Ik zou voor de motor gaan met de aangebouwde versnellingsbak,ik weet niet hoe hiet met de dieselmotoren zit maar het lijkt mij hetzelfde. Ik heb onlangs een versnellingsbak uit 1980 aan een benzinemotor van 1969 gezet,ging prima maar je moet wel opletten met de koppelingsplaten daar zit verschil in de dikte van de flensen. Ook kan er verschil zitten in de aandrijfassen,flensen dicht tegen het huis of flensen Nog beter is het los halen van de versnellingsbak van de motor,deze meenemen om te kijken of het hetzefde er uit ziet. Als tip wil ik je aanraden het hele paard uit te bouwen,is minder werk dan de versnelling onder de auto vandaan te toveren. Ik heb de hele motor uit moeten bouwen en alles los moeten koppelen omdat ik geen zin in ontluchten had,maar achteraf was dat meer werk. gr Willem
_________________ La tĂȘte dans les nuages HY78 bj 69 verlengt en op LPG. zonnegeel. Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.
|