijdelijke, maar je mag je bus parkeren op mijn oprit in Delft. Daar staat hij achter een hek dat op slot kan in een rustig wijkje, maar niet overdekt.

Volgens mij heb wel een plaatje uit 2009 waar onze bussen voor jouw huis in Zweden staan :)

Afbeelding


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: zo 10 apr, 2022 15:26 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 10 mei, 2014 1:27
Berichten: 49
Hoi Ghys,
Bedankt voor je reactie. Waar ergens in het midden des lands? Wellicht een optie als er niets dichterbij komt.
Groet,
Fridus


ghys schreef:
Nog wel plekje midden des lands.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: zo 10 apr, 2022 15:43 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Culemborg. Met het OV goed te bereiken.

Delft is een goede eerste optie :)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2022 19:07 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 10 mei, 2014 1:27
Berichten: 49
Hoi Ghys,
Ik heb even niet van me laten horen. Ben eerste een week bij mijn moeder in NL geweest en heb dochter (Arwen) en vriend(Thijs) mee terug genomen naar Zweden. Daar hebben we De Bus reisvaardig gemaakt (incl. nwe benzinepomp en sporen) en afgelopen dagen zijn ze naar NL gereisd. Helaas een lekkage in een slang van het koelsysteem en uiteindelijk De Bus in Epse achtergelaten om daar de reparatie te doen.
Zij hebben intussen toegang onder mijn inlog tot het forum en zullen zelf contact opnemen over hoe ze het zelf willen regelen. Een eerste vraag was wel: Is jouw plek evt. geschikt en beschikbaar om daar de winter over te staan, zodat ze Delft gebruiken zolang het noodzakelijk is. Ze hebben intussen met veel moeite een parkeervergunning aangevraagd (de ambtenaren wilde zelfs weten of er belasting in Zweden wordt betaald....nee natuurlijk!), maar aan de straat in R'dam is niet een heel betrouwbare optie.
Kortom: ze laten wel van zich horen!
Hartelijke groet,
Fridus


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2022 19:10 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 10 mei, 2014 1:27
Berichten: 49
Hoi Rene,
Ik heb even niet van me laten horen. Ben eerst een week bij mijn moeder in NL geweest en heb dochter (Arwen) en vriend(Thijs) mee terug genomen naar Zweden. Daar hebben we De Bus reisvaardig gemaakt (incl. nwe benzinepomp en sporen) en afgelopen dagen zijn ze naar NL gereisd. Helaas een lekkage in een slang van het koelsysteem en uiteindelijk De Bus in Epse achtergelaten om daar de reparatie te doen.
Zij hebben intussen toegang onder mijn inlog tot het forum en zullen zelf contact opnemen over hoe ze het zelf willen regelen. Je aanbod is zeker welkom omdat er nog wel eea moet gebeuren voor ze op pad kunnen, o.a. in Capelle
Ze hebben intussen met veel moeite een parkeervergunning aangevraagd (de ambtenaren wilde zelfs weten of er belasting in Zweden wordt betaald....nee natuurlijk!), maar aan de straat in R'dam is niet een heel betrouwbare optie.
Kortom: ze laten wel van zich horen!
Hartelijke groet,
Fridus


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2022 10:23 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Gespot in de binnenstad van Delft:

Afbeelding

:lol:


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2022 0:44 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 10 mei, 2014 1:27
Berichten: 49
Ree schreef:
Gespot in de binnenstad van Delft:

Afbeelding

:lol:

Dat is knap en actueel!! Ze hebben vandaag hun erfenisdelen opgehaald in Eefde (Mijn moeder is dus intussen overleden helaas, maar met 97,5 jaar ook niet echt onverwacht) en via Delft weer naar R'dam gegaan.... Bijzonder!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2022 0:47 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: za 10 mei, 2014 1:27
Berichten: 49
De Bus schreef:
Ree schreef:
Gespot in de binnenstad van Delft:

Afbeelding

:lol:

Dat is knap en actueel!! Ze hebben vandaag hun erfenisdelen opgehaald in Eefde (Mijn moeder is dus intussen overleden helaas, maar met 97,5 jaar ook niet echt onverwacht) en via Delft weer naar R'dam gegaan.... Bijzonder!

BTW...mijn zoon woont op de hoek aan de rechterkant....vandaar!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Tijdelijke stalling voorjaar 2022
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2022 21:54 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Mooi plekje. Boven de Bolk.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group