Het is nu do 28 maart, 2024 19:18


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: (gereviseerde) motor
BerichtGeplaatst: zo 26 maart, 2017 14:52 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
1600 heeft wat minder vermogen, dus je komt iets minder snel weg en het duurt ietsje langer voordat je op de topsnelheid zit.
Uit ervaring kan ik echter zeggen dat mijn 1900 moeite heeft om sommige 1600s bij te houden :)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: (gereviseerde) motor
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 1:17 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
Wij hebben altijd met een 1900 blok gereden. Zou ik zonder problemen ook een 1600 kunnen inbouwen
Ja dat kan zonder één enkel probleem. Vraag is alleen of je dat wilt ... Je hebt zó maar een hoop vermogen minder ...
Citaat:
Uit ervaring kan ik echter zeggen dat mijn 1900 moeite heeft om sommige 1600s bij te houden
... maar dit geldt in dit geval dus enkel voor MurpHY en is zéér zeker géén algemeen geldende regel.
Vraag: wààrom zou je nu een 1600-blok inbouwen ?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: (gereviseerde) motor
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 9:44 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Er liggen nog heel wat batches platte 1600 zuigers waar bijna geen vraag naar is. Iedereen wil bolle voor wat extra vermogen. Consequentie is dat het goedkoper is om een 1600 blokkie op te bouwen.

Zolang je bus niet al te zwaar is en je niet door de bergen gaat, krijg je het 1600 blokkie ook wel in zijn toerenbegrenzer. Qua topsnelheid maakt het dus normaalgesproken niet uit.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: (gereviseerde) motor
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 10:58 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Zijn de versnellingsbak verhoudingen bij 1600 en 1900 dezelfde?

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: (gereviseerde) motor
BerichtGeplaatst: di 28 maart, 2017 21:49 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
De bak is geleverd in twee eindoverbrengingen, maar deze zijn niet gekoppeld aan de 1600/1900 blokken.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: (gereviseerde) motor
BerichtGeplaatst: za 20 mei, 2017 16:12 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: vr 30 dec, 2011 19:46
Berichten: 262
Dag,
Ik ben uiteindelijk in zee gegaan met Tonny. Zelden iemand gezien met zo enorm veel kennis van de HY. Samen hebben we de motor eruit gehaald en de gereviseerde teruggeplaatst. Echt een geweldig project waar ik enorm veel van opgestoken heb. We zijn een dag of 3 bezig geweest; een dag(deel) de motor demonteren, een dag de gereviseerde motor geheel opgebouwd en tenslotte een dag de motor ingebouwd. Dat viel nog niet mee omdat de ondergrond zand betrof. Tegelijkertijd zijn de koppelingsplaat en druklager vervangen. Ik heb inmiddels 100km rustig ingereden. Het blok functioneert uitstekend. Wat een wereld van verschil; geen geschok meer, geen lekkages etc.

Dank voor jullie tips!

Michiel


Bijlagen:
20170427_130950.jpg
20170427_130950.jpg [ 2.56 MiB | 10149 keer bekeken ]
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: (gereviseerde) motor
BerichtGeplaatst: za 20 mei, 2017 23:32 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Dat lezen we graag ! Mooi plaatje overigens ... en héél knap dat jullie e.e.a. op die zachte ondergrond voor elkaar gebokst hebt !
Over Tonny hád ik al eens geschreven ...
Succes met de volgende tig-duizenden kilometers !
Oh ja: heeft Tonny je óók verteld over het (hoe en wat) natrekken van de cilinderkopbouten en het (na-)stellen van de kleppen (na zo'n eerste 500 km) ? Beslist doen ! (stellen van de kleppen alsdan bij een (hand-)warme motor).

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group