Hoi Rebecca en Pascal,
Soyez les bienvenus ! oftewel: welkom op dit Forum.
Héél positief te lezen dat jullie "verliefd" zijn geworden op de Citroën HY ! Wij zijn allemaal (velen al járenlang !) "verliefd" op onze HY maar ... liefde maakt soms blind en de aanschaf van deze unieke "TUB" vergt enig nuchter verstand !
Let wel: het navolgende is beslist niet bedoeld om jullie te ontmoedigen (wat òns betreft zou iedereen het plezier in een HY eens moeten beleven !) maar even gewoon de "dagelijkse werkelijkheid":
Citaat:
zoeken wij een technisch goede auto waar geen reparaties aan worden aan verwacht
Als dit jullie richtlijn is moet je géén HY kopen. Simpelweg omdat grosso modo aan iedere HY regelmatig gesleuteld/gerepareerd/gerestaureerd moet worden. In jullie geval moet iedere reparatie c.q. onderhoud worden uitbesteed en dat kan kostbaar worden.
Citaat:
een budget van maximaal €10.000 voor de perfecte HY
Een aantal jaren geleden zou dit nog hebben gekund voor een héél goede (maar zeker geen "perfekte") HY. De prijzen rijzen nu echter de pan uit.
Citaat:
laten ombouwen tot lpg
Kosten: ca EUR 1.000,=.
Citaat:
Wellicht goedkoper omdat er in bijv. Frankrijk vast nog een stuk meer rondrijden
In Frankrijk zul je zelden een rijdende HY aantreffen; het overgrote deel van het nog (min of meer) rijdende HY-spul is inmiddels naar Nederland versleept en wàt er nog aan (enigszins fatsoenlijk) materiaal in Frankrijk te koop is (zie bijvoorbeeld:
http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... %C3%ABn+HY ) is doorgaans èrg duur.
En (aangezien Rebecca waarschijnlijk achter het stuur zal zitten): deze auto heeft géén stuur- en rembekrachtiging. Daarnaast ligt het brandstofverbruik gemiddeld op 1 : 7 en de (doorgaans) maximum snelheid op ca. 90 kmh.
Wellicht allemaal héél ontnuchterend maar je hebt niets aan een droom die uiteindelijk uiteen spat ...
Wens jullie veel wijsheid in jullie zoektocht !
Mvrgr.
Gert