Hallo paul,
Sorry voor de late reactie,ik was met vakantie.
De keringen vervangen is niet zo heel erg moeilijk,ik had het voordeel dat het paard er onderuit was en ik overal goed bij kon.
Je moet de aandrijfassen los maken van het differentieel en zorgen dat je er geen last meer van hebt, daarna kun je de M7 boutjes losdraaien(ik dacht 8 stuks) en de complete as er uit halen.
Ja ik weet het maar ik schrijf het toch,vergeet niet de olie er uit te halen
Je moet dus ook de pakking hieronder vervangen,evt. vloeibare pakking weer gebruiken.
Als je de as er uit hebt moet je aan de binnenkant de borgmoer losdraaien(normale draad maar kan zwaar gaan)die het buitenlager op zijn plaats houdt.
De as kan er uit en je kunt de flens op de draaibank een 0,5 mm uitdraaien(dus geen hele mm!!!),de standaard kering van 62x40x12 kun je bij verschillende bedrijven krijgen.
Het is verstandig om het werkplaatshandboek er bij te houden(kopie voor de zwarte handen).
Het is niet moeilijk,je moet er alleen rustig de tijd voor nemen en logisch nadenken.
Ik weet niet of je mischien de bak er onderuit hebt maar dan adviseer ik gelijk de keerring te vervangen van de aandrijfas die naar de koppeling gaat,dit is 5 minuten werk en hij kost je niet veel geld.
Succes,ik ga nu weer op vakantie maar tussendoor wel even naar de Citromobile dus wellicht treffen we elkaar.
Groeten Willem