Het is nu do 28 maart, 2024 14:08


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Bakolie peilen
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2007 15:04 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 01 jul, 2007 10:57
Berichten: 42
Hallo,
Er is al een topic aan besteed maar daar word ik niet veel wijzer van.
Kan iemand mij uitleggen hoe het olie niveua van de bak kan bekijken?
en als er wat bij moet wat kan ik er dan het beste inschuden?

Alvast bedankt
Gert-Jan
(net weer een hy vakantie achter de rug)

_________________
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2007 16:23 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Peilen kan je niet. Aan de bestuurderskant zit een bout, die kan er uit, dat is een overloop voor het juiste niveau.

Ik zou eerst de bakolie even warm rijden, de oude olie aftappen, metaalschilvers van het magneetje halen, nieuw koper ringetje bij je plug, 3 liter bakolie erin, en je bakkie is weer lekker vers.

Over de olie is al heel veel geschreven. De eisen zijn:
- GL4 (géén GL5)
- EP
- visc: 80

Verder kan je nog even nalezen wat hier allemaal over geschreven is...

Groet,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2007 11:27 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Pas even gecheckt en bleek dat ik m'n jerrycan bakolie er in leeg kon gieten (nog een ruime liter zat er in) en nog kwam er niks uit de overloop...
Doe ik nou iets fout?
Neem toch aan dat het een kwestie is van overloopplug er uit halen, bovenste dop losschroeven en er dan maar olie in laten lopen tot het er bij de overloop weer uitloopt?
Kon trouwens nergens iets vinden in de documentatie... de handeling is blijkbaar te moeilijk voor de gewonen gebruikershandleiding en te triviaal voor Je Repare Mon Type H.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2007 21:57 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
Als je de goede bout te pakken hebt doe je het goed... een liter er bij is wel veel!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2007 23:56 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 27 aug, 2006 19:09
Berichten: 168
Woonplaats: Zeist
Natuurlijk kun je de versnellingsbak wel peilen.

Uit mijn tijd dat ik bij een service station werkte: buig het uiteinde van een metalen draad twee maal 90 graden om zodat je een haak krijgt. Steek de haak door de geopende niveauplug en peil zo het bak niveau.

flyingHY

_________________
HY's te gek.

Kijk op mijn site voor de vorderingen:
http://www.flyingHY.nl


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2007 9:40 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Maar het vullen via de grote dop aan de bovenkant klopt wel? Bij de Citroen dealer hebben ze het toen via de niveauplug naar binnen lopen spuiten, vond dat een vrij onhandige methode :)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2007 23:57 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 27 aug, 2006 19:09
Berichten: 168
Woonplaats: Zeist
Citaat:
Maar het vullen via de grote dop aan de bovenkant klopt wel?

Jazeker, voorzichtig vullen en de tijd geven om door te lopen, afgewisseld met peilen. Totdat de olie de onderrand van de niveauplug heeft bereikt.

flyingHY

_________________
HY's te gek.

Kijk op mijn site voor de vorderingen:
http://www.flyingHY.nl


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2007 8:55 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 01 jul, 2007 10:57
Berichten: 42
Ree schreef:
Ik zou eerst de bakolie even warm rijden, de oude olie aftappen, metaalschilvers van het magneetje halen, nieuw koper ringetje bij je plug, 3 liter bakolie erin, en je bakkie is weer lekker vers.

Over de olie is al heel veel geschreven. De eisen zijn:
- GL4 (géén GL5)
- EP
- visc: 80

Verder kan je nog even nalezen wat hier allemaal over geschreven is...

Groet,

Ree


Bij het HY team verkopen ze GL5. Wat is hier dan slecht aan?

_________________
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: HY team
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2007 17:23 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
Niet alles wat men bij het HY team verkoopt is goed. Ik weet uit ervaring dat er een paar mensen zijn bij het HY team die soms wat anders over bepaalde producten denken en dan het advies geven om het gewoon te verkopen. Dus altijd goed blijven opletten.

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2007 20:24 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 01 jul, 2007 10:57
Berichten: 42
Dat kan altijd. Maar daarmee blijft mijn vraag staan wat er dan aan die gl5 niet goed is.

groet
gert-jan

_________________
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2007 23:17 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Zoals al werd verwezen is er in dit topic al veel over gepraat.
Het blijven uiteraard discussies zoals ook het wel/geen 185/75R16's, wel/geen lood, 95 of 98 octaan en gele of witte koplampen ;)

Het uitgangspunt is dat moderne vloeistoffen additieven hebben die mogelijk schade toebrengen aan de onderdelen die gemaakt zijn toen dat spul er nog niet was. Voornamelijk een theoretische beschouwing (ik heb nog nergens daadwerkelijk foto's gezien van weggevreten ringen enzo), maar onder het motto "als veel HY rijders het zeggen, dan is het zo" is het handig het goed door te lezen en te overwegen.
Zelf heb ik een Kroon Oil EP80 GL4 als ik het zo uit m'n hoofd heb, gewoon bij Brezan te koop bijvoorbeeld en Halfords zal het ook wel hebben.
Eigenlijk alles waar niet "turbo", "revolutionair", etc. op staat voldoet wel IMHO ;)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2007 10:29 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Gert-Jan schreef:
Dat kan altijd. Maar daarmee blijft mijn vraag staan wat er dan aan die gl5 niet goed is.

Er zijn mensen die de ervaring hebben dat een GL5 te glipperig is waardoor de synchromeshen bijna niet functioneren.

Daarnaast is een GL5 agressiever voor je bak dan een GL5.

Groet,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 sep, 2007 14:02 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 27 aug, 2006 19:09
Berichten: 168
Woonplaats: Zeist
Dat is ook mijn informatie. GL5 is zo veel meer smerend dan GL4 dat de synchromes kan gaan slippen.

flyingHY

_________________
HY's te gek.

Kijk op mijn site voor de vorderingen:
http://www.flyingHY.nl


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group